Oletko vaalentanut hiuksiasi hunajalla, kanelilla ym?
Netissä on paljon ohjeita, joissa hunajan, sitruunan, kanelin, etiikan ja näiden eri sekoituksen avulla saa vaalennettua hiuksia.
Mikä tehoaisi "luonnolliseen rottaan" eli ruskean harmahtavaan ei minkään väriseen tukkaan?
En aio lähiaikoina mennä kampaajalle ennenkuin olen saanut rokotteet.
Jotain hellävaraista luonnonmemetelmää voisin kokeilla, kaupan väreihin en koske.
Kommentit (19)
Sitruunalla ja auringolla kokeilin joskus. Ja samaan asiaan tarkoitettua suihketta myös. Taisi se vähän vaalentaa, mutta mulla oli aika tumma lähtökohta eikä dramaattisia tuloksia tullut. Olin myös huono makaamaan auringossa
Hunaja kyllä vaalentaa. Sain sillä kauniita raitoja hiuksiin. Pitää kuitenkin olla hyvin kärsivällinen, vie aikaa!
Voisin kuvitella, että joku sitruuna, etikasta puhumattakaan, korventaa hiukset. Mahtaako sitä olla turvallista pitää hiuksissa pitkää aikaa? Hunaja kuulostaa lempeämmältä. Itselläni ei ole kokemusta kuin huuhteluista kamomillateellä, mitään vaikutusta en havainnut.
Joskus vedin jonkun tollasen hunaja-kananmuna-kahvinpuru-kaurapuuro-piimä-chilipippuri-kirnuvoijutun hiuksiini. Sitä tahmaa sitten yritin päästäni kaivaa irti seuraavat pari viikkoa. En suosittele tasan kenellekään.
Kyllä sitruunalla vaalenee ja lähtee vääräksi osoittautunut kotivärikin. Tosin ei yhdellä pesulla, vaan ajan kanssa. Eikä yhdistetty aurinkoon.
Kamomillaa suositteli aikoinaan parturi-kampaaja.
Nro 5 vielä lisää, että itse laitoin hunajanaamion (pelkkää juoksevaa luomuhunajaa pestyihin pyyhekuiviin hiuksiin) ja muhittelin myssyssä pari tuntia kerralla. Sitten normaali pesu shampoolla ja hoitoainetta. Eka kerralla näkyi jo pieni tulos! Yön yli jos jaksaa muhitella niin takuulla syntyy jo tulosta. Itse en halunnut sotkea petivaatteita :D Hunajastahan siis vapautuu vetyperoksidia kun se sekoittuu veteen. Määrä on kuitenkin hyvin pieni ja tämä selittää vaalennusprosessin hitauden ja lempeyden.
En suosittele sekoittamaan mukaan kanelia tmv. Jos haluaa, niin hunajan voi yhdistää esim. oliiviöljyn kanssa. Itse en kokenut tätä tarpeelliseksi.
En ymmärrä miksi on pakko läträtä todennäköisesti tehottomilla keinoilla. Yksinkertaisin vaihtoehto kun on olla sen tukan kanssa kunnes menee parturiin. Toiseksi paras on ostaa se kaupan aine, blondausaine kuluttaa kyllä hiuksia mutta ei se ole epäterveellistä kuten hiusvärit. Kaupan halvalla vaalennusaineella saa luonnontukkaan upeita raitoja. Mutta ei sitten kun ei kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi on pakko läträtä todennäköisesti tehottomilla keinoilla. Yksinkertaisin vaihtoehto kun on olla sen tukan kanssa kunnes menee parturiin. Toiseksi paras on ostaa se kaupan aine, blondausaine kuluttaa kyllä hiuksia mutta ei se ole epäterveellistä kuten hiusvärit. Kaupan halvalla vaalennusaineella saa luonnontukkaan upeita raitoja. Mutta ei sitten kun ei kelpaa.
Ap kysyi luonnontuotteiden vaikutuksista. Luitko mistä on kyse?
Hennajauholla .Tepsii, ona vaan vaikea löytää. Joissakin basaareissa on.
Vanhastaan tiedossa on, että kamomilla vaalentaa.
Sitruunalla epätoivoissani yritin saada epäonnistuneen kotivärjäyksen jonka tarkoitus tuottaa vaalennusta, mutta tekikin entistä tummemmaksi. Juu, lähtihän se pois, kun riittävän moneen kertaan toisti.
Hah.
Vierailija kirjoitti:
Vanhastaan tiedossa on, että kamomilla vaalentaa.
Sitruunalla epätoivoissani yritin saada epäonnistuneen kotivärjäyksen jonka tarkoitus tuottaa vaalennusta, mutta tekikin entistä tummemmaksi. Juu, lähtihän se pois, kun riittävän moneen kertaan toisti.
Hah.
Kamomilla-shampoot, mutta väittävät että kamomillateekin tuottaa tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Etiikan :)
Kokemukseni mukaan lähinnä harmaannuttaa hiuksia, varsinkin näinä aikoina 🧐
Lopputulostoive sinulla on sama: vaalennus
Eikö se nyt ole se ja sama että millä sen teet…
C-vitamiini syväpuhdistaa ja kirkastaa ainakin omien vaaleiden hiusteni väriä. Vaikutus johtunee lähinnä tuosta puhdistamisesta. Olen murskannut tabletteja morttelissa ja sekoittanut hoitoaineen kanssa hiusnaamioksi.
Toimii myös kasvojen kuorintaan, ilman hoitoainetta siis :)
Hunaja vaalentaa kyllä hiuksia, mutta vie todellakin aikaa. Mulla on tummanruskeat hiukset ja teen silloin tällöin hunajanaamion hiuksiin.
Laitan siis vesihunajaseosta hiuksiin vaikuttamaan pariksi tunniksi.
Sen jälkeen pesen miedolla shampoolla hiukset.
Vaatii monta "käsittelykertaa."
Ja kyllä, hiukseni ovat vaalentuneet. 🙂
Hunaja myös hoitaa hiuksia, tekee niistä pehmeät ja kiiltävät. 😃
Lapsena laitoin kesällä sitruunaa hiuksiin ja menin ottamaan aurinkoa. Vaalenivat.