Missä vaiheessa masu näkyviin kakkosta odottaessa?
Missä vaiheessa muilla toista lasta odottaessa on tullut masu näkyviin? Itsellä jo 12. rv menossa ja vielä ei ole oikein mitään. Muistelisin että työkaverilla oli tässä vaiheesssa jo kunnon kumpu. Tokihan se masun kasvu on hirveen yksilöllistäkin.
Toisaalta olen ihan tyytyväinen, mutta kun on epäselvää vielä onko sikiöllä kaikki ok niin asia mietityttää.
Kommentit (7)
Mulle ei kyllä painoa ole tullut kuin kaksi kiloa (nyt siis rv16), mutta tuo maha jotenkin pullahti esiin tosi nopeasti. Kerran venytetty nahka...
wei
Taitaa olla tuo masun näkyminen kohdun asennosta ja lihaksista vähän kiinni.
Itsellä esikoista odottaessa maha alkoi kasvaa (siis että itse huomasin kasvun) rv 17, mutta muut huomasivat vasta jotain 23 viikosta ehkä vähän. Nyt odotan toista rv 17 ja samalla tavalla vähän on alkanut masu kasvaa, muut eivät vielä pysty kyllä ollenkaan huomaamaan, että olisin raskaana.
Olen hoikka ja minulla on myös kohtu taaksepäin kallellaan, johtunee siitä. Yksilöllistä lie, mutta eipähän tarvitse vielä mammavaatejuttuja miettiä pitkään aikaan... :)
Nimittäin tästä kakkosesta vauvamasu oli selvästi näkösällä jo rv 9+... Että ei salailtu pitkään tätä raskautta :) Esikoisesta alkoi näkyä rv 12+. Että yksilöllistä tämä on. Minulla eteenpäin kallistunut kohtu, olen varreltani hoikka normaalisti, mutta vatsalihaksia ei varmaan nimeksikään ;)
ja tavalliset farkut menee jalkaan, siis ne mitä käytin ennen raskautta.
Jos on väljät vaatteet niin ei tätä huomaa ollenkaan.
Esikoisesta mahan huomasi pöljempikin jo rv10-12, eli kivaa vaihtelua....
Täällä maha pullahti esiin jo kymppiviikon paikkeilla, ellei jopa aikaisemmin. Sain kuitenkin pidettyä uutisen salassa ja viikolla 12 vasta kerroimme sukulaisille. Minullakin on taaksepäin kallistunut kohtu, joten tässä tapauksessa se ei vaikuttanut asiaan. Ensimmäinen raskaus tuli näkyviin 15 viikon aikoihin.
t. RouvaPihlaja
Esikoista odotellessa ite huomasin pienen massukumpareen rv 16 ja siitä alkoi pikkuhiljaa kasvamaan. Nyt kakkosta ootellessa massu alkoi turvota varmaan jo 10 viikon jälkeen :-) ja nyt rv 16 maha on jo melkoinen pömpökkä, ettei salailu kyllä enää onnistu. Mahan kasvu on todellakin erittäin yksilöllistä, joillakin on varmaan rv 40 samankokoinen maha kuin mulla nyt :-) Ettei siitä kannata hermostua.
ja " vasta" rv 19 alkoi näkymään. Sama tais olla tokastakin.. Riippuu paljon ihmisen rakenteista.. Mulla itellä taaksepäin kallistunut kohtu ja masu muutenkin ei lopussakaan järin suuri ole ollut.
mellum 20+1