Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Deittimies leimasi Myers-Briggs -testin juubaksi, kannattaako ottaa miestä vakavasti?

Vierailija
09.04.2021 |

Mies kysyi, millainen olen luonteeltani. Ehdotin, että jos hän tekisi testin niin saisimme hauskemmat keskustelut kuin pelkästään siitä, että molemmat luetteloivat adjektiiveja luonteestaan. Mies kuitenkin tyrmäsi testin.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on huuhaata. Ottaisin miehen vakavasti, sinua en.

Vierailija
2/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sen voi tietää tekemättä koko testiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se testi sitten on käytössä esimerkiksi rekrytoinnissa, jos on täyttä huuhaata?

Vierailija
4/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet eivät perusta tuohon testiin, vaan luottavat nykyaikaisiin laillistettujen psykologien testeihin, jotka paljastavat enemmän ja tarkemmin kuin MBTI. Jokainen uskoo persoonallisuuteen ja psykososiaaliseen kokonaisuuteen, mutta monelle MBTI on kyseenalainen

Vierailija
5/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se mikään tieteellinen testi ole, mutta kyllä sen avulla voi itseään analysoida. Mielestäni hauskaa puuhaa.

Vierailija
6/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se testi sitten on käytössä esimerkiksi rekrytoinnissa, jos on täyttä huuhaata?

Koska naiset on usein rekrytoijina. -eri 

Vierailija
7/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään absoluuttinen totuushan tuo MBTI ei ole, mutta suuntaa antava. Huuhaata se ei ole.

Vierailija
8/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään absoluuttinen totuushan tuo MBTI ei ole, mutta suuntaa antava. Huuhaata se ei ole.

Näin minäkin ajattelen. Ei se mikään kiveenhakattu totuus ole, eikä ole tarkoituskaan. Suuntaa antava. ap

Vierailija
9/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehen mielipide ei ole tärkeä vaan se että millä sävyllä hän puhui. Oliko dissaavaa vai mukavaa jutustelua. Minä kyllä kauhistuisin jos deittimies ehdottaisi tuollaista testiä. Se olisi siinä.

Vierailija
10/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Deittinainen kysyi neuvoa AV- palstalta. Kannattaako hänet ottaa vakavasti?

Vierailija
11/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myers-Briggs on täyttä huuhaata, valitettavasti jotkin rekrytoimistot käyttävät tätä jostain kumman syystä. Ehkä siksi, että se "sopii" rekrytoinnin kontekstiin. Mikä tahansa pseudopsykologinen testi rekrytointitilanteessa on arveluttavaa.

Vierailija
12/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ihan hauska idea, voisin tehdä, jos deitti ehdottaisi. Kertoo ehkä jotain siitä, millaista tyyppiä on deittailemassa, mutta vielä enemmän, millainen käsitys sillä on itsestään.

Vierailija
13/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ihan hauska idea, voisin tehdä, jos deitti ehdottaisi. Kertoo ehkä jotain siitä, millaista tyyppiä on deittailemassa, mutta vielä enemmän, millainen käsitys sillä on itsestään.

Minä olen sitä mieltä että testi kertoo siitä että mitä testaaja arvostaa.

Kyselytutkimukset ja itsearvioinnit ovat erittäin epäluotettavia ja arvostusten värittämiä.

Vierailija
14/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei MBTI huuhaata ole, mutta rekrytoinnissa siitä ei ole mitään hyötyä. En ymmärrä miksi joku sitä siihen tarkoitukseen käyttäisi edes. Itse uskon persoonallisuustyyppeihin, eli siihen että ihmiset voidaan lokeroida.

Vierailija
15/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen, että just näin se ei mene. Tein itse testin ja sain testitulokseksi sellaisen, jota en odottanut. Siellä niissä tyypeissä oli myös sellainen, jota odotin tulokseksi. Eli juuri sellainen, joka vastaa omaa käsitystä itsestäniOlin sen takia tuloksesta hämmästynyt ja se johti minulla itsetutkiskeluun.

Eli minun olisi pitänyt saada se odottamani tulos siitä, jos kyse olisi siitä, mikä oma käsitys on itsestäni.

ap

Vierailija
16/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta miehen mielipide ei ole tärkeä vaan se että millä sävyllä hän puhui. Oliko dissaavaa vai mukavaa jutustelua. Minä kyllä kauhistuisin jos deittimies ehdottaisi tuollaista testiä. Se olisi siinä.

Miksi kauhistuisit? Minusta tuo on vain keskustelunaihe lisää.

ap

Vierailija
17/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen sitä mieltä että testi kertoo siitä että mitä testaaja arvostaa.

Kyselytutkimukset ja itsearvioinnit ovat erittäin epäluotettavia ja arvostusten värittämiä.

Mitä se testaaja sitten siis arvostaa?

Vierailija
18/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myers-Briggs - astrology for business types.

Vierailija
19/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP teki virheen vastaamalla miesten viesteihin. Ota opiksi ensi kerralla.

Vierailija
20/27 |
09.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska rekrytoinnissa voi käyttää mitä vain kristallipalloon katsomista jos ei ymmärrä yhtään psykologiasta. Voi käyttää jopa Idiootit ympärilläni -kirjaa jossa ihmiset jaetaan alkeellisella nelikenttäanalyysillä eri väreihin. Kaikkea humpuukia on ikävä kyllä käytössä, jos ei osaa ajatella yhtään. 

On olemassa ns "big five" luonteenpiirteet. Siitä voi lähteä rakentamaan jotain kestävää analyysiä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi