Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat arkiseen maanantaihin***

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas notkun, kun ei toi mies oikein kunnolla ymmärrä mun tuskasta oloo vaikka aivan ihanasti mun tukena onkin! Mutta eipä kai tätä voi muut ymmärtää, kun te jotka koette saman! =)

Aikasemmin ei oo tän raskauden aikana ollu vielä kertaakaan tällästä päviää, kun nyt! Tuntuu oikeesti ettei mikään oo hyvin ja kaikki on jotenkin tosi raskasta!!! =( Itkettäs vaan melki koko ajan, enkä ees oikein täysin osaa itellenikään selittää että miks!!! Ja mahaakin kolottaa... On veto ihan pois noitten supistelujen takia varmaankin aika pitkälti, kun sitä vaan koko ajan kyttää et joko ne nyt kovenis niin et pääsis synnyttään ja sit ne kuitenkin vaan aina loppuu!!! =( Tuntuu vaan et ei jaksai enää yhtään enämpää...

HANNELI: Mä aattelin kans huomenna neuvolassa kysellä tosta käynnistämisen mahdollisuudesta...! Et jos vaikka saiskin sen yliaikaiskontrollin peruttua ja ajan suoraan käynnistykseen...! Mutta saa nyt sitten nähdä! =)

Jaksamista kaikille ja anteeks tää kauhee valitusvirsi jo toistamiseen tänään...!

-Mömmeli06 edelleenkin rv41+3-

Vierailija
42/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamssa: Niin, mahani on tosiaan täynnä vauvojen raajoja, istukoita yms. Tunnen olevani pelkkä kohtu koko ihminen. Arvelen hulluina hetkinäni, että testaavat sairaalassa kuinka pitkälle kaksossynnytystä voi venyttää. Vaikka olen ilmaissut kaikki vaivani ja nytkin puoli päätä ihan puuduksissa (siis multa puutuu puolet vartalosta vähän väliä) niin synnyttämään en pääse. Paikkojen pitäisi olla enemmän kypsiä. Minun voinnilla ei näytä olevan merkitystä kun vauvat voivat niin hyvin. En pysty tällä hetkellä kuin maata (ja käydä tällä koneella) mutta vasta ke aloiteltais se käynnistys jos hyvin käy. Mua ei tosiaan oo luotu synnyttämään, kun en saa noita kipeitä suppareita aikaseksi. Lapsivesien menoakaan en saa aikaiseksi.

Otin tänään panacodia kun päätä särkee niin järjettömästi että oksettaa koko ajan. Lääkäri sanoi että panacod olisi ok, en oo itse täysin vakuuttunut.

Tsemppiä vaan muillekin yliaikaisille, tää loppu on aina ihan hirveää. Tunnit tuntuvat viikoilta ja päivät vuosilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku on niiiiiin hiljasta...

Vierailija
44/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yks tylsä ja piiiiitkä päivä alkaa olla takana. Piti käydä ostamassa suklaalevy, että saa illalla hemmotella itteesä. Mieskin lähtee yöks töihin ja lapset pitää ainakin yrittää saada ajoissa nukkumaan. Arki alkaa huomenna.

Hipsuhiiri toistamiseen

Vierailija
45/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se vaan on! ja oikein irvailee!!

Tänään olen:

-Noukkinut vielä muutaman rasian marjoja pakkaseen (PYLLISTELLEN, en ottanut tuolia).

-KÄVELLYT 4 kilometrin lenkin.

-Uhallakin siirrellyt traktoreita pellolta toiselle ja aina LOIKANNUT alas..

-IMUROINUT ylä- ja alakerran

-Ai niin, sitten söin aamulla kolme (3!!!) aleksanterinleivosta!Yksin.Ajatellen ettei paino ehi nousta jos kuitenkin synnytän kohta.

Tulos:

-Kaksi vessasynnytystä!

VITTU!

Onneksi olkoon kaikki jakautuneet!

PAH!

Onneksi edes salkkarit alko.

Vierailija
46/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla odottaa suklaalevy ja iso pussi niitä taffelin sipsejä.. aattelin että perskules, kohta tää luvan kaa herkuttelu loppuu joten....... :) :) :)...

Miula sitäpaitti kävi hyvä munkki... kun olin ostamassa noita herkkujani, löysin kaupan lattialta 10 euroa :), enhän mie siinä käyny huutelemaan että onko tää seteli jonkun (koska tietysti se ois ollu kaikkien) vaan poimin omaan taskuun...

Taas yksi päivä ilman suppareita takana ja samanlainen yö edessä, ei synny tää muksu 15 päiväkään.... hmmmmm... miksi sitä ihminen etes on niin tyhmä että jaksaa silti toivoa mahdotonta tapahtuvaksi.

Vierailija
47/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoihan sitä eläämää tulla,kerutus ja hanneli kyllä on hauskoja juttuja sa naureskella huolella...:)

mulla vauva tossa klo:15-17.00 piti sellasta älämölöö että aattelin sen kohta vaan lumpsahtavan,ihanasti virtsarakkoon nippaili jne...

voi tätä elämätä osaa olla vaikeeta..

Vierailija
48/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saataiskohan tänään 7 sivua? Olisiko sitten pisin pino koko aikana? (huom! Hulluilla on halvat huvit, vessapaperin väri ja vauva-lehden keskustelupalstan pinkan pituus.)

Kerutushan se urakoi oikein kunnolla. Mä olen laiskotellut. En jaksanut tänään tehdä edes ruokaa lapsille (hulttioäiti). Syötiin päivällisellä vaan eilistä makkarakeittoa, josta kumpainenkaan lapsi ei tykkää. Lounaan saivat onneksi koulussa ja hoidossa. Huomenna pitää piristyä ja tehdäkin todella jotain. Tänään kaiken laiskottelun keskellä olen saanut jopa 4 supistusta aikaan. JEE! Ne ovat sentään tulleet takaisin yli viikon tauon jälkeen.

Mitä luulette, uskaltaisikohan sitä hyppiä TRAMPOLIINILLA? Jos tämä vauva vaikka ymmärtäisi laskeutua ja kiinnittyä. Voi kyllä olla, että jotain saattaisi lorahtaa... enkä nyt tarkoita lapsivettä ;)

Huomiseksi luvattiin sadetta tänne Etelä-Suomeen. Toivottavasti pitää paikkansa se ennustus. Ainakin tuuli repii siihen malliin, että saattaapa tuo sade tullakin.

Kun aika kuluu niin hitaasti, olen ottanut uudeksi projektiksi KYNSIEN kasvattamisen. Mulla on yleensä ihan nysät kynnet, mutta nyt olen kasvattanut niitä vähän yli viikon. Ja laitoin ihan lakkaakin, jotta pysyisivät hyvänä. Mulla alkaa nimittäin kynnet lohkeilla tosi herkästi. Että kun ei tuu vauvaa niin voinpahan edes seurailla kynsien kasvua.

Meillä on nyt muuten sitten kasaantunut tässä 3 viikon aikana tohon vauvan pinnikseen niin paljon tavaraa, että ei sinne kohta mitään vauvaa enää mahdukaan ;)

Meidän nuorempi tyttö on muuten syntynyt juuri tällä raskausviikolla, 40+2. Olisihan tässä vielä aikaa huimat 3 tuntia.

Jos käynnistykseen mennään niin mitäs luulette, kun mulla tulee rv42 täyteen lauantaina (siis parin viikon päästä), niin käynnistettäisiinkö jo perjantaina vai vasta maanantaina? Esikoinen muuten lähti syntymään kun yliaikaistarkastuksessa lääkäri runteli kovakouraisesti. Pitää varmaan pyytää samaa toimenpidettä tälläkin kertaa jos (kun?) sinne asti mennään.

Jamssa *poistuu pesemään tytön hampaita*

Vierailija
49/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tämäkin kun suu viivana kirjottelen ja haen sääli/sympatiapisteitä, niin kaikilla tuntuu olevan vaan hauskaa ja kehtaavat sen vielä kertoa! Kyllä sydäntä repii...

joopa joo.

taas tuntuu niinkuin menkkakivuilta mahassa... mutta, onko tämä nyt sitten supistelua?

ja tänään kyllä metsästetään sitä oota. vaikka ukkoa kyllä jännittää, nyt kun tulppakin falskaa....:)

Rauhallista yötä murut, tää maha jää oottelemaan isiä kotiin;)

Vierailija
50/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan en enää tietenkään. Itiksen Stokkalla piti tirauttaa itkukin, kun juili niin pahasti mahaa, selkää ja reisiä. Vaan siihen tyssäs taas. Nyt ei enää mitään kummallista. Selkä hellänä vaan. Ei ees mitään limoja.

Aamulla neuvola, jossa varmaan todetaan, että ei se vielä synny. Pelottaa, että natiainen on kääntynyt, kun tänään on taas ollut pallea kosketusarka. Voiko niinkin vielä käydä... Pinnaa kiristää.

Olipa positiivinen viesti. Huomiseen!

Huomenna 39 ärrää ja veetä

Vierailija
51/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikun oikeesti sympatiani ovat teidän kaikkien puolella, joilla nuo vauvelit ei vaan ihan hoksaa tulla maailmaan, kun äiti sitä toivoo!

Ja Elolle vielä tuplasti jaksamist mahan kanssa elämiseen. On se kyllä ihme tuo pikkuisten sinnikkyys pysytellä siellä vaikka ulkopuolella olisi hiukka enempi tilaa. Ja tuo siivoustouhu kuulostaa siinä mielessä tutulta, että minäkin laitan paikat kuntoon, että jos vauva päättää tulla, niin ei sit tarvi sotkuiseen kotiin tulla. Jotenkin se koti vaan pääsee kaameaan kuntoon aina jo päivässä :( Ja eikun taas sama homma alusta. Kaappeihin en ole kajonnut vielä. Ajattelin, että hoidan sen urakan sitten joskus paljon paremmalla ajalla. Sit kun ei ole mahaa ja voi mm vaatteita sovitella ja kun ei ole turvotusta niin kenkiä...

TILDAMARILLE rutkasti onnea!!!

Hyvä tietää, ettei ne liikkee tosiaan joka tunti tarvi tlla. Meillä on myös tämä iltajumppailu suosiossa. Ja Jamssan pinniksen täyttyminen on käynyt täälläkin. On meinaan niiiin täynnä, ettei vauvalle ole tilaa enkä tiedä, mihin kaikki tavarat tungen vauvan kotiuduttua.

Häippäsen minäkin, mutta sainpas vielä jatkettua tätä meidän megapinoa ;)

Air 37+2

Vierailija
52/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää typy painuu mässäilee ja sitä kautta nukkuu että jaksaa amusta nousta viemää likkaa eskariin :) oikeen muhkuja unia ja supistus säväreitä kaikille...;)

Vierailija
53/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kans herra ties kuinka monta kertaa

a) siivonnut huushollin

b) pessyt pyykit

c) täyttänyt jääkaapin ja pakastimen ruuilla, että JOS tulee lähtö, niin jää koti hyvään kuntoon. Vaan eipä natiainen näytä ymmärtävän asian päälle mitään, muksii vaan potkia kylkeen niin, että tänäänkin olen arvellut sen yrittävän ulos sitä kautta... Tänään tein taas nuo kaksi viimeistä, siivota ei tarttekaan, kun imurista paloi moottori eilen eikä mies luvannut minun mennä uutta tänään ostamaan. Hän kuulemma hoitaa tämän tekniikkapuolen ;0)

Neeuska masu taas ihan kivikovana, supparit vain puuttuu...

Vierailija
54/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

JAMSSALLE vastailen ekaks käynnistyspäivästä. Miulla tulee rv42 sunnuntaina (siis jo tällä viikolla!) ja neuvolan täti oli sitä mieltä, että kyllä viikonloppunakin käynnistetään eikä varmaan anneta mennä sen yli. Tiiä häntä sitten oliks se varmaa vai mutu-tietoa??

Kynnet tuntuu miullakin kasvavan harvinaisen hyvin. Mie oon päinvastoin jo kerran leikannu nää lyhyiks, että on sitten vähän parempi vauvaa hoidella. Kohta pitää leikata uudestaan.

Meilläkin ois trampoliini ja välillä on mielessä käyny ihan samat tuumat. En kyllä usko, että tähän ees hyppiminen auttais. Eilen oltiin siellä kiihdytyskisoissa ja varikolla kävellessä yks auto käynnisti just kun olin sen kohdalla. Jotain meinas kyllä lirahtaa pöksyyn, mut eipä saanu vauva siitäkään lähtölaukausta!

Kovasti lapsiveden lirahduksia ja timakoita supistuksia kaikille yliaikaisille!! Muut älkää kuvitelkokaan synnyttävänne ennen meitä..joku järjestys se olla pitää!!

Hipsuhiiri taas...

Vierailija
55/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olisin hyvin halunnut olla se Pahis joka synnyttäisi viikoilla 38 mutta ei mitään tuntemuksia siihen suuntaankaan ja huominen enää aikaa näillä viikoilla synnyttää.

tuskastuminen vaivaa täälläkin. väsyttää ihan kaikki. tänään mietin että miten ikuna tulen selviämään 3 lapsen kanssa, ei ole äitinä olo mun heiniäni ei. sitten tuli mies kotiin ja totesi että hänellä alkais taas nuo jatko-opinnot 2 vuoden tauon jälkeen työn ohella. käytännössä tarkottais että ois 4 päivää viikosta aamukahdeksasta iltayhdeksään kiinni!! HALOOTA!! ei tollasia noin vaan ilmoitella loppumetreillä olevalle mammakykyjään epäilevälle hermonvenyttäjälle.

kun olin siinä mesonnut aikani sanoi että katsoo jos voisi lukujärjestystä rukata. paree rukata, sanon minä!!!! en ollenkaan ole mitään yksinhuoltajatyyppiä varsinkaan kun se mies on niinku teoriassa olemassa.

onko teillä muilla KUUMA? musta tuntuu että oon hikoillu tänään ihan koko päivän. oikeesti, kyynerstaipeetkin on ihan kosteat. onko tässä enää mitään järkeä?

päätän siis lähteä synnyttämään. hah. tuskin vielä. mutta huomenna neuvolaan ainakin.

t.tuuli ja rantapallomaha

Vierailija
56/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennätyspinoa kasvattamaan...

Löysin eilen jemmasta kaksi pulloa Stowford Press siideriä ja kyllä join ne niin innolla ettei edes jäät ehtineet lasista sulaa, olivat siis sitä low alcohol mallia. Sekään ässä ei sitten auttanut. Jaa taasen vatsa kivikovana, ilman kipuja. Mulla jotenkin hassusti tuntuu tää kivuton suppari päässäkin, ohimoilta kiristää samaan aikaan.

Huomenna neuvola, tulen sitten kertomaan kuulumisia taasen. Oon ihan jäänyt teidän seurasta riippuvaiseksi, mies välillä huomauttaa että taasko sä oot siellä vauva-lehden sivuilla...

Kevennys loppuun, poikamme huuteli avonaisesta ikkunasta: menkää linnut pois meidän nurmikolta, menkää pois, menkää pois tai pissaan teidän päälle. Arvaatte mitä kävi, seuraavat sanat oli äiti pissa tuli...Ole siinä nyt sitte vihainen kun ensin ehdittiin isin kanssa naureskella hänen uhkaukselleen. Mutta kyllä otti päähän luututa niitä pissoja ja taasen pestä alkkareita.

Öitä, lähden bunkan pohjalle kirjan kanssa ja toivon että uni tulisi ennen yhtä...Hankalaa ollut tämä unen tulo viimeaikoina ja mäkin herään joka kerta kun joutuu kääntämään kylkeä.

Muumu