Kaverini väittää, ettei ole ehitnyt vastaamaan viestiini facessa
Tämä on jo toinen samankaltainen tilanne.
Lähetin n. kaksi kuukautta sitten viestin kaverilleni, eikä hän lukenut tai vastannut viestiä. Kuukauden jälkeen kysyin, miksi ei ole vastannut. Sanoi, että on ollut kova kiire ja pahoitteli kovasti.
Sitten tapahtui taas sama: odotin kuukauden vastausta ja ei kuulunt mitään. Taas kysyin ja sain saman vastauksen: ei ole ehtinyt.
Kuitenkin tämä kaveri on jatkuvasti onlinessa facebookissa ja päivittelee sinne myös paljon.
Miksi ihmiset tekevät näin?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Sitä ei kiinnosta viestitellä sun kanssa.
Niin olen itsekin ajatellut. Miksi haluaa silti olla kaveri ja tykkäilee esim päivityksistäni?
Haluaa sinut pitää pinnallisena kaverina, jotta saa tykkäyksiä tms.
Mitä siinä viestissäsi oli/kysyttiin? Mitä kautta hän kertoi ettei ole ehtinyt vastata, siellä facebookissako? Sehän on vastaamista.
Vierailija kirjoitti:
Ap sosiaalisesti vähän kömpelö
Ja se Ap:n kaveri enemmän kuin vähän.
Vierailija kirjoitti:
Mitä siinä viestissäsi oli/kysyttiin? Mitä kautta hän kertoi ettei ole ehtinyt vastata, siellä facebookissako? Sehän on vastaamista.
Odotin kuukauden ja kun ei vastannut kysyin siellä facessa miksi ei ole vastannut. Sitten sanoi, että kiireitä ja vastasi. Sitten jatkoin keskustelua ja kysyn toista asiaa. Meni taas kuukausi. Kysyin taas: miksi et vastannut? Ja taas sama vastaus: ei ole kuulema ehtinyt.
Käytä sitä samaa kanavaa kysymiseen kuin käytät silloin kun kysyt miksi et vastannut. Vai keskusteletteko vain facen kautta?
Juu eivät ihmiset vastaa facessa. Ehkä se mielletään jotenkin niin että pitää olla samaan aikaan keskustelemassa? Mutta tietysti asia voi olla joillain kuten minullakin nyt, pitää muuttaa sivusto täysversioksi että viesteihin pääsee käsiksi, vanhaan laitteeseen ei messengeriä saa.
Nykyään tuo on ikävä kyllä normaalia. Ei tarvii vastata mihinkään viesteihin missään. Jos sitä ihmettelee niin saa omituisen ihmisen maineen. Ilmeisesti ihmisillä on niin kiire tunkea omaa elämäänsä someen etteivät ehdi vastaamaan muille.
Vähän outoahan tuo on.
Siihen on varmaan jokin syy. Onko teillä ollut ongelmia ystävyyssuhteessa? Onko hän kohdellut sinua muutenkin kaltoin, vai onko ensimmäinen kerta? Mitä siinä viestissä oli, mihin olisit halunnut vastauksen? Vastaako hän muiden viesteihin?
Vierailija kirjoitti:
Käytä sitä samaa kanavaa kysymiseen kuin käytät silloin kun kysyt miksi et vastannut. Vai keskusteletteko vain facen kautta?
Näin tein: koko ajan sama viestiketju.
Tämä ihminen siis päivittelee faceaan ja on tykännyt jopa minun päivityksistä. Viestiin ei vastaa
Ja ei, hän ei ole mies; olemme kumpikin naisia. Tapauksessa ei siis mitään taka-akatuksia
Ap
Taka-akatuksia :D joo, jos hän kiertelee noin niin ei halua vastata, muutenhan hän olisi vastannut siinä vaiheessa kun sanoi ettei ole ehtinyt. Mutta jos ei silloinkaan...
Mikä on se asia, johon haluaisit vastauksen?
Itse en käytä juurikaan Facebookia ja en lue viestejä siellä säännöllisesti. Whatsappia luen päivittäin.
Mulle ei tule ilmoituksia viesteistä jos en erikseen avaa viestilaatikkoa vai mikä se onkaan. Käytän facea nykyisin enää tietokoneella.
Tuohon nyt voi olla moniakin syitä, esim.
- ei koe sinua niin tärkeäksi/läheiseksi kaveriksi, että viitsisi vastata nopeasti ja sitten unohtui
- asia, jonka kysyit, oli kiusallinen tai vaati muuten miettimistä se vastaus, jolloin unohtui tai siirsi vastaamista kiusallisuuden takia tai teeskenteli että unohti
- hän on oikeasti kiireinen
- hän saa jatkuvasti paljon viestejä muiltakin, ja unohtaa osan/vähemmän kiireelliset
- ei koe että facebook on kätevä tapa keskustella yksityisesti; jos kokee että siellä voi päivittää tilaansa kuulumiset ja viestit ovat turhia tai liian vakavia ym.
- ajatteli, että pikaisesta vastaamisesta seuraisi pitkä keskustelu, eli että jatkat kyselemällä lisää, ja ei kokenut haluavansa/jaksavansa sitä <--- mulla on usein tämä, jos joku vähemmän tuttu laittaa viestiä jossain. En osaa/tajua keskustelujen kirjoittamattomia sääntöjä, en osaa vastata oikealla tavalla vaan vastaan joko liian vakavissani tai liian ei-vakavissani, ja en tajua milloin ja miten keskustelu pitäisi lopettaa enkä voi keskittyä mihinkään muuhun ennen kuin se keskustelu on lopetettu, kun mietin jokaista viestiäni sanamuotoineen ihan tajuttoman tarkkaan ja analysoin että mitä se toinen nyt tästä ajattelee. Mieluummin en siis viestittele vähemmän tutuille ihmisille yhtään mitään.
- ei halua olla kanssasi läheisissä väleissä
Riippuu paljon siitäkin, mikä oli asiasi ja kuinka läheisiä olette.
Fb:n onlinena näkyminen voi ahdistaa. Jos vastaa nopeasti, ikään kuin paljastaa, että on koneella. Moni voi ollakin, mutta joskus itsekin mietin, että keskusteluviestiminen on stressaavaa.
Millaisesta asiasta kysyit, vai kerroitko jotain?
Huomasin joskus että ne joilla vastaaminen kestää: perhe menee heillä edelle (vanhemmat, sisarukset ja lapset, yhdellä serkku), kaveripiiri, harrastuspiiri, työpiiri, ei arvosta tarpeeksi ollakseen kaveri, pitää itseään parempana tai pelimies. Tai muut syyt ja ei huomioi toisen tunteita.
Häntä saattaa ahdistaa viestiin vastaaminen. Minulla on sama, olen sosiaalisesti vähän kömpelö ja kommunikointi aiheuttaa välillä stressiä.
Sitä ei kiinnosta viestitellä sun kanssa.