Ylioppilasjuhlat ilman pitopalvelua
Tuntuu siltä, että "kaikki" ovat varanneet jo aikoja sitten pitopalvelun huolimatta siitä saako juhlia edes järjestää... Onko uhka vai mahdollisuus järkätä itse? Jos rajoitukset hellittää tulossa olisi varmaan 60-70 henkilöä. Lasken sen varaan, että voidaan olla pihalla ja kaikki eivät ole samaan aikaan paikalla. Kokemusta on reilun 30 hengen kestityksestä ja mielestäni juhlissa tärkeintä on aina kuitenkin tunnelma. Lapsi itse toivoo rentoja juhlia eikä pönötystä ja kavereita loppuillasta grillaamaan. Tiedän, että ilman ulkopuolista apua joudun itse viettämään juhlan keittiössä mutta niin tekisin varmasti muutenkin. Onko kokemusta tai vinkkejä - miten tarjoilu onnistuu omin voimin tuollaiselle määrälle. Mitä kannattaa ottaa huomioon?
Kommentit (23)
Minulla on kaksi isosiskoa, molemmat ylioppilaita. Kummankaan juhlista en muista mitään muuta kuin kodinhoitohuoneen tiskialtaan. Sen äärellä sain viettää koko päivän. Älä sinä tee itsellesi tai muille perheenjäsenillesi samaa, vaan palkkaa ulkopuolista apua.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi isosiskoa, molemmat ylioppilaita. Kummankaan juhlista en muista mitään muuta kuin kodinhoitohuoneen tiskialtaan. Sen äärellä sain viettää koko päivän. Älä sinä tee itsellesi tai muille perheenjäsenillesi samaa, vaan palkkaa ulkopuolista apua.
Välttämättä ei edes tarvitse palkata. Monilta löytyy joku etäisempi tuttu, joka voi tulla avuksi. Meillä oli apuna isän työkaveri vaimoineen. Minulle täysin tuntematon pariskunta, mutta isälle niin tuttuja, että tiesi heidät luotettaviksi ja kykeneviksi. Isä ja äiti tarjosivat heille illallisen pitkän kaavan kautta kiitokseksi.
Omissa juhlissani oli noin 70 vierasta ja ihan itse kaikki järjestettiin. Perhetuttu oli auttamassa ja hoiti keittiöhommat pääosin yksin, jotta perheemme sai kokonaisuudessaan keskittyä juhliin. Juhlat järjestettiin kerrostaloasunnissa, jossa oli suht pieni keittiö. Ei ongelmia.