Apua, kumpaa paneelia kattoon....
mdf-paneelia vai aitoa puupaneelia? Minun pitäs nyt kuulema päättää ja en oikein tiedä kumpaa. Enempi olen sen puun kannalla. Onko mdf hyvän näköistä ym ym. Kokemuksia kaipaisin tästä, kiitos!
Kommentit (3)
ja sitä saa valmiiksi käsiteltynä. Eikä se mitään erikoisemmin liiku, meillä ainakaan niin että huomaisi :) Ihan vain siksi että on kauniimpaa.
Sanna
No ainakin mun mielestä, jos paneelikattoa tehdään, niin ainoa " oikea" vaihtoehto on aito puu. Minulle tärkeää on paitsi se, miltä katto näyttää, myös fiilis ja tieto siitä, että kyseessä on aito luonnontuote.
Mdf on liian steriiliä, liian siistiä. Eikä siitä puun elämisestä tarvitse huolissaan olla. Panelit voi ja kannattaa maalata tai muuten käsitellä jo ennen paikalleen lyömistä, jolloin raoista ei puun mahdollisesti kuivuessa tule näkyviin käsittelemätöntä osaa.
Ja kun huolehtii, että materiaali on kuivaa jo asennettaessa, ei yllätyksiä pitäisi tulla.
näköistä. Meidän rakentajat suosittelivat mdf:ää, ja tuskin oma lehmä ojassa kun itse kuitenkin laitetaan katot, joten heille sillä ei ole merkitystä. Sitä ei tartte käsitellä millään tavalla, aikä saumat liiku tms.. Mutta siis puupaneli on luultavasti kauniimman ja luonnollisemman näköinen.