Opinnäytetyö ilmaiseksi
Onko kuinka yleistä, että kunnat teettää ilmaiseksi opinnäytetyönä töitä?
Kommentit (16)
Ei kai niistä normaalisti kukaan maksa?
Lopputöiden tekeminen ilmaiseksi on hyvin yleistä. Miten kunta teettää, paitsi siten että itse hakeutuu tekemään opinnäytettä heille?
Ei ne ala sua palkkaamaan että saat koulutehtävän tehtyä. Olet onnekas jos sinulla on työpaikka ja voit tehdä opparin sinne. Silloin saat ihan normaalin liksan omasta työstäsi.
Kyse on siitä, että opinnäytetyötä tehdessä sinä tarvitset heitä enemmän kuin he sinua. He tuskin tekevät sinun opinnäytetyöllä yhtään mitään....
Jos se on kynnyskysymys niin voit olla itse oman opinnäytetyösi "toimeksiantaja". Voit myös maksaa palkkaa itsellesi ihan niin paljon kuin haluat ;p
Minkä h**vetin takia opinnäytetyön tekemisestä pitäisi työnantajan maksaa? Opparin tekijät ovat yleensä rasite työyhteisölle, heitä pitää ohjata, auttaa aineiston hankinnassa, tukea, paapoa ja paijata. Eli ovat työyhteisölle ylimääräinen kustannus. Lopputulos todella harvoin on millään tavalla työyhteisöä edistävä. Ja sitten kaupan päälle pitäisi tyhjästä vielä maksaa. Juokse järveen amk, ja opettele katsomaan asiaa myös työnantajan näkökulmasta, jos meinaat ikinä kunnon palkoille päästä.
Vierailija kirjoitti:
Kyse on siitä, että opinnäytetyötä tehdessä sinä tarvitset heitä enemmän kuin he sinua. He tuskin tekevät sinun opinnäytetyöllä yhtään mitään....
Tässä tapauksessa kyllä taitaa kunta tarvita tämän tekijän.
En itse ole menossa tekemään, mutta olen luullut näitä tehtävän lähinnä palkallisena harjoittelijana.
Ap
Niin, miksi opiskelusta ei makseta palkkaa? Monissa maissa opiskelu vielä maksaa. Outoa on...
Vierailija kirjoitti:
Minkä h**vetin takia opinnäytetyön tekemisestä pitäisi työnantajan maksaa? Opparin tekijät ovat yleensä rasite työyhteisölle, heitä pitää ohjata, auttaa aineiston hankinnassa, tukea, paapoa ja paijata. Eli ovat työyhteisölle ylimääräinen kustannus. Lopputulos todella harvoin on millään tavalla työyhteisöä edistävä. Ja sitten kaupan päälle pitäisi tyhjästä vielä maksaa. Juokse järveen amk, ja opettele katsomaan asiaa myös työnantajan näkökulmasta, jos meinaat ikinä kunnon palkoille päästä.
Ja tästäkö tuli hyvä mieli?
En ole amk vaan itse yrittäjä ja kyselinkin asiaa ihmetellessä.
Ap
Me ollaan viime aikoina sanot tuli ei kiitos opinnäytetöille, ei oo tarvetta ja työllistää kohtuuttomasfi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tästäkö tuli hyvä mieli?
En ole amk vaan itse yrittäjä ja kyselinkin asiaa ihmetellessä.
Ap
No nyt kun tiedät kuinka asia on niin tokihan palkkaat heti 5 opinnäytetyön tekijää tuottamaan lisäarvoa yrityksellesi? Dn ole ihan niin kärkevä kuin jotkut tässä, mutta tosiaankin opinnäytetyöntekijä tarvitsee ohjaamista ja apua eikä häneltä usein voi odottaa vastaavaa työpanosta kuin kokeneelta työntekijältä.
DI-töistä maksetaan usein. Aiheet on mietitty työn teettävän yrityksen tarpeisiin. Eli ihan oikeaa tutkimusta, jolle on yrityksessä tarve.
Kiitos vastauksista ja selvisi asia.
En siis itse ole millään tapaa tekemässä opinnäytetyötä vaan sivusta seurannut ja jäin vain ihmettelemään etteikö mskseta mitään korvausta, koska tekee ihan todellista työtä.
Tunnen kyllä muutaman joille on maksettu palkkaa samalla, kun tekivät opinnäytetyötään ja ainakin 2 jäi firmaan töihin valmistuttuaan.
Missä amk tyypit jatkossa tekee näitä, kun opiskelijat lisääntyy ja kukaan ei halua heitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista ja selvisi asia.
En siis itse ole millään tapaa tekemässä opinnäytetyötä vaan sivusta seurannut ja jäin vain ihmettelemään etteikö mskseta mitään korvausta, koska tekee ihan todellista työtä.
Tunnen kyllä muutaman joille on maksettu palkkaa samalla, kun tekivät opinnäytetyötään ja ainakin 2 jäi firmaan töihin valmistuttuaan.Missä amk tyypit jatkossa tekee näitä, kun opiskelijat lisääntyy ja kukaan ei halua heitä.
Ap
Jos ei toimeksiantajaa löydy niin sen voi tehdä myös itsenäisesti. Ei välttämättä ole kuitenkaan optimi ratkaisu.
On yleistä