Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyhmä kysymys, mutta kysyn silti, eli onko se mielestänne "lapsellista" jos 9v:llä on välikausi/ulkohousut, joissa on lahkeissa saapaslenksut?

Vierailija
08.04.2021 |

Meillä tuli nyt tällaisesta "keskustelua". Mun mielestä niitä lenksuja voi ihan hyvin käyttää kun ne siellä lahkeissa on. Mutta tyttö otti kamalat itkupotkuilut kun sanoin, että kokeilee niitä nyt ensin vähän aikaa, ja ei niitä nyt ainakaan heti oteta pois. Ja nämä ei siis edes ole mitkään kouluhousut.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
2/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mun mielestä ole lapsellista. Tai no lapsihan se 9-vuotiaskin on! Mun 9-vuotiaalla tytöllä oli vielä talvella käyttössä toppahaalarit ja niissä oli lenkit myös. Kyllä laittoi aina ne lenkit paikalleen eikä mitään valittanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä ole lapsellista. Tai no lapsihan se 9-vuotiaskin on! Mun 9-vuotiaalla tytöllä oli vielä talvella käyttössä toppahaalarit ja niissä oli lenkit myös. Kyllä laittoi aina ne lenkit paikalleen eikä mitään valittanut.

Ne haalarin lenkit on sellaiset värittömät (silikonia?), joita ei käytännössä edes huomaa, kun ne on siellä kengän alla.

Vierailija
4/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenksua on hankala käyttää. Mun poika ei suostunut tuon ikäisenä enää käyttämään sellaisia. Esikoulussa oli ulkohousut kiinni saappaissa ja veti siitä päälleen, mutta koulussa piti olla kengät ruokailussa, joten ne piti irrottaa aina.

Se oli vaikean pukeutumisen aikaa, esim. kun jos oli erikseen esim fleece ja sadetakki, niin lapsi aina jätti pukematta toisen. Piti ostaa sellainen fleecesadetakki, jossa molemmat olivat yhdessä.

Vierailija
5/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne haalarin lenkit on sellaiset värittömät (silikonia?), joita ei käytännössä edes huomaa, kun ne on siellä kengän alla.

Mutta miks niitä pitäis käyttää? Hankaloittaa liikkumista.

Onhan ne lapselliset. Ihan turhat.

Pikkulasten haalareissa ne meni aina rikki.

Osta lapsellesi semmoiset, mitkä pysyy ilman noita.

Hyvä, että suostuu löytämään välikausihousuja. Moni ei.

Meillä kutosluokkalainen mielellään vetää semmoset pihahommiin päälle. Niissä on ihan normikahkeet.

Vierailija
6/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kutosluokkalainen mielellään vetää semmoset pihahommiin päälle. Niissä on ihan normikahkeet.

Miten hankaloittaa liikkumista? Eihän sen idea ole muu kuin pitää lahje paikallaan.

Vierailija
7/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten hankaloittaa liikkumista? Eihän sen idea ole muu kuin pitää lahje paikallaan.

Ei hankalaloita, jos housut ei ole liian lyhyet. Liian lyhyissä housuissa ne voi olla inhottavat, jos ne vetää koko ajan. Oikean mittaisissa niitä ei huomaakaan, mutta lahkeet ei vahingossa nouse saappaista yli.

Vierailija
8/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistavaa se on. Jos haluat kasvattaa lapsestasi syrjäytyneen nuoren niin silloin kasvatusmetodisi on oikea.

Vierailija
9/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alistavaa se on. Jos haluat kasvattaa lapsestasi syrjäytyneen nuoren niin silloin kasvatusmetodisi on oikea.

Hah, nyt joku keittiöpsykologi pääsi vauhtiin! :) Vai että alistavaa, juu ihan varmaan on joo.

Vierailija
10/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, nyt joku keittiöpsykologi pääsi vauhtiin! :) Vai että alistavaa, juu ihan varmaan on joo.

Ihan sata varmasti tulee koulukiusatuksi ilman mitään keittiöpsykologiaa. Mutta jatka toki valitsemallasi tiellä, mutta älä tule sitten tänne valittamaan.

Vierailija
11/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippumatta siitä onko lapsellista, miksi niitä on pakko käyttää? Leikkaa vain pois jos mahdollista. Olin itse esim. katkera kun pakotettiin käyttämään haalaria ainakin 8 vuotiaaksi asti, tuntui nöyryyttävältä.

Vierailija
12/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se lenksu voi sukan alla, kengän sisällä? Bars gorka 4 - housuissa ne lenksut on ja kätevät kun lahje ei nouse kengästä pois.

Vierailija
13/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä on aikuistenkin housuissa,Minulla kahdet .

Vierailija
14/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö se lenksu voi sukan alla, kengän sisällä? Bars gorka 4 - housuissa ne lenksut on ja kätevät kun lahje ei nouse kengästä pois.

Ei voi. Ei tavallisen ulkohousun lahje mahdu kengän sisälle. 

Vierailija
15/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippumatta siitä onko lapsellista, miksi niitä on pakko käyttää? Leikkaa vain pois jos mahdollista. Olin itse esim. katkera kun pakotettiin käyttämään haalaria ainakin 8 vuotiaaksi asti, tuntui nöyryyttävältä.

Jos lapsella esim matalavartiset kengät ja haluaa suojata niin, että kaikki kurat ei mene kenkien sisään ja sukille?

Vierailija
16/16 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsella esim matalavartiset kengät ja haluaa suojata niin, että kaikki kurat ei mene kenkien sisään ja sukille?

Miksi lapsella olisi kura-aikaan matalavartiset kengät? Ja jos on, miksi hän menisi niillä kuralammikkoon kävelemään`?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme