Toimeentuloasiakas, paljon sinulla kotona jemmassa rahaa?
Kommentit (26)
Sen verran että jos kissa joutuis eläinlääkäriin niin en olis pulassa
voi kun oliskin, kaikki menee jo ennen kuun loppua :(
Onnistuuko joku säästämään jemmaan toimeentulotuesta? Miten???
Vierailija kirjoitti:
en juo, polta tai käy missään. Säästää hyvin 50-100 e kuukaudessa ja käyn lidlissä :)
Vierailija kirjoitti:
Siitähän sitä just pystyykin kun pystyy pistämään kaikki ns. ylimääräiset kulut sähköt, terveydenhoito jne Kelan piikkiin. Itse säästin useamman tonnin.
Eihän toimeentulotukilaisen tarvi itse maksaa kuin vuokra ja puhelin. Kaikki vesi,sähkö, lääkäri/lääkekulut muiden maksettavaksi. Näistä vaan suurinosa käyttää rahansa viinaan, tupakkaan ja kaikkeen muuhun paskaan sit ihmetellään kun ei jää rahaa säästöön. Suomessahan ei köyhiä oikeasti edes ole. Ruokajonoissakin notkuu ihan hyvää eläkettä saavia ihmisiä joiden rahat palaa juurikin mm. tupakkaan. Jossei 400-500e muka riitä yhdellä henkilöllä ruokaan kuussa niin jo on ihme.
15 tonnia.
Bitcoinissa muutama sata tonnia. Ihan hyvin meni kun aikoinaan "jemmasin" vähän siihenkin.
15000 pitkäkestoisella säästämisellä saavutettu. En juo, polta, matkustele tai baareile.
TT-tuki on n 500€ eli ilmeisesti olet säästyt melkosen monta vuotta. Vai oletko tehnyt pimeitä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Eihän toimeentulotukilaisen tarvi itse maksaa kuin vuokra ja puhelin. Kaikki vesi,sähkö, lääkäri/lääkekulut muiden maksettavaksi. Näistä vaan suurinosa käyttää rahansa viinaan, tupakkaan ja kaikkeen muuhun paskaan sit ihmetellään kun ei jää rahaa säästöön. Suomessahan ei köyhiä oikeasti edes ole. Ruokajonoissakin notkuu ihan hyvää eläkettä saavia ihmisiä joiden rahat palaa juurikin mm. tupakkaan. Jossei 400-500e muka riitä yhdellä henkilöllä ruokaan kuussa niin jo on ihme.
Erikoisruokavaliossa ei välttämättä riitä. Enkä tarkoita nyt tässä "nestemäistä erikoisruokavaliota"...
Vierailija kirjoitti:
15000 pitkäkestoisella säästämisellä saavutettu. En juo, polta, matkustele tai baareile.
MIssä säästät käteisenä tuollaisen rahan?!
Vierailija kirjoitti:
TT-tuki on n 500€ eli ilmeisesti olet säästyt melkosen monta vuotta. Vai oletko tehnyt pimeitä töitä?
Siitä pystyy säästää 50-100 e kuukaudessa
Mulla on purkissa 10 ja 5 senttisiä ehkä 5e verran.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mulla se on muutaman kympin.
Yh:na tt-tuesta hyötyykin enempi. Itse sain lähes paritonnia rahaa ja vuokran jälkeen jäi humputtelu rahaa 1600e kyllähän siitä säästi.
yleensä bussilipun verran