Hei stella!
Sitä vaan olen usein miettinyt, että mikset ole opiskellut itsellesi ammattia? Ihan ystävällisesti kysyn, en todellakaan kiusatakseni sinua:)
Kommentit (4)
vapaana unelmaani. Matkustella vaikka 3vko putkeen jossain, ilman, että pitäisi huolehtia kouluun menosta. Nähdä ja kokea maailmaa. Asua pienessä Itä-Suomen kylässä maaseudulla maalaistalossa vähän aikaa, kokea suurkaupungin ihmeellisyydet asuen siellä. Tehden töitä ihan laidasta laitaan. Eihän ne työt mitään juristin duunia ollut, eikä kyllä kaikki mitään kaupansiivoojaakaa, koska ei ole koulutusta. Mutta monenlaisia mukavia lyhyitä pätkätöitä (usein tein 2-3 eri työtä (lyhyet työajat, päivän aikana, jolloin vapaa-aikaa jäi niukasti). Elin vähän kiertolaiselämää, kun asuinpaikat ja duunit vaihtu kun sukat. Mä nautin siitä, se oli mun yksi unelma jonka toteutin :)
Toinen suuri unelmani oli tulla nuorena äidiksi, kotiäidiksi ja perustaa suurperheen. Olenhan itsekin perheestä, jossa 8 lasta ja minusta on mukavaa kun sisaruksia on monta. Ollaan miehen kanssa hyvin lapsirakkaita ihmisiä, joten 21-vuotiaana sain esikoisen ja sen jälkeen vielä kaksikin lasta siunaantunut ja himamutsina ollut tän 5 vuotta. Ehdottomasti halutaan reilusti lisääkin lapsia ja meidän mielestämme lasten paras paikka kasvaa ja kehittyä on oma koti ja hoitajana oma vanhempi. JOten koska viihdyn kotona lasten kanssa, niin tämä on ns ´täydellinen´ duuni mulle :)
Ja nyt se taas tulee; koska mulla on taloudellinen tilanne todella hyvä (oma, ei pelkästään miehen), niin en tarvitse ammattia/töitä sitä varten, että lapset saisivat leivän päälle muutakin kuin paljasta leipää, niin vähän turhaa käydä kouluja sillä tavalla. Ei lukio/yliopisto kenestäkään täysin fiksua ja hyvää ihmistä tee. Itsekin voi aika paljon opisella itsenään, mikäli vain haluaa. Kyllähän sitä on tullut sivistyssanakirja ulkoa opeltua ja systerin lapsen lukion oppikirjat on tullut myös ulkoo opeteltuu. Matkustelemalla sitä on päässyt ihan oikeasti jonkun nähtävyyden paikanpäälle, eikä vain katsomaan oppikirjan kuvasta.
Muutenkin olen lapsena jo ollut melkoinen rämäpää ja vastarannan kiiski, joka aina tehnyt asiat nurinkurin kuin muut. Ehkä se johtuu horoskoopistani (kalat), koska meidän perheessä kaikki muut ovat ihan muuta horoskooppia ja tavallisia, hyvin koulutettuja, hyvissä ammateissa olevia jne.
Elämä on liian lyhyt hukattavaksi sellaiseen mistä ei pidä tai mikä ei tunnu omalta jutulta. Mä ainakin haluan elää omaa elämää ja toteuttaa unelmiani. Tehdä elämästäni oman näköisen, enkä välittää muiden mielipiteistä ja siitä miten normaalisti ihmiset tekevät asioita. Vanhemmat ovat usein sanoneet, että olen hyvin provosoiva ihminen :)
Kamala mikä vuodatus :)
Piristit taas minua kirjoituksellasi. Olet ihanan oma itsesi!
että raha ja omaisuus on katoavaista, eli voit periaatteessa menettää ne, mutta koulutus on ns pääomaa, mitä kukaan ei voi sulta ottaa pois (paitsi tietty sairaudet ja kuolema).
Opiskelkaa nuoret, se on Suomen ja suomalaisten ainoa rikkaus tässä maailmassa. Ja minusta on ainakin todella kiehtovaa oppia uusia asioita, enkä nyt tarkoita pelkästään akateemista tietoa, vaan ihan mitä kokkausta tai lintujen tunnistamista....
Ja vaikka kuinka vanhanakin voi opiskella! Itsekin toivoisin olevani niin rikas, että voisin vain opiskella, eikä tarvitsisi töitä tehdä.... Omalla rahalla tietty opiskelisin, enkä verorahoilla.
Frendien kaa hengailu on paljon mukavampaa. Ja onhan mulla ammatti, kotiäiti.