Onko täällä tukiperheinä toimineita?
Kiinnostaisi toimia tukiperheenä tukea tarvitsevalle lapselle. Kiinnostaa tietää, että miten tarkasti tutkivat tukiperheen taustat? Rikosrekisteriote katsotaan, se on selvä. Mutta katsotaanko terveystietoja/lääkityksiä jne? Inhottava ajatus, jos lähtisivät terveystietoja tonkimaan.
Kommentit (11)
Ei tietenkään terveystietoja katsota.
Lähinnä siis mietin, että kyselevätkö mielenterveyspuolen jutuista. Mulla vuosia sitten ollut työuupumus.. Ap
Mielenterveyspuolen jaksamattomuus ei valitettavasti ennusta hyvää tukiperheenä toimimiselle, jos rehellisiä ollaan, sivusta olen seurannut. Myöskään rahan ansainta mielessä hommaan ei kannata ryhtyä, tukilapset eivät mene "siinä samalla" omien lasten leikkikavereina, vaan ansaitsevat enemmän aikuisen aikaa ja jaksamista.
Vaikea kuvitella että missään terveystietoja olisi lupa katsoa. Ne on niin salattuja tietoja. Suoraan kyllä varmasti kysyvät henkisestä hyvinvoinnista.
Joskus minulle sanottiin että työnantaja voi saada tietää onko henkilöllä esim. väkivaltaisia psykooseja turvallisuutta vaativiin työtehtäviin hakiessa. En muista mitä nuo työt on.
Tyouupumusta on ollut siis aikaisemmin vuosia sitten. Nykyään vointi hyvä ja elämäntilanne kaikin puolin vakaa. Tukiperheenä toimiminen on vapaaehtoistyötä, josta maksetaan vain kulut. Aidosta auttamisen halusta ja sydämestä tätä haluaisin tehdä. Yksin asun, ei ole omia lapsia. Lähipiirin lasten kanssa tulen hyvin toimeen. Ei vain kiinnostaisi omista menneisyyden jutuista tai lääkityksistä alkaa puhumaan. Vuosia olen tätä miettinyt ja nyt olisi sopiva elämäntilanne.
Kysy sosiaalitoimistosta. Eikös tukiperheitä kouluteta ensin? Saisit realistisen kuvan asiasta ja voisit sitten tehdä päätöksen haluatko aloittaa vai et.
Toimin sosiaalialalla, joten hyvin realistinen kuva on alasta. Lähinnä kiinnostaa vaan tuo, miten tarkasti kyselevät terveystiedoista..
Eivät kysele terveystietoja, vain että miten oma lapsuus on sujunut ja onko saanut ratkottua mahdolliset traumat tai ongelmat ja miten palautuu töistä ym. Kotikäynti tehdään.
9, okei osaatko sanoa tarkemmin missä toimitaan näin? Järjestö vai kunta?
Asian vierestä. Pahaa teki katsoa puistossa, kun yhdelle ’voimakastahtoiselle’ ainoalle lapselle oli hankittu tukilapsi leikkikaluksi. Toinen vaan määki ja määräili ja äiti yritti hyssytellä sivussa, että älä nyt kulta.. Ei varmaan helppoa tukilapsella tuollaisessa perheessä. Vaikutti kovin alistuneelta kohtaloonsa tuo lapsi.
Että ehkä ihan hyvä, ettei sulla ole omia lapsia.
Tuollainen toiminta on hyvää! Perhekodeissa on mätää.