Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häälahja-asiaa...

Vierailija
14.08.2006 |

Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta; hääkutsussa luki, että lahjaa ei tarvitse tuoda.

Mitä se OIKEESTI tarkoittaa?? Tosiaan sitä, että lahja kainalossa ei tarvitse mennä? Tuntuisi jotenkin hassulta mennä juhlimaan häitä ilman lahjaa.

Vai, onko se vaan sellainen sanonta, josta ei tarvitse välittää..;o)

Onpas nyt hankalaa....

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko mainintaa muusta muistamisesta , tyyliin hyväntekeväisyys tms.?

Vierailija
2/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu nyt jotenki tosi hankalalta tää tilanne.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo kokemusta, mutta kun kuvittelen, että saisin tuollaisen kutsun, niin voi tavaton sitä stressin määrää, mikä siitä syntyisi. Sitä kun ei ikinä tiedä, kuinka moni tuota kehotusta (joka ei oikein ole edes muotoiltu kehotuksesksi eikä toiveeksi) noudattaa. Jos lahjaa ei tarvitse tuoda, niin tarkoittaako se, että sitä ei myöskään pidä tuoda? Jos menet lahjan kanssa, voi olla että tunnet itsesi typeräksi, sillä kaikki muut tuovat pelkän kortin. Jos taas menet ilman lahjaa, voit tuntea itsesi typeräksi, kun kaikki muut tuovatkin lahjan.

Vai tarkoittaako tuo, että toivotaan rahalahjaa? Vai tarkoittaako se, että halutessa voi tuoda lahjan, mutta ei tarvi tuntea huonommuuttaa, jos ei tuokaan? On kieltämättä muotoiltu melkoisen monitulkintaiseksi tuo lause.

Vierailija
4/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo pyyntö on otettava ihan tosissaan ja kunnioitettava sitä, jos kerran kutsussa noin sanotaan. En mä ainakaan huvikseni mitään tuollaista kirjoittaisi kutsuun.

Jos joku muu sitten toiveesta huolimatta jotain vie niin itse voit aina kuitenkin todeta, että kutsussahan luki ettei lahjaa. Siis tarkoitan että jos herättää ihmetystä, ettei sinulla ole lahjaa.

Vierailija
5/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaankin haluaisin jonkun lahjan antaa. Soittaisin sille kuka ilmoittautumiset ottaa vastaan että mitä lahjoja haluaisivat ja suostuisivat ottamaan vastaan. Kokoisin että tuo lahjaa ei tarvitse tuoda koskee sellaisia joilla se on jostakin muusta pois tai joutuu tulemaan pitkän matkan takaa ja juhlista tulisi jo muutenkin heille paljon kustannuksia.

Vierailija
6/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

halutessa voi tuoda lahjan, mutta ei tarvi tuntea huonommuuttaa, jos ei tuokaan?

Vierailija
7/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni voi suhtautua ihan tätimäisen lunkisti ja jos keksii jotain kivaa niin vie jos ei keksi niin sanoo että tehän ette halunneet mitään.

Vierailija
8/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olimme tosissamme!! meillä on jo kaikkea, vähän liikaakin, sillä vastustamme tätä tavarataivas-kulutuskulttuuria.

noin 30% vieraista toi silti jonkin ahjan.

Vierailija
9/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sori, meidän kutsussa luki että emme toivo lahjoja

Vierailija
10/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu siltä, et turhan ongelman olen ottanu itselleni :o)

Vierailija
11/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisi kustantaan itse. Tai sitten häissä on neidon/sulhasen ryöstö ja lunnaskippoon kelpaa vain setelirahat. Tai saatte jälkikäteen tilinumeron mille voitte lahjoittaa häämatkarahat

Vierailija
12/12 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asunut yhdesäs pitkään ja kaikkea on.

Eivät tahdo enää mitään Tiimarimaljakoita ja Tarjoustalopussilakanoita kauniiseen kotiinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän yksi