Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL:n Nuhanek: Suomessa mietitään Astra Zenecan rokotteen ikärajan muuttamista

Vierailija
08.04.2021 |

THL:n Nuhanek: Suomessa mietitään Astra Zenecan rokotteen ikärajan muuttamista harvinaisten haittaoireiden takia

Suomessa on annettu tähän mennessä noin 185 000 Astra Zenecan rokoteannosta.

”Ema korostaa sitä, että rokotettaville pitää kertoa hyvin harvinaisen haitan mahdollisuudesta ja samalla ohjeistaa, että jos tulee jotain oireita, pitää hakeutua hoitoon.”
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000007906020.html?utm_medium=promobox&ut…

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon rokotteen suurin haittavaikutus on se, ettei sillä ole tehoa esim eteläafrikkalaiseen varianttiin joka leviää jo hurjasti etenkin pk-seudulla ja varsinais-suomessa.

Rokotteen saanut on siis käytännössä yhtä vähän suojattu tartunnalta kuin rokottamaton.

Samaan aikaan tuon rokotteen antaminen kuitenkin syö resursseja terveydenhuollosta ja saa ihmiset myös turhaan altistamaan itsensä tartunnalle kulkemalla vaikka julkisilla tuonne rokotuspisteeseen.

Hyödyt ja haitat ei ole enää järkevässä suhteessa ainakaan tämän rokotteen kohdalla.

Niin kauan kuin E-Afrikan variantti ei Suomessa ole dominoiva, astran saaneet hyötyvät joka hetki rokotussuojasta 70% enemmän kuin rokottamattomat.

Vierailija
22/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-Afrikan muunnos tulee piakkoin olemaan valtavirus Suomessa, kunnes Brassimuunnos syrjäyttää sen. Siihen ei tehoa edes Bfizer.

Vierailija
24/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla on immuunivaste jo valmiiksi huonompi ja rokotteen teho on muita rokotteita heikompi. Eikö Suomessa arvosteta ihmistä, kun hän eläköityy? Pelottaa. Saan sydiksen kahden viikon aikana pelosta, siksi jätän väliin.

Vierailija
25/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotka Nuhanekkuli saa ihan itseensä piikitellä tuppirokotteitaan. Kiitos mutta ei kiitos.

Vierailija
26/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin AstraZenecan mutta rokotusaika on varattu huomiseksi enkä halua sitä vaihtaa. En usko että ikärajaa ehditään muuttaa niin nopeasti, joten joudun tyytymään Pfizeriin.

Vierailija
27/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin AstraZenecan mutta rokotusaika on varattu huomiseksi enkä halua sitä vaihtaa. En usko että ikärajaa ehditään muuttaa niin nopeasti, joten joudun tyytymään Pfizeriin.

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
28/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E-Afrikan muunnos tulee piakkoin olemaan valtavirus Suomessa, kunnes Brassimuunnos syrjäyttää sen. Siihen ei tehoa edes Bfizer.

Niin kauan kuin se ei ole, liikkuu koko ajan muita virusvariantteja, joihin rokotteet tehoavat.

Vierailija
29/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuossa touhussa enää mitään järkeä?

Rokotetut saavat koronan kuitenkin ja haittavaikutuksetkin on aika järeää luokkaa.

Vierailija
30/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

61

Vierailija
31/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

61

Sittenhän saat Astran.

Vierailija
32/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

61

Sittenhän saat Astran.

Minun tietääkseni sitä annetaan tällä hetkellä yli 65-vuotiaille. Toivottavasti olen väärässä.

Vierailija
33/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuolemaa harvoin kuvataan sanoilla "harvinainen haittaoire".

Totta. Mutta nyt tämäkin on nähty.

Vierailija
34/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi AstraZenecan Pfizerin sijaan? Minä kyllä vaihtaisin ilomielin, mulla on perjantaina Astra-rokotus ja sieltä heti mökille. Siellä yksinäisyydessä kilometrien päässä lähimmästä ihmisolennosta kun aivoinfarkti iskee, niin ei ole enää kiire minnekään. Niin, ja mökille on pakko mennä koska olen tilannut sähkömiehen jo viikkoja sitten.

Vierailija
35/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuossa touhussa enää mitään järkeä?

Rokotetut saavat koronan kuitenkin ja haittavaikutuksetkin on aika järeää luokkaa.

Niin, onko järkeä olla lähtemättä kaatokännissä rattiin, kun kumminkin voi kuolla siihen, kun meteoriitti tippuu päähän?

Pelkkä haittavaikutusten vakavuus ei ole oleellista, vaan myös todennäköisyys on tärkeää.

Vierailija
36/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan haluaisi AstraZenecan Pfizerin sijaan? Minä kyllä vaihtaisin ilomielin, mulla on perjantaina Astra-rokotus ja sieltä heti mökille. Siellä yksinäisyydessä kilometrien päässä lähimmästä ihmisolennosta kun aivoinfarkti iskee, niin ei ole enää kiire minnekään. Niin, ja mökille on pakko mennä koska olen tilannut sähkömiehen jo viikkoja sitten.

En mielelläni haluaisi Pfizeriä, koska sen antoväli on Suomessa venytetty 12 viikkoon ilman rokotteen valmistajan suositusta. Rokotustodistus on vasta suunnitteluvaiheessa ja pelkään hyväksytäänkö tällaista omavaltaista antovälin venyytystä siihen. Muuten minulle on samantekevää minkä rokotteen saan.

Vierailija
37/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En mielelläni haluaisi Pfizeriä, koska sen antoväli on Suomessa venytetty 12 viikkoon ilman rokotteen valmistajan suositusta. Rokotustodistus on vasta suunnitteluvaiheessa ja pelkään hyväksytäänkö tällaista omavaltaista antovälin venyytystä siihen. Muuten minulle on samantekevää minkä rokotteen saan.

Sulla on koodi ajanvarauksen muutokseen. Voit myös soittaa. Ilmoita heti, että haluut Az: aa. Luulisi löytyvän.

Vierailija
38/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon rokotteen suurin haittavaikutus on se, ettei sillä ole tehoa esim eteläafrikkalaiseen varianttiin joka leviää jo hurjasti etenkin pk-seudulla ja varsinais-suomessa.

Rokotteen saanut on siis käytännössä yhtä vähän suojattu tartunnalta kuin rokottamaton.

Samaan aikaan tuon rokotteen antaminen kuitenkin syö resursseja terveydenhuollosta ja saa ihmiset myös turhaan altistamaan itsensä tartunnalle kulkemalla vaikka julkisilla tuonne rokotuspisteeseen.

Hyödyt ja haitat ei ole enää järkevässä suhteessa ainakaan tämän rokotteen kohdalla.

Niin kauan kuin E-Afrikan variantti ei Suomessa ole dominoiva, astran saaneet hyötyvät joka hetki rokotussuojasta 70% enemmän kuin rokottamattomat.

Näinhän se on.

Vierailija
39/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet?

61

Sittenhän saat Astran.

Pahoittelen, annoin väärää tietoa.

Vierailija
40/41 |
12.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla on koodi ajanvarauksen muutokseen. Voit myös soittaa. Ilmoita heti, että haluut Az: aa. Luulisi löytyvän.

Mutta saako 61-vuotias tällä hetkellä Astraa? Olen ollut siinä käsityksessä että alaikäraja olisi 65 mutta tässä keskustelussa joku oli sitä mieltä että saisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan