Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia lapsivesipunktiosta?

Pelkoperse
09.04.2021 |

Kertokaa kokemuksia lapsivesipunktiosta ja siitä toipumisesta.
Minulla olisi kyseinen toimenpide tulossa rv15. Minulla on kromosomipoikkeavuus, balansoitunut translokaatio, joten siksi istukkabiopsiaa tai lapsivesipunktiota suositeltu. Nt-ultraa ei otettu kromosomipoikkeavuuteni takia lainkaan.
Kieltäytyin istukkabiopsiasta ja nyt olisi lapsivesipunktio edessä.
Pelottaa ihan helvetisti km riski. Tämä on kolmas raskaus, kaksi edellistä jo päättyneet keskenmenoon.

Onko täällä muita kromosomipoikkeavia? Kävittekö punktiossa? Jos saisit valita uudelleen, menisitkö?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä aloitustasi.

Lapsivesipunktiota ei suositella ja olet siihen silti menossa...

Onko yksityisellä puolella tehtävä verikokeesta otettava (omakustanteinen) NIP-testi mahdollinen

tilanteessasi?

Istukkabiopsissa olen ollut keskenmenoriskin tiedostaen.

Vierailija
2/8 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä aloitustasi.

Lapsivesipunktiota ei suositella ja olet siihen silti menossa...

Onko yksityisellä puolella tehtävä verikokeesta otettava (omakustanteinen) NIP-testi mahdollinen

tilanteessasi?

Istukkabiopsissa olen ollut keskenmenoriskin tiedostaen.

Luin uudelleen lapsivesipunktiota siis suositeltiin. Kannattaa tutustua NIP-testiin.

Itse en edes harkinnut jättäväni istukkabiopsiaa väliin np-turvotuksen takia. Toimenpidettä pelkäsin, mutta se meni hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis onko sinulla itselläsi jokin kromosomipoikkeavuus joka on perinnöllistä tms? Kävin lapsivesipunktiossa ja sain mahakipuja siitä mutta raskaus jatkui.

Vierailija
4/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nip testi ei ole mahdollinen, siitä ei voi määrittää sikiön karyotyyppiä.

Kromosomipoikkeavuuteni on perinnöllinen ja jokaisella sikiöllä on 50% mahdollisuus periä epäbalansoitunut versio, joka aiheuttaa vakavaa kehitysvammaa. AP.

Vierailija
5/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyödyt tutkimuksesta? Oletko valmis mahdollisesti keskeyttämään raskauden?

Vierailija
6/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö komplikaatiot eli mm. keskenmeno ole joku 1% todennäköisyys? Jos käännät sen toisin päin, 99 % mahdollisuudella kaikki menee hyvin!

Vierailija
7/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottava toimenpidehan se monelle on, mutta komplikaatiot ja muut ongelmat ovat todella harvinaisia. Näytteenottajat ovat hyviä ja kokeneita, koska punktiot on keskitetty isoihin sairaaloihin. Edelliset keskenmenosi ovat voineet johtua siitä, että sikiöllä on tuo balansoimaton translokaatio, joka lisää keskenmenon riskiä. Toivotaan, että nyt saat terveen vauvan syliin asti. Kovasti tsemppiä!

Vierailija
8/8 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkoperse kirjoitti:

Nip testi ei ole mahdollinen, siitä ei voi määrittää sikiön karyotyyppiä.

Kromosomipoikkeavuuteni on perinnöllinen ja jokaisella sikiöllä on 50% mahdollisuus periä epäbalansoitunut versio, joka aiheuttaa vakavaa kehitysvammaa. AP.

Jos takana jo kaksi keskenmenoa harkitsisin sinuna lahjamunasoluja.