Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ELOisat arkiseen maanantaihin***

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LIIKKEET: no ei niitä minun käsittääkseni kyllä joka tunti tarvi tulla, pitäähän sen muksun joskus nukkuakin:)... mulla päivisin ei välttämättä useempaan tuntiin tule mitään ja sitten illalla on 2-3 tunnin rytinä.... yhtä suurta liikettä koko ilta

NAKSUMINEN MASUSSA: täälä myös, mut en tiedä mistä johtuu... mulla napsahtelee sillon kun kumarrun ja vauva liikkuu.. liekkö lapsveet siellä aiheuttaa kunnon hyökyaaltoja :)...

Vierailija
22/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

K.H.P kyllä naksuu täälläkin, naksui esikoisestakin vaan sitä en tiedä miksi. Jokseenkin hupaisan kuuloista ja tuntoista. Kaipa nuo paikat poksahtelee, kun tilaa on vähän.

Kääntymisestä: Tähtinova kuvasi just hyvin, tuntuu, että jalat jää välille ja pelkkä torso kääntyy (jos kääntyy). Voimille ottaa ja kääntymisurakkaan täytyy täälläkin oikein valmistautua.

Ja vielä kommenttia Tuulille. Samanikäinen tyttö se täälläkin edelleen vaipoissa heiluu. Mutta taidan saada syyttää omaa saamattomuuttani, kun en oo riittävän paljoa pottaa tarjonnut. Nyt sitten tyttö istahtaa ehkä pariksi sekunniksi ja siinä ajassa kun ei oikein ehdi lorahtaa. Kärsimätön luonne tuo on muutenkin. Vähän niinku äitinsä.

KUKAS KIRJOITTELIKAAN RUOTSIN MAALTA? Kysymys sulle tai muillekin, jotka osaavat vastata: Oisko tiedossa jotain sellaista nettifirmaa, josta voisi tilata ruotsinkielisellä tekstillä paitoja tyyliin Pappa är trött tai jotain muuta uuden vauvan kunniaksi annettavaa varpajaispaitaa?

Minua kyllästyttää olla olemassa. En jaksa siivota, en tiskata, en leipoa, en mitään hyödyllistä. Ja siivota tarvis taas kerran. Tuolla tytöllä on paha tapa heitellä lattialle ihan kaikki. Murotkin maistuvat paremmilta sieltä. Arvatkaa vaan onko käämit palaneet eräänkin kerran, varsinkin kun tuo kumartelu on ihan mahdotonta tällä massalla. (Elo, en voi kun ihmetellä, miten pystyt olemaan mahasi kanssa, saatika tekemään jotain -hatun nosto!)

Mie en synnytä tänäänkään.

38+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi firma näin äkkiseltään tuli mieleen, jossa on jotain ton tyylisiä paitoja ym. tavaraa ja toimittavat Ruotsin ulkopuolellekin.

http://www.familjetorget.se/

Jos tulee mieleen muita, niin vinkkaan.

Velho78

Vierailija
24/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä asustelen Tukholmassa, mutta en ole tuon tyylisiin paitoihin törmännyt. Ovat enemmän äideille suunnattuja, mutta ehkä Velho78 joka muistaakseni myös asuu ruotsissa tietää paremmin.

Vierailija
25/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täälä se arki pyörii vinhasti kolmen lapsen kera.hermot on välillä tiukalla kun yöt on maijan kanssa hieman hakusessa, mutta ihana on tytön tyllerö. isoveljet kovasti auttavat, varsinkn vanhempi eli 4-vuotias. pienempi vaan tuumaa, että tutto on meidän vauva, ei kenenkään muun.

huikaiseva on tämä onnentunne koko perheellä, toivotan samanlaista kaikille muillekin.

Vierailija
26/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin onnittelut Kerttukasperille lopputyön valmistumisesta.

Tänään kävimme sen toisen käynnin äippäpolilla koko/synnytystapa arviossa. Lääkärin luona viivyimme noin 10-15 min ja 22e kiitos. Siis käynti oli nopea. koko vauvaa emme miehen kanssa nähneet kun televisioruutu oli kiinni. Kysyin vienosti jos olisi mahdollista avata telkka niin lääkäri taisi hieman hermostua. " Minulla kuuluisi olla kätilö täällä kaverina mutta yksin joudun olemaan. En osaa laittaa sitä monitooria päälle." Noh lääkäri kyseli minun tunteitani vauvan koosta ja vastasin suoraan ettei se tunnu yhtä isolta kuin esikoinen. Tähän lääkäri nojasikin sitten kaikessa puheessaan. Mitä tahansa kysyin esim. sektiohaavan tuntemuksista vauvan kiinnittymiseen niin vastaus oli " Niin sinähän olet ensi synnyttäjä. Ei sillä ja sillä ole mitään merkitystä." Tämä tuli vastaukseksi kaikkeen mitä muistin kysyä. eli loppu saldo käynnistä oli, että vauvalla tällä hetkellä kokoa 3.7-4kg. olen pitkä nainen mutta painoa AIVAN liikaa (ei voi olla totta mun peilissäni kotona on jotain vialla kun itse en tuota ole huomannutkaan). Seuraavan kerran Kättärille menen synnyttämään tai sitten yliaikais kontrolliin.

Nyt sitten vaan siivoilemaan ja luuttuamaan josko sitä kuitenkin jossain vaiheessa lähtö tulisi.. Saattavat antaa raskauden jatkua viikolle 42+2 asti ja se olisi sitten 3.9. Tosin ennustaja elli ja madam mamma ennustivat vauvan syntyvän 25.8. ja silloin olisi rv41 menossa.

pubu ja Unski rv39+3

Vierailija
27/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla alkoi taasen kerran oikein lupaavasti supistella, ja tänään tuli jatkoa kun heitettiin lenkki koko perheen voimin. Siihen se sitten jäikin, lupaavaan...Siitä saunastakaan ollut mitään apua. Kyllä vaan hymyilytti kun en meinannut päästä löylyhuoneen puolelle kun takana oli suljettu ovi ja saunan ovi taasen on hivenen vinottain...vatsa otti oveen kiinni edestä ja peppu takaa. Mieskin totesi että taitaa olla ensimmäinen kerta tänään kun hymyilet, kello oli jo yli kahdeksan silloin illalla.

Naksuu meiksilläkin masussa, kysyin terkkarilta rv 30 mistä moinen johtuu eikä hän oikein osannut vastata. Kysyin samaa lääkäriltä rv 36, hänkään ei osannut sanoa mitään. Arvaili että jos vaikka imeskelee peukaloa ja maiskauttaa...mutta miten se naksaus kuuluisi sitten niin selkeästi keskeltä vatsaa, tyyppi kun on ollu jo pidemmän aikaa pää alhaalla. Tiiä sitten mistä johtuu. Jossain vaiheessa se oikein häiritsi kun esikoinen ei naksutellut, tuli heti mieleen että jossakin on jotain vikaa.

Tää vertaistuki on ollut pelastus, nämä ylimenevät päivät on tosi tuskaisia. Oliko se Neeruskalla sama laskettu aika, 10 pvä? Näin ne päivät vaan vierähtävät pikkuhiljaa eteenpäin ja kaikki muut tuntuvat saavan vauvansa kainaloon.

Meillä pikkumies on jo useampana päivänä toitottanut että synny vauva jo...Tänään ilmoitti että meidän pitää lähteä reissuun että pääsee lentokoneeseen. Kysyin vaan että milloinkohan me mahdetaan edes päästä seuraavaksi mihinkään, johon poika vastasi että sitten kun vauva on syntynyt. Annan sille sitten tutin lentokoneessa. Pitää kuulemma mennä risma-kauppaan ostamaan vauvalle tutti.

Jaa, jätetään tilaa muillekin...Supistuksia odotellessa,

Muumu, joka myös suuttuu jos joku ilmoittaa synnyttäneensä rv 38 tai aikaisemmin...

Vierailija
28/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kovin omituiselle että vauva imeskelis peukkuu ja siitä johtuis moinen naksahdus :D,mulla se naksahdus on samanlainen ku esim. itte ku venyttelee/oikoo jäseniä ni kuuluu sellanen naks..

ellei se napsuttele kalvoa :D

tänään kävelin tohon kauppaan ni kyllä alakerran luut on herkkänä,sitten päälle vielä tärppi pyöritteli päätä niin kiitos...oli oikeen mukavaa..

jos se ois merkki et alkais kohta tulee,on meinaa sitä paineen tunnettakin ollu jonkin verran. tilaa se kummiskin tekee itelleen sen tuntee..

nyt syömään...

Vierailija
29/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä olen minäkin edelleen yhtenä kappaleena ja vielä pidemmällä yli kuin Hanneli! =) Täällä mennään jo viikolla 41+3... Eikä vaan tajua kaveri pihalle tulla!!! Suututtaa... Kyllä supisteluja on ollu nyt joka päivä ja menkkamaista jomotusta, mutta ei vaan tuu lapsi...! =( Perjantaina olis yliaikaiskontrolli ja vähän hirvittää sinne mennä, kun joudun yksin menemään...! =( Sitä olenkin jo tänään itkeskelly täällä, kun mies ei töistä mukaan pääse...! Että ei kovin mukava päivä täällä tänään! Toivotaan nyt vaan että tää syntyis ennen perjantaita!

Naksumista kuuluu täälläkin ja olen kans miettiny et mistä johtuu...! No eipä kai se ainakaan mitään vakavaa oo! =)

Juupa juu... Nyt taas poistun " häiriköimästä" ...! =)

-Mömmeli06 rv41+3(ei tää taida tulla ikinä pihalle)-

Vierailija
30/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Tildamarialle! Onneksi olivat sairaalassa sen verran ymmärtäväisiä et käynnistivät synnytyksen. Mukava varmaan niin pitkän ajan jälkeen päästä takaisin kotiin perheen luokse :)

Miten voikin näin tylsistyttää!!! Mä en saa mitään aikaseks (paitsi päiväunet pienimmän kanssa)..Onneks huomenna alkaa eskari keskimmäisellä niin tulee jotain rytmiä tähän päivään kun muuten sitä vaan täällä näköjään huokailee pyörii tuskissaan.

Mulla ei mahassa naksu muut kun omat kylkiluut kun nelkku potkii niitä.

Tsemppiä kaikillle yliaikasille, sitä kauhuskenaariota täälläkin pelätään....

Peeveli ja nelkku rv 39+3

Vierailija
31/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että ottaa päähän, kaikki jurppii...Voisin istua sohvalla, jos löytäisin jonkin mukavan asennon, ja syödä kilotolkulla Fazerin Sinistä, jos siitä ei lihoisi...Olo on kankea, ankea ja kaikkea siltä väliltä...Kuljen kotona t-paitasillaan, kun kaikki housut puristavat...(alushousut sentään jalassa) ja minua väsyttääkin niin, että väkisin raahauduin äsken kaikki kolme kerrosta imurin perässä. Saapi mies laittaa ruokaa tai meillä ei syödä tänään muuta kuin kynsiä. Onneksi pyykkiä oli vähän... Nivusia särkee ja vatsanahkaa kirraa...Ah tätä loppuraskauden ihanuutta...kyllä taidan olla aika masokisti, kun viidennen kerran riudun...Voi kun se tuoksuva, tuhiseva nyytti syntyisi jo...No sitten rinnat särkevät ja peräpää on hellänä, pienimmät ovat mustasukkaisia jne. Mitähän positiivista sitä keksisi tähän ankeuteen...Jos vaikka osaisi taikoa sitä suklaata jostain kaikesta huolimatta...

Tsemppiä Elolle, Hannelille, Kerutukselle ja kaikille muillekin loppuraskauden " ihanuudesta" nauttiville!

Opemamma

Vierailija
32/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÖMMELI: mie toivon et käynnistäsivät perjantaina... mut saa nähdä, mie saan huomenna sen kontrolliajan...

Vierailija
33/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitokset vastauksista liikejutskaan. Mäkin olen jotenkin ymmärtänyt, että niitä liikkeitä pitäis tulla se 10 / tunti joka ainoa tunti. Mutta luulisi kuitenkin, että vauva nukkuukin välillä. Jotenkin unohdan aina neuvolasta kysyäkin tätä juttua. Ja hyvä, että tosiaan muillakin on rauhallisempia pätkiä vuorokaudessa. Meikäläinen kun vaan on niin hemmetin vauhko joka asiassa.

Jamssa

Vierailija
34/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku hiljaa alan uskoa siihen, että miun kroppa toimii raskaana kuin kello ja synnytys on ajastettu alkamaan rv 41+5 n.klo.9.00. Sairaalaan startataan sitten klo.11.30. Sen kaavan mukaan on toimittu jo kaks kertaa joten ilmeisesti tää muksu syntyy perjantaina. Torstaina pitää siis käydä vielä kerran neuvolassa. Kuuntelen ihmeissäni teidän juttuja yliaikaiskontrolleista ja kokoarvioista. Mie en oo ikinä moisissa käyny, vaikka kaikki muksut tuntuu menevän reilusti yliajalle!!

LIIKKEISTÄ: Mie oon kans todennu Pipanan olevan aamusin ja päivällä hyvin rauhallinen. Liikkeitä pitää oikein kuulostella ja välillä vähän masua tuuppia. Illalla liikkeitä tulee enempi ja voimakkampia aina puolille öin asti eli taitaa olla iltavirkku vauva tulossa. Muuten sopii miun rytmiin hyvin, mut valitettavasti koululaista ja kerholaista on kuitenkin pakko herätellä aikasin.

NEEUSKA mainitsi närästyksen lisääntyneen vauvan laskeuduttua. Miulle on käyny ihan samoin. Vasta muutama viime päivä on ollu iltasin ikävämpää närästystä. Aiemmin se oli satunnaista eikä näin inhottavaa.

SIIDERIÄ tekis miunkin kovasti mieli. Oon jo monta iltaa himoinnu yhtä jääkaapissa olevaa pulloa, mut jotenkin oon ajatellu, että jos mie sen juon niin varmasti tulee heti lähtö. Ei ois oikein kiva mennä alkoholilta haisevana synnyttämään. Silti kyllä tekis mieli avata se tänään...tuumaillaan.

Hipsuhiiri ja Pipana 41+1

Vierailija
35/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nuo sukulaiset on keksiny et mesen kautta voi vaklata vieläkö olen kotona :), hitto ne on fiksuja :) :) :).. No ei, annetaan heille hupinsa. Jännää vaan kun ei ne sillon esikon aikaan udelleet päivittäin miun vointia, muttan nytten kun niillä kaikilla on netti ja mese ni johan riittää kyselijöitä :)....

JAMSSA: kyllä sitä pitää ihmisen saada ressata asiasta kun asiasta :)... nimimerkillä itsekin aikaaijoin tökkii kaverin väkiste hereille :), voi raukkaa..

mie taidan hakee sitä suklaata,,,,,, ketuttaa niin kovasti tuo mies ja kaikki...

hanneli *jonka olo alkaa oikeesti olla ihan seko, hulluksi on tullunna*

Vierailija
36/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumu: Mulla OLI oikea laskettu aika 9.8. eli päivää aiemmin mitä tuolla esittelylistassa on. Tuo 10.8. tuli oman raskauskiekon mukaan, mutta neuvolassa ja ultrissa saatiin yksi päivää aikaisemmaksi ja sen mukaan on menty. En ole listaan sitä viitsinyt vaihdattaa ja tuskinpa tämä ois syntyny silläkään (tai jos se onkin siitä kiinni...!!!!)

Mulla oli esikoisen odotusaikana mieletön himo kans olueen ja miehen saunakaljasta aina rosvosinkin pari hörppyä... Normaalisti en oluesta välitä ollenkaan ja tilanne palasikin entiselleen heti synnytyksen jälkeen. Nyt mieli on tehny hirveästi VIINIÄ!!! Pari siideriä on mennyt raskausaikana saunajuomana siten, että sama pullo on kestänyt pari viikkoa... Jonkinsortin alkoholiongelma kai tämäkin: jää juomatta!

Mietin tässä, että pitäisiköhän kokeilla kolmannen kerran vesiperäruisketta. Sillä on tullut kahdesti jo mojovat supistukset päälle, joskohan kolmas kerta toden sanoisi ja lähtö tulisi oikeasti. Idea tuohon tuli ekan synnytyksen aikaan, kun semmoisen osastolla sain ja lisäsi silloin supistuksia tehokkaasti. Oishan siinä sitten tyhjennyskin tehty valmiiksi... ;0)

Neeuska rv 40+5

Vierailija
37/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan omituista porukkaa kun ennen eräpäivää pyöräyttelevät vauveleita :)

Vierailija
38/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miula on vanhan mummon syndrooma..... nostin tissit " olkapäille" ja huomasin että ne on jättäneet oikeen hehkeen punaiset läntit masunpäälle.... eli mahassani on tissien kuvat... ihan hoopoo....

Vierailija
39/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitto vie.. itekkin täällä olen ihan maanantaitunnelmissa. Viikko alkoi taas alusta ja samalla mulla uusi raskausviikko... Jotku ahkerukset täällä jaksaa siivoilla vielä... Mulla tulee tuskanhiki ja huono olo jos otan imurin käteeni.. Huono olo on tänään fyysisesti muutenkin ja henkisestikään ei niin huipussa. Plääh.

HANNELI; itsekin katselin tuota listaa, että pitäs jo kovasti alkaa synnytys käynnistymään jos meinaa muiden ohessa synnyttää " ajoissa" .. Mutta ehkä tuo lista vääristää tätä tilannetta vielä tässä vaiheessa kuuta, koska kohta sinne saapuu teitä yliaikaisia läjäpäin, joilla laskettu aika ennen meitä loppukuuta odottelevia. Mie varmaan sit yksin koht täällä möllötän ku muut vauvojen kanssa irvistelette... ;)

LIIKKEISTÄ; mulla myös iltaisin liikkeitä enimmäkseen.. Ja elämää isompi hikka! :o)

K.P.H. Mulla napsetta kans mutta joskus on tuntunut että nyt meni vauvan koipi poikki... ylettää kätevästi kylkiluita kaivelemaan ja napsauttaa sieltä toisinaan ikävästi. Saa nähä kuin monta raajaa sillä ehjänä ku syntyy...! :O

Taidanpa mennä juomaan pepsimaxia jos sais vaikka elämän käyntii... Mahan toiminta jatkaa perinteistä temppuiluaan.. PAH.

Äreä- Villa (rv38+0 tänään)

Vierailija
40/56 |
14.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

äippäpolilla kasvukontrollissa. Ja niin kuin Pubulla, ruutu oli pimeänä, joten mitään en itse nähnyt ja ei tainnut varttia pidempään lääkärin kanssa mennä. Tosin olo oli niin kyllästynyt jo tuohon kasvukontrollissa ramppaamiseen, ettei tuo ultran katselukaan kiinnostanut, kotona voi aina katsella Brunolta samaa DVD:tä. Vauvelin kooksi arvioitiin nyt 3,3 kg, viikkoja siis kasassa 38+4. Eli ihan normaali kait? En ole missään vaiheessa kyllä ymmärtänyt miksi minun on pitänyt parin viikon välein siellä käydä tuo 22¿ maksamassa siitä tiedosta, että kaikki on ihan normaalisti?!! Neuvolassa täti sanoi viime perjantaina, että minun kasvoista näkee, että synnytän ihan kohta (olen ilmeisesti niin " kypsän" näköinen..), mutta kohdunsuu edelleen suljettu ja kanavaa 2 cm jäljellä. Eli siinä meni minun toiveet, että jotain tapahtuisi NYT.

Eniten aina jaksaavat tuolla äippäpolilla kysellä syönkö tarpeeksi. Nytkin sain kuulla monen monta kertaa, että kun olet niin hoikka.. Vauvan luutkin kuulemma tuntuvat vatsan läpi, no sitäpä en olekaan huomannut, vähän väliä yrittää joku osa vauvelia työntyä nahkan läpi. Mieheni jaksaa kuvailla kavereillee, jotka eivät ole nähneet vauvan liikkuvan kuinka se näyttää samalta kuin yksi tietty kohtaus Alien-leffasta...

Sen kuitenkin lääkäri sanoi, että jos käynnistykseen menee, se ehkä voitaisiin tehdä hieman ennen rv 42, sillä jos käynnistys tehdään vasta silloin, olen sairaalassa kun mieheni lähtee Uuteen-Seelantiin. Lohduttavaa kai tuokin.

Ai niin, onnittelut Tildamarialle uudesta tulokkaasta.

Jaksamisia kaikille öisiin valvomisiin, närästykseen ja hikoiluun.

Maya ja Beon 38+4