SINÄ, joka kyselet nettikirppiksellä "onko tämä vielä vapaa" ja jätät sitten keskustelun siihen..
Miksi teet niin? Joka kerta kun ilmoitan jostain myytävästä tuotteesta, siihen tulee useampia "onko tämä vielä vapaa" -yksityisviestejä. Ja kun vastaan että on vapaa, sitten ei enää kuulukaan mitään.
Mikä idea tuossa kyselemisessä on?
Kommentit (18)
Eniten näitä kyselyjä tulee minulle myöhään illalla ja yöllä, joten luulen että on ajanvietteenä pienessä sievässä laiteltu ja tosiasiassa ei olekaan rahaa tai pitkäjännitteisyyttä hoitaa kauppoja loppuun.
Vaikuttaa olevan jokin harrastus monelle.
Itse otin yhteyttä pyöränmyyjään eileen. Koko päivä meni ja vastausta ei kuulunut. Huutelin perään. Yöllä oli tullut vastaus.
Ymmärrän mitä tarkoitat.Ruukaan nykyään kirjoittaa että ottakaa vaan yhteyttä jos teitä kiinnostaa.
Mietin voisko jotenkin boikottaa nämä ihmiset jotka eivät vakavasti ole kiinnostuneita.
katsoin juuri että 96 on katsonut ruokapöytääni, jokoa maksoi 2400 euroa .ostin alennuksesta ja nyt myyn sen 80 euroa.Ei sovi kotiini vaikkka on ihan täys hieno.
Mistä on kysymys? 96 eikä kukaan ole kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Missä nettikirppiksiä on?
Tori.fi , huutonet ym.
No jos etsin vaikka jotain tiettyä tavaraa niin saatan laittaa kaikkiin ilmoituksiin kysymyksen. Kaupat syntyy sen kanssa jonka tuote on vapaa ja keskustelu sujuvaa. Ei kai siitä haittaa ole, että kommentoit vastauksen "On vapaa"? Siinähän on vastaus muille kiinnostuneille samalla.
Vierailija kirjoitti:
No jos etsin vaikka jotain tiettyä tavaraa niin saatan laittaa kaikkiin ilmoituksiin kysymyksen. Kaupat syntyy sen kanssa jonka tuote on vapaa ja keskustelu sujuvaa. Ei kai siitä haittaa ole, että kommentoit vastauksen "On vapaa"? Siinähän on vastaus muille kiinnostuneille samalla.
Jos ei ole vapaa, niin siitä kyllä ilmoitetaan ilmoituksessa erikseen tai koko ilmoitus olisi poistettu. "Onko vapaa" kysymyksen tilalle voi ihan hyvin kirjoittaa "otan tämän". Jos se on mennyt, myyjä kyllä ilmoittaa siitä ja jos ei ole vielä myyty, samalla kommentilla varaat sen itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole vapaa, niin siitä kyllä ilmoitetaan ilmoituksessa erikseen tai koko ilmoitus olisi poistettu. "Onko vapaa" kysymyksen tilalle voi ihan hyvin kirjoittaa "otan tämän". Jos se on mennyt, myyjä kyllä ilmoittaa siitä ja jos ei ole vielä myyty, samalla kommentilla varaat sen itsellesi.
Noin 50% on kuitenkin jo myyty tai kaupat kesken, ostaja tulossa katsomaan tms. Varsinkin jos kyse on jostain sesonkituotteesta niin en laita yhteen "Otan tämän.", sitten odota paria vuorokautta, että myyjä vastaa, että on myyty, ja sama show seuraavaan tuotteeseen. Siinä vastaus omalta osaltani "Miksi teet niin?" kysymykseen. Eikä ole aikomusta muuttaa tyyliä.
Ja lisään vielä, että ei ole tarkoituskaan varata vaikka viittä eri polkupyörää. "Onko vapaa" on vain tiedustelu kannattaako keskustelua, kyydin suunnittelua tms. edes jatkaa.
Ainoa poikkeus, jolloin pelkässä "onko vapaa?" -kysymyksessä on pointtia, on silloin kun myynti-ilmoitus koskee esim. siimaa, kohoa tai koukkua. Muutoin kysymys on sekä kysyjän että vastaajan ajanhukkaa. Tai ehkä joku kokee kysymyksen tärkeäksi jäänmurtajaksi, ts. näin on saatu kaupankäyntiprosessi aloitetuksi, ja ensituoksut myyjästä tämän antaman vastauksen perusteella.
Välillä kysyn noin, koska useasti kun olen ilmoittanut olevani kiinnostunut jostain tuotteesta, vastaus on ollut, että tuote on myyty jo ajat sitten. Eli paljon on näitä jotka eivät viitsi ottaa ilmoitusta pois vaikka tuote on jo mennyt.
Eri tyyppisiä ihmisiä liikkeellä siis... Itse kysyn ainoastaan tuotetta, jonka haluan ostaa, eli laitan viestiini "jos vapaa, ostan pian pois" ja kysyn perään hakuaikaa/lähetyskulut. En osaa "kalastella" mitään, olen liian suorasukainen luonne sellaiseen. Ja nettikirppistä takana 10 vuotta.
Käyttäjä2108 kirjoitti:
Vaikuttaa olevan jokin harrastus monelle.
Itse otin yhteyttä pyöränmyyjään eileen. Koko päivä meni ja vastausta ei kuulunut. Huutelin perään. Yöllä oli tullut vastaus.
Ymmärrän mitä tarkoitat.Ruukaan nykyään kirjoittaa että ottakaa vaan yhteyttä jos teitä kiinnostaa.
Mietin voisko jotenkin boikottaa nämä ihmiset jotka eivät vakavasti ole kiinnostuneita.
katsoin juuri että 96 on katsonut ruokapöytääni, jokoa maksoi 2400 euroa .ostin alennuksesta ja nyt myyn sen 80 euroa.Ei sovi kotiini vaikkka on ihan täys hieno.
Mistä on kysymys? 96 eikä kukaan ole kiinnostunut.
Kannattaa joo boikottaa. Kysymys vaan kuuluu, että kenet boikotat niistä nollasta kiinnostuneesta? Sun ilmoituksia ei saa edes katsoa? Aikamoista. :D
Vierailija kirjoitti:
Eniten näitä kyselyjä tulee minulle myöhään illalla ja yöllä, joten luulen että on ajanvietteenä pienessä sievässä laiteltu ja tosiasiassa ei olekaan rahaa tai pitkäjännitteisyyttä hoitaa kauppoja loppuun.
Tää menee nyt vähän aloituksen aiheen vierestä, mutta jos joku laittaa illalla tai yöllä viestiä niin se ei silti tarkoita, että olisi humalassa.
Selaan nettiä ja teen ostoksia mieluummin iltaisin ja öisin. Monesti on käynyt niin, että kello on vaikka yksi yöllä ja löydän kiinnostavan tuotteen torista. En yleensä kehtaa laittaa viestä, koska on yö. Joudun sitten odottamaan aamuun.
Mulla ei ole tuota torisovellusta, mutta olen ymmärtänyt, että siihen tulee jokin viestiääni?
Ja jos joku ei ole laittanut puhelinta äänettömälle niin saattaa herätä yöllä viestiin? Eihän se toki minun vikani olisi, mutta en tietenkään halua häiritä keskellä yötä.
Vierailija kirjoitti:
On siitä se haitta että minun aikani maksaa rahaa. En halua tuhlata aikaa tuollaisiin renkaan potkijoihin.
Jos ostajana kysyn jonkun tuotteen olemassaoloa, tarkoittaa se että haluan ostaa sen. En tee kyseisellä tiedolla mitään, mikäli en sitä osta. Sama oletus on ollessani myyjänä, kyselijä ostaa, piste.
Kysyn toisinaan siksi, että monasti on tuote jo myyty tai odotetaan ostajaa noutamaan tuote tai sitten en saa milloinkaan vastausta, eli tuote on kai myyty. Olen jättänyt vastaamatta yhdestä syystä: se, etten ole viestiä huomannut ja viestin saapumisesta ei ole ilmoitusta tullut.
Viimeksi eilen laitoin viestin eräästä tuotteesta, että olen sen halukas ostamaan. No vastaus oli, että siinä on jo 6 jonossa. Ok. No tällöin voisi varmaan jo ilmoituksen poistaa. Tuskin kaikki ohareita tekee.
Vierailija kirjoitti:
Mitä järkeä tuossa on, kun tuotehan on vapaa niin kauan kunnes se on myyty tai siinä lukee varattu?
Miksi et vaan ilmoita, että ostat ja voit noutaa sen tiettyinä aikoina.
Kun kysyy mahdollisimman paljon tyhmiä kysymyksiä myyjältä niin edullisten tuotteiden määrä vähenee, kun ei kannata myydä edullisesti, kun myynnistä tulee niin paljon työtä.
Ainut kerta kun jätin keskustelun siihen oli kun olin kysynyt myös muuta samalla mutta siihen ei vastattu. En kertakaikkiaan jaksanut alkaa kysyä samaa uudelleen.