Tekeekö jehovat hommaansa etänä?
Mulle soitti yllättäen joku, joka halusi keskustella kanssani Raamatusta. En kuullut soittajan nimeä tai "instanssia", eikä numerolla löytynyt tietoja.
Onko muille tullut tällaisia puheluja? Mietin, onko tämä taktinen aika ajanut jehovantodistajat ihmisten ovilta puhelimille..
Kommentit (23)
Jo 20 vuotta sitten mulle soitti jehovan todistaja, joka kertoi olevansa sokea.
Sanoin hänelle, mikä oli totta, että Mulla käy jo vakituiset.
Osa heistä teki lähetystyötä puhelimitse jo ennen pandemiaa. Kaikilla kun ei terveys riitä ovelta ovelle kiertämiseen.
Tiedän, koska meinasin nuorena liittyä heihin.
Mulle tuli puhelu viime vuoden puolella, esittäytyi nimellään ja kertoi olevansa paikallinen jehovantodistaja. Hetkisen mulla löi tyhjää ja kysyinkin että "anteeksi, MIKÄ olet?" Nauroi itsekin se soittaja ja kertoi että maailmantilanteen takia tavoittelee näin puhelimen välityksellä.
Kun olisi puhelinmyyjistä yhtä helppo päästä eroon kuin näistä puhelinjehovista. Kerroin ettei aihe kiinnosta eikä oo toista soittoa kuulunut.
Juu, soittavat nykyisin, on muuten helpompi päästä eroon kun kertoo uskovansa verenluovutukseen ja elinsiirtoihin, jättävät rauhaan.
Eivät ole vuoteen ovilla rampanneet, muut keinot käytössä häir... tarkoitan, levittää sanaa ihmisille :P
Jos Sijaltainen nousisi.
Okei, kiitti kokemuksista! Hetken jo luulin olevani joku Tärkeä Valittu. 😆
Ap
Etätyötä tekevät, samoin kuin pomonsa joka onkin tehnyt etänä aina. Työntekijät joutuu vaan uskomaan että on se pomo olemassa.
Kyllä, mullekin on jehovantodistaja soittanut nyt korona-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli puhelu viime vuoden puolella, esittäytyi nimellään ja kertoi olevansa paikallinen jehovantodistaja. Hetkisen mulla löi tyhjää ja kysyinkin että "anteeksi, MIKÄ olet?" Nauroi itsekin se soittaja ja kertoi että maailmantilanteen takia tavoittelee näin puhelimen välityksellä.
Kun olisi puhelinmyyjistä yhtä helppo päästä eroon kuin näistä puhelinjehovista. Kerroin ettei aihe kiinnosta eikä oo toista soittoa kuulunut.
Ennen vanhaan he kirjoittivat osoitteen ylös, että kuka ei enää halua heitä ovelleen. Viranomaiset kuitenkin kielsivät sen laittomana rekisterin ylläpitämisenä.
Meille lähettää paikalliset jehovat kirjeitä. Ne on keränneet talojen lukittujen alaovien läpi sukunimiä ja asuntojen numeroita kirjoitusvirheineen kaikkineen, eli laittoman osoiterekisterin. Etunimet tietenkin puuttuvat, kun ei niitä mistään näe.
Porukalla väsäävät kirjeitä, kun kirjeessä on eri käsialaa kuin kirjekuoressa.
Järvenpäässä näin.
Hankkikaa muuten salainen numero. Eivät silloin soita puhelinmyyjät eikä jebuliinit.
Jos Sijaltainen nousisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan he kirjoittivat osoitteen ylös, että kuka ei enää halua heitä ovelleen. Viranomaiset kuitenkin kielsivät sen laittomana rekisterin ylläpitämisenä.
Ei kyllä toiminut se niiden lista. Samat hihhulit ramppasivat oven takana riesaksi asti vaikka joka kerta pyydettiin että pysyisivät poissa.
Ei soittele mulle enää, ne suuttui jostain.
Onkohan ruskealla talolla kantaa tähän asiaan?
Millä nämä Jehovan todistajat elävät ?
Voi kamala, mulle tuli tästä ketjusta muisto vuosikymmenten takaa, kun isäni hermostui alati ovella ramppaaville jehoville ja huusi tosi rumasti. Eivät tulleet enää. Mutta muistan kyllä sen ikävän tunteen kun sattui olemaan lapsena yksin kotona ja he tulivat oven taakse. Etäkäännytystä en ole vielä joutunut kokemaan.
Vierailija kirjoitti:
Jehovat? Eli Jumalat?
Ap tarkoittaa varmaan jehovan todistajia.
Sinällään minustakin hassua, että moni korottaa heidät "jumaliksi".
Mulle soitteli myös ennen pääsiäistä ja tarjosi joitain tunnuksia, joilla olisin päässyt seuraamaan netissä Jeesuksen kuolemanjuhlaa.
Tarkoitin siis tautinen, ei taktinen...