Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Ikean vaahtomuovipatjoista? Voisinkohan leikata sen itse määrämittaan?

Vierailija
07.08.2008 |

Tulisi mökille saunan sohvasängyn pehmusteeksi. Valmiina oikean kokoista ei löydy mistään ja Etolan mittojen mukaan leikattavat on ihan törkeän hintaisia (olisi maksanut melkein 200€! sopiva pala ilman päälikangasta).

Tai mistä muualta saisin 165cmX55cm patjan EDULLISESTI?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paksuus pitäisi vaan olla liki 15cm, ettei näytä hassulle.

Vierailija
2/8 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 15 cm patjat maksaa liikaa, osta kaksi ohutta ja ompele niille pussi, johon mahtuvat napakasti molemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkeessä näytti olevan tietokoneohjattu mittapöytä polttavine lankaleikkureineen.

Vierailija
4/8 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mattoveitsellä onnistuu parhaiten, joskaan ei aivan helppoa sekään, reunasta tahtoo tulla jyrsitty

Vierailija
5/8 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat vaan puukon ja alat tökkimään sillä viivottomella piirrettyä viivaa pitkin. Hieman voi tulla epätasaista mutta se peittyy kyllä kun pienennät pääliskankaan samalla ja laitat sen takaisin sopivan patjan päälle. Pienet epätasaisuudet peittyy kyllä jos päällinen on tarpeaksi piukka.

Ainoa ikävä puoli on sen päällisen takaisinpujottaminen joka ei ole kovinkaan helppoa...

En minäkään 200e maksaisi vaahtomuovipatjasta.

Vierailija
6/8 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin jyskistä tms. kerran pojan standardia pienempään sänkyyn standardikokoisen vaahtomuovipatjan. Myyjä leikkasi sen mulle mittojen mukaan ja halvalla+helpolla pääsin. Ihan hyvä on aikuisenkin nukkua ainakin väliaikaisesti.

Patjan leikkaaminen näytti vähän työläältä, joten kysypä jos leikkaisivat valmiiksi. Ikeassa ei varmaan onnistu, mut muissa patjakaupoissa varmaan.

Vierailija
7/8 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä leikkasin juuri isolla sahateräisellä leipäveitsellä. Mahdollisimman lappeellaan ja jatkuvalla liikkeellä, niin ei jää pahaa pykälää. Ja ethän sinä sitä paljaaksi jätä kuitenkaan, vaan verhoilet jollain. Ja patjan päällisen saa paikalleen nurinperin käännettynä, panee vaan alkupään paikalleen ja vetää suojuksen päälle kuin kortsun. Vähän kerrallaan ja joka välissä kiristäen (enkä puhu enää kondomeista...)

vaahtomuovin hinta vaihtelee paksuuden ja tiheyden mukaan. 200 ei ole paha paksusta ja vankasta vaahtomuovista, esim. pianavan ihmisen sankyyn. Tietysti jos vähempikin riittää, ei kannata maksaa ekstrasta. Jyskissä muuten on tarkouksia aika usein, voi tulla halvemmaksi kuin Ikea.

Vierailija
8/8 |
07.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahalaitainen leipäveitsi tai pitkä, tukeva fileerausveitsi, noilla olen saanut patjoista täysin haluamani muotoisia ja kokoisia. Sahaus-/viiltoliikkeellä ennalta piirrettyä linjaa pitkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän