Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pojalla syömishäiriö?

Vierailija
07.04.2021 |

Olen pitkään seurannut poikani syömistä ja vaikuttaa omasta mielestä huolestuttavalta.
Poika on jättänyt oikeastaan suurimman osan tuotteista pois mutta ei kuitenkaan liikaa tarkkaile syömistään. Esimerkki : aamulla syö pari palaa leipää, ei mitään leivän päälle, ei edes margariinia, tilkka vettä. Moneen tuntiin ei syö mitään ja kun on ruoka ,jättää puolet ruuasta lautaselle ja vetoaa siihen että on juuri syönyt aamupalan ja siinä on kaikki mitä päivän aikana syö. Nykyään ei käytä jugurttia, mehua, limpparia, margariinia jne missään muodossa. Mutta kuitenkin jos käydään ulkona syömässä niin syö ihan ok, Sekä mäkki ruoka kelpaa. Minulle kerrottiin että en voi asialle mitään koska poika täyttää pian 20v huolestuttavaa kun poika on yli 180cm ja painaa hädintuskin 50kiloa. Olisko kellään kokemusta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäiseltä pojalta voisi jo kysyä suoraan, miksei syö? Oletko yrittänyt kysyä. Eihän tuo paino kuulosta millään mittapuulta normaalilta, on aivan nääntynyt.

Vierailija
2/3 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit myös herättää sanomalla, että näyttää keskitysleirin vangilta ja kuolee tuota menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömishäiriöltähän tuo kuulostaa. Alkuun kannattaa tosiaan yrittää keskustella pojan kanssa ja kertoa omista havainnoistaan ja kysyä, osaisiko poika itse kertoa, miksi syö nykyään kuten syö. Kokeeko itsensä lihavaksi, vai onko jokin muu syy? Kannatta myös kertoa siitä, että on huolissaan pojan terveydestä. Monesti syömishäiriöinen ei itse halua apua, ja tuon ikäiselle se avun hakeminenkin voi olla haasteellista, kun on täysi-ikäisestä kyse. Oman alueen terveydenhoitoyksiköstä kannattaa kysellä, millaisia toimintamalleja heiltä löytyisi ja olisik oapuja tarjolla. Tsemppiä, toivottavasti löytyy apua tilanteeseen kuitenkin jostain.