Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö jehovat hommaansa etänä?

Vierailija
07.04.2021 |

Mulle soitti yllättäen joku, joka halusi keskustella kanssani Raamatusta. En kuullut soittajan nimeä tai "instanssia", eikä numerolla löytynyt tietoja.

Onko muille tullut tällaisia puheluja? Mietin, onko tämä taktinen aika ajanut jehovantodistajat ihmisten ovilta puhelimille..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis tautinen, ei taktinen...

Vierailija
2/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 20 vuotta sitten mulle soitti jehovan todistaja, joka kertoi olevansa sokea.

Sanoin hänelle, mikä oli totta, että Mulla käy jo vakituiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa heistä teki lähetystyötä puhelimitse jo ennen pandemiaa. Kaikilla kun ei terveys riitä ovelta ovelle kiertämiseen.

Tiedän, koska meinasin nuorena liittyä heihin.

Vierailija
4/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli puhelu viime vuoden puolella, esittäytyi nimellään ja kertoi olevansa paikallinen jehovantodistaja. Hetkisen mulla löi tyhjää ja kysyinkin että "anteeksi, MIKÄ olet?" Nauroi itsekin se soittaja ja kertoi että maailmantilanteen takia tavoittelee näin puhelimen välityksellä.

Kun olisi puhelinmyyjistä yhtä helppo päästä eroon kuin näistä puhelinjehovista. Kerroin ettei aihe kiinnosta eikä oo toista soittoa kuulunut.

Vierailija
5/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, soittavat nykyisin, on muuten helpompi päästä eroon kun kertoo uskovansa verenluovutukseen ja elinsiirtoihin, jättävät rauhaan.

6/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole vuoteen ovilla rampanneet, muut keinot käytössä häir... tarkoitan, levittää sanaa ihmisille :P

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
7/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitti kokemuksista! Hetken jo luulin olevani joku Tärkeä Valittu. 😆

Ap

Vierailija
8/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etätyötä tekevät, samoin kuin pomonsa joka onkin tehnyt etänä aina. Työntekijät joutuu vaan uskomaan että on se pomo olemassa.

Vierailija
9/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, mullekin on jehovantodistaja soittanut nyt korona-aikana.

Vierailija
10/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli puhelu viime vuoden puolella, esittäytyi nimellään ja kertoi olevansa paikallinen jehovantodistaja. Hetkisen mulla löi tyhjää ja kysyinkin että "anteeksi, MIKÄ olet?" Nauroi itsekin se soittaja ja kertoi että maailmantilanteen takia tavoittelee näin puhelimen välityksellä.

Kun olisi puhelinmyyjistä yhtä helppo päästä eroon kuin näistä puhelinjehovista. Kerroin ettei aihe kiinnosta eikä oo toista soittoa kuulunut.

Ennen vanhaan he kirjoittivat osoitteen ylös, että kuka ei enää halua heitä ovelleen. Viranomaiset kuitenkin kielsivät sen laittomana rekisterin ylläpitämisenä.

Vierailija
11/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lähettää paikalliset jehovat kirjeitä. Ne on keränneet talojen lukittujen alaovien läpi sukunimiä ja asuntojen numeroita kirjoitusvirheineen kaikkineen, eli laittoman osoiterekisterin. Etunimet tietenkin puuttuvat, kun ei niitä mistään näe.

Porukalla väsäävät kirjeitä, kun kirjeessä on eri käsialaa kuin kirjekuoressa.

Järvenpäässä näin.

12/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa muuten salainen numero. Eivät silloin soita puhelinmyyjät eikä jebuliinit.

Jos Sijaltainen nousisi.

Vierailija
13/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan he kirjoittivat osoitteen ylös, että kuka ei enää halua heitä ovelleen. Viranomaiset kuitenkin kielsivät sen laittomana rekisterin ylläpitämisenä.

Ei kyllä toiminut se niiden lista. Samat hihhulit ramppasivat oven takana riesaksi asti vaikka joka kerta pyydettiin että pysyisivät poissa.

Vierailija
14/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei soittele mulle enää, ne suuttui jostain.

Vierailija
15/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan ruskealla talolla kantaa tähän asiaan?

Vierailija
16/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä nämä Jehovan todistajat elävät ?

Vierailija
17/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovat? Eli Jumalat?

Vierailija
18/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kamala, mulle tuli tästä ketjusta muisto vuosikymmenten takaa, kun isäni hermostui alati ovella ramppaaville jehoville ja huusi tosi rumasti. Eivät tulleet enää. Mutta muistan kyllä sen ikävän tunteen kun sattui olemaan lapsena yksin kotona ja he tulivat oven taakse. Etäkäännytystä en ole vielä joutunut kokemaan.

Vierailija
19/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehovat? Eli Jumalat?

Ap tarkoittaa varmaan jehovan todistajia.

Sinällään minustakin hassua, että moni korottaa heidät "jumaliksi".

Vierailija
20/23 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitteli myös ennen pääsiäistä ja tarjosi joitain tunnuksia, joilla olisin päässyt seuraamaan netissä Jeesuksen kuolemanjuhlaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi