Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en saa mokkapaloihin kahvin makua :(

Vierailija
08.04.2021 |

Oon tosiaan kokeillut varmaan kaikki mokkapalareseptit netistä. Ne on muuten hyviä mutta kahvin makua ei ole lainkaan, ikävöin sellaisia mokkapaloja joita äitini aikanaan teki. Yritän keittää kahvin vahvaksi (2-3 kertaiseksi kuin normaalisti). Kerran laitoin sekaan myös kahvin puruja jos sitten maistuis, mutta ei. Ja kahvina käytän sitä mitä kaspista löytyy, yleensä juhlamokkaa. Onko jotain vinkkejä/tekniikoita joilla saisin leivoksiin kahvin maun?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuneen mokkapalakuorrutteen salaisuus on keittämisessä

Sulata voi kattilassa ja siivilöi tomusokeri-kaakaoseosta joukkoon osissa. Lisää välillä murukahvia maun mukaan  ja sekoita tasaiseksi seokseksi. Anna ainesten keittyä kunnolla, niin että seos ihan kiehuu.

Vierailija
2/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli aikoinaan sama turhauma. Viittasin sitten kintaalla reseptien kahvimäärille ja tein omin päin pikakahvista (Nescafe, mitä näitä nyt on) aivan mielettömän tujun nesteen. Johan alkoi maistua. Pari kertaa piti muistaakseni kokeilla, että sai itseä miellyttävän vahvuuden lopputulokseen. Mutta joka tapauksessa itse kyhätty kahvivahvuus oli moninkertaisesti vahvempi, kuin missään reseptissä. Olet oikeilla jäljillä, tee 6 kertaa vahvempaa kuin normaalisti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä pikakahvijauhetta sekä kuorrutteessa että taikinassa. Siitä saa ainakin mun mielestä vahvemman kahvin maun -ja helposti. Sopii ainakin tällaiseen talouteen jossa ei oikein muuten kahvia juoda. Netistä löytyy "kahvikakku" nimellä joku k- ruoka resepti joka on kai tarkoitettu kuivakakuksi kuorrutuksen kera mutta minä teen matalan levyn ja kuorrute päälle eli mokkapaloja. Siinä ohjeessa pikakahvia ja mielestäni vahva kahvin maku kuorrutteessa

Vierailija
4/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotko kahvia päivittäin? Voisko olla, että nuorempana, kahvin makuun turtumattomana tuo kahviaromi olisi tullut vahvemmin läpi? Tämä vain minun teoria ihan hatusta temmattuna.

Vierailija
5/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löfbergin vitospaahtoasteesta tuli ainakin hyvää kun viimeks tein.

Vierailija
6/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tästä opimme? Kannattaa kysyä äidiltä ne parhaat reseptit vielä kun äiti elää ja on vielä järjissäänkin. Myöhäistä se on sitten kitistä, kun äiti on dementoituneena hoivakodissa tai peräti kuollut jo.

P.S. Oletko kokeillut laittaa kahvia myös taikinaan?

P.P.S. Lapsena makuaisti on herkempi kuin aikuisena. Etenkin tupakka ja runsas alkoholin käyttö tappavat makuaistin.

P.P.P.S. Joitko kahvia samalla kun söit äitisi leipomia mokkapaloja? Entä, kun syöt itse leipomaasi? Jos suuhusi tulee voimakkaampi kahvin maku muualta, et erota sitä miedompaa kahvin makua siitä piirakasta.

Vierailija
7/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas olen tyytyväinen, ettei kahvi maistu. Tykkään mokkapaloista, mutta en kahvista.

Vierailija
8/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikakahvista minäkin teen sen (erittäin vahvan) kahvin. Saa todella paljon enemmän sitä kahvinmakua.

Vierailija
9/9 |
08.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pikakahville ääni täälläkin. Muuten ihan ohjeen mukaan voita ja tomusokeria, mutta kahviosuuteen tosi paljon sitä pikakahvia. En kyllä ole maistanut äitisi mokkapaloja, mutta tällä tavalla ainakin maistuu kahvilta myös kahvinjuojalle.