Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikreeni vai jännityspäänsärky?

särkyliisa
09.04.2021 |

Mulle on jo kaksi vuotta määrätty Triptyliä jännityspääsäryn ehkäisyyn. Se nostaa kipukynnystä niin, että siedän nykyään univelkaa kauemmin ennen kuin se särky alkaa. Kuitenkin oon nyt joka paikasta lukenu, että jännityspäänsärky on lievää, liikunta auttaa eikä siihen liity pahaa oloa. Mulla pää alkaa särkeä jos unet jäänyt lyhyiksi tai unirytmi muuttuu, ja mulla se särky on kyllä lamauttavaa. Alkaa oksettaa, liikuntaa ei tod tee mieli edes koittaa ja muutenkin kipu on niin kovaa, että sohvalta nouseminenki tuntuu "aivoissa". Särky tuntuu otsassa, ohimoilla, takaraivossa, poskissa, leuassa, silmissä ja usein lapaluissa. Migreenissä päänsäryn pitäis ilmeisesti olla vaan toispuoleinen, jotta diagnosoitais migreeniks. Oon joskus vakavissani miettiny miten saan lyötyä iteltäni tajun pois silloin kun päänsärky ollut niin kovaa, ei mun mielestä kuulosta "lievältä jännityspäänsäryltä".

Särkylääkkeistä saan apua vaan jos otan niitä aivan liikaa mun kokoon nähden (162/55). Panadol1000+burana1200 on joskus auttanut, mutta harvemmin enää. Tai ehkä lieventävät kipua hetkeksi, mutta muutaman tunnin päästä vaikutus lakkaa. Viimeeksi päänsärky lähti kokonaan vasta kun olin ottanut päivän aikana 2xpanadol1000 ja 5x miramax500. Miramax500 siis burana600:aan verrattava tulehduskipulääke.

Särkylääkepäänsärkyä tämä ei oo, koska tätä esiintyy vaan sillon ku käyn töissä, jollon jää univelkaa. Särkylääkettä ei tuu siis otettua kun työjaksoina 1-2 krt viikossa. Teen alle puolet vuodesta töitä. Mutta tuo 1-2krt on jo liikaa, kuka vaan muu lähtis töistä kotiin noilla oireilla, mutta mä en vois käydä ikinä töissä jos joka viikko lähden kesken työpäivän kotii... Tää päänsärky ja univaikeudet onki suurin syy miks en oo hakenu vakityötä mistään.

Miltä kuulostaa? Poikkeuksellisen kovalta jännityspäänsäryltä vai migreeniltä? Mitään auroja en koe. Valo- ja ääniherkkyyttä kyllä.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Migreeni.. Kannattaa käydä asiaan perehtyneellä yksityisellä..

Vierailija
2/2 |
10.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisaa vastauksia kaipailisin. Kokemuksia ja sen semmoista. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla