Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

GALLUP:Käynnistyksen takaraja?

14.08.2006 |

Nonni.Täällä huidellaan reilusti yliaikaisena (kontrolli vasta loppuvkosta) ja haluaisinkin tiettää että miten teillä muilla yliaikaisilla on käynnnistetty?

Eli kaikki HUSsin sairaaloissa synnyttäneet: Mikä siellä on käynnistyksen takaraja jos lapsivettä on riittävästi ja vauva voi hyvin ja on about 4kg? (onko siis jotain yhtenäistä käytäntöä?)

t:montakohan hemmetin vkoa tässä vielä joutuu kärvitelemään...kun eivät tunnu ottavan tosissaan pelkoa siitä että tästä kerkii kasvaa liian iso?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antoivat mennä kun vauva ja äiti voi niin hyvin. Oli onnex talvi, ni oli ihanan viileä, ni ei tarvinu helteillä tuskailla. vaavi paino syntyessään 3800 g.

10 päivää ensin yli ja sit aina 2 päivää lisää ka sit sattu viikonloppu, ni antoivat vielä mennä sen yli. Kehuivat et kun on kerrankin rauhallinen yliaikais äiti:) Mutta oli hyvä olo ja vauvan koko arvio niin tarkka, ni mikäs oli olles. arvio meni 20 g hutiin.

Vierailija
2/3 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meni mulla NKL:lla.Kokoarvioksi sanottiin 3700g..olikin 4380g...vointi oli kyllä hyvä mulla ihan loppuun asti,olin vaan mahaan kyllästynyt.Synnytys olikin sitten ihan muuta mitä odotin.. lääkäriä sai odottaa ensin käynnistykseen (laittamaan cytetec-pilleri alapäähän) ,sitten sai odottaa et pääsee saliin.. ja siellä sain odottaa 2 tuntia!!! taas lääkäriä laittaan epiduraalia.. noita kahta tuntia en unoha ikinä! koska käynnistetyt supparit ainakin mulla oli jotain HIRVEÄÄ..jäi kyllä kammo seuraavaa mahdollista synnytystä ajatellen.

Mutta ei tietenkään tarkoita et näin kävis sullekin.. voimia loppu odotteluun ja synnytykseen..kaiken jälkeen,palkinto synnytyksestä on ihaninta mitä maa päällää kantaa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki synnytyssalit olisivat olleet täynnä olisi varmaan tullut vielä kotiinlähtö yliaikaiskontrollista. ;)

Siellä lääkäri ainakin sanoi ettei lasketun ajan jälkeen vauvat enää niin kasva kokoa ja koon takia käynnisteltäisiin siis ennen laskettua aikaa. Itsellä ainakin lasketun ajan tienoilla neuvolassa kokenut terkkari arvioi nelikiloiseksi ja 4170g tyttö syntyi.