Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

suositelkaa hyvää lääkäriä GER ja allergiaepäilyjen hoitoon

14.08.2006 |

Pojalla on todettu refluksitauti ja siihen ollut lääkitys Prepulsid. nyt kuitenkin EKG näyttää, että ihan luottavaisin mielin lääkettä ei uskaltaisi jatkaa (vaikka lääkäri antaisi luvan), kun osa QT-ajoista ylittää raja-arvon. Kaikilta osin en myöskään ole tyytyväinen lääkkeeseen (mahakipuja, vetistä ulostetta) ja nyt vielä kolmatta päivää ripulilla + itkee syödessä. Eli en saa lasta syömään! Ihopistokoe ei näyttänyt mitään allergiaa ja maitoaltistusta ei vielä ole tehty, mutta minun 1.5kk jatkunut maidottomuuskaan ei ole poistanut pojan oireita (refluksi+muut vatsaoireet). Jotenkin tuntuu, että oman lastenlääkirimme kanssa emme pääse eteenpäin. Hän ei suhtaudu myötämielisesti imetysdieetteihin ja itse en haluaisi suoralta kädeltä lopettaa imetystä, varsinkaan jos ei tiedetän sopiiko mikään vastike!

Suositelkaa Helsingistä hyvää lääkäriä allergian ja refluksin hoitoon, jolla on aikaa paneutua potilaan hoitoon.

Kamu&poika reilut 2.5kk

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allergialääkäreistä voin Ritva Sorvaa (Ottaa vastaan ainakin Mehiläisen Ruusulassa) suositella. Hakeuduimme hänen hoitoonsa tuttavien suosituksesta. On asiallinen ja vaikutti asiantuntevalta, tosin hoito hommansa tehokkaasti, joten jos kaipaat keskustelevampaa tyyliä, ei ehkä ole teille paras mahdollinen. Piti imetyksen jatkamista itsestäänselvyytenä, kun kerroin imettäväni.

Vierailija
2/3 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaa vastaan Vantaan Mehiläisessä. Olen kuullut häntä kehuttavan niin paljon, että olemme menossa allergisen GER-poikamme kanssa Tampereelta saakka hänen vastaanotolleen. On kuulemma siitä harvinainen lääkäri, että asiantuntemusta löytyy sekä allergioiden, että gastroenterologian alalta ja on myös imetysmyönteinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Lindahl (dosentti) ja Risto Rintala (professori) ovat käsittääkseni Suomen johtavia asiantuntijoita pienten lasten refluksin hoidossa (ovat siis erikoistuneet lastenkirurgiaan). Kävimme itse edellisen luona Helsingin Mehiläisessä Lastensairaala Ruusulassa ja hän oli todella pätevä refluksin tutkimisessa ja hoidossa. Lindahl lähetti meidät sitten kiireisenä Lastenklinikalle Ph-mittauksiin ja ruokatorven ja vatsalaukun tähystykseen, mutta siinä mielessä turhaan, että koko refluksikuvio johtuu meillä allergioista eli on oire sopimattomasta ruokavaliosta. Mutta Harry Lindahl on niin oman alansa asiantuntija, ettei halunnut sanoa allergioihin yhtään mitään.

Allergologeista minä voin suositella Liisa Kuikkaa (Pikkujätti) ja samoin olen kuullut pelkästään hyvää todella monelta allergisen äidiltä Tiina Tuomelasta (Pikkujätti).