Paljonko veloitatte vierailta sähköauton latauksesta?
Taas tulossa vieraita kylään sähköautoillaan ja tietysti pitäisi ladata niiden akut täyteen meidän kustantamalla sähköllä. Alkaa jo tympimään. Kuinka uskaltaisi ottaa asian puheeksi ja millaisen korvauksen ilkeäisi pyytää ettei ystävyyssuhteet katkeaisi?
Kommentit (31)
Me olemme laskeneet, että ”tankillinen” maksaa 11 euroa.
Porvoossako asut, kun lataajia ihan riesaksi asti ramppaa?
Haukkaako Teslojen lataus enemmän virtaa kuin muiden eutojen?
ap
Vierailija kirjoitti:
Haukkaako Teslojen lataus enemmän virtaa kuin muiden eutojen?
ap
No ei tietenkään.
Minä lataan autoani joka päivä ja sähkölasku on noussut n.20 euroa kuukaudessa. Jos olet oikein röyhkeä niin voit veloittaa 5 euroa/lataus ja jäät hyvin vielä voitolle.
En mitään enkä aio. He on nähneet vaivan tulla mun luo kylään ja mä arvostan sitä.
Ei meillä voi ladata. Sulake pois päältä, ei virtaa pihalle ja harvalla vieraalla on mukana 30 m jatkojohtoa.
Ladatkoon kotonaan. Ainoastaan sänkykumppaneille suon etuoikuden. Saavat laskea arvonsa itse.
Mä en alle 50€ antais ladata sekuntiakaan, sähköautoilijat on ku v0ttavia ympäristörikollisia.
Vierailija kirjoitti:
En mitään enkä aio. He on nähneet vaivan tulla mun luo kylään ja mä arvostan sitä.
Periaatteessa noin on, mutta tuolla logiikallahan sinun pitäisi myös tarjota bensat bensa-autoilijoille. Mikä pakko se auto kyläpaikassa on ladata.
Tämä on oikeasti mahdollisia tulevaisuuden ongelmia.
Omakustannushinta on 0,576 senttiä per tunti joten
Vitonen per kerta on kohtuu.
Lataavatko ihan normipistokkeella? Siis ei ole sähköautolatauspaikkaa.
Jos, niin ei sinne muutamassa tunnissa paljoa sähköä ehdi mennä.
Joo tosiaan jos on voimavirta pistoke käytössä niin sen omakustannushinta on n. Euron tunnissa, joten kymppi silloin.
Vierailija kirjoitti:
Joo tosiaan jos on voimavirta pistoke käytössä niin sen omakustannushinta on n. Euron tunnissa, joten kymppi silloin.
Eiku noista saa sen 11kW tehoo joten omakustannushinta on 1,65euroo per tunti.
Joten 6 tunnin kaffeet on sen kympin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessa noin on, mutta tuolla logiikallahan sinun pitäisi myös tarjota bensat bensa-autoilijoille. Mikä pakko se auto kyläpaikassa on ladata.
Harvemmassa kyläpaikassa on bensatankki pihassa, joten siksi tuollaista käytäntöä ei ole syntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmassa kyläpaikassa on bensatankki pihassa, joten siksi tuollaista käytäntöä ei ole syntynyt.
Siksi vieraat ohjataan lähimmälle julkiselle latausasemalle.
Teslan omistajilta 50 eur, muilta kakskymppiä.