Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumman valitsisit: pienempi asunto lähellä kaikkea vai omakotitalo kauempaa?

Vierailija
05.04.2021 |

Olen etsimässä ensimmäistä omistusasuntoa mieheni kanssa, meille syntyy myös perheenlisäystä loppukesästä. Asumismuodon valinta on kuitenkin aiheuttanut päänvaivaa. Harkinnassa on pienehkö puutaloasunto joka on lähellä keskustaa, palveluita ja tukiverkkoja, tai isompi omakotitalo omalla pihalla, mutta kauempana kaupungista (kuitenkin kohtuullisen ajomatkan päästä). Ollaan totuttu asumaan kompaktisti eikä haaveissa ole hankkia suurperhettä, mutta toisaalta oma piha ja väljyys myös houkuttaa. Ja toisaalta kaupungin palvelut...

Kumman itse valitsisit tai kumpaan olet päätynyt? Kaduttiko kodin ostaminen kauempaa vai kaipasitko sittenkin enemmän tilaa?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valinnut omakotitalon kauempaa, enkä haluaisi muunlaisessa asua. Tykkään rauhasta ja hiljaisuudesta.

Vierailija
2/7 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauempaa. Se "kaikki" ei tunnu erityisen tarpeelliselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ehdottomasti pienempi asunto läheltä kaikkea! Katsokaa että työpaikat on lähellä, on puistoja, palveluja, koulut, päiväkodit...

Kauheaa on pitkät työmatkat ja asua jossain hevon perseessä.

Vierailija
4/7 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pienempi lähempää. Ja kuka omakotitalossa haluaa edes asua? Muuttakaa hyvään kerrostaloasuntoon kaiken keskelle. Niin on hyvä.

Vierailija
5/7 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valitsisin okt:n kauempaa jos ei rahasta ole kiinni, mutta riippuu minkä verran haluatte niitä tukiverkkoja. Pieni lapsihan ei muuta kaipaa kuin vanhempansa pariin vuoteen, ellei vanhemmat kaipaa sitä lastenhoitoapua ym mahdollisimman lähelle.

Vierailija
6/7 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin vasta lasten synnyttyä lähelle keskustaa, sitä ennen asuttiin kaupungin reunamilla. Tajuttiin, että lapsiperheessä aika on niin kortilla, että jokainen minuutti pois matka-ajasta töihin, harrastuksiin, kauppaan, palveluihin, lääkäriin jne, on enemmän aikaa perheelle tai itselle. Varsinkin sitä itselle aikaa kun ei meinannut liietä ollenkaan. 

Ollaan oltu erittäin tyytyväisiä ratkaisuun. Lisäksi sivuvaikutuksena olen huomannut, että tulee kuin vahingossa enemmän hyötyliikuntaa, kun päivittäin tulee käveltyä sellaiset matkat, jotka ennen hoiti autolla. Nyt lasten kasvettua he myös pääsevät itse joihinkin harrastuksiinsa, jonne sivummalta olisi ollut liian hidasta kulkea julkisilla. Ajan lisäksi myös rahaa on säästynyt, kun selvitään hienosti yhdellä autolla ja sitäkään ei usein tarvita moneen päivään, joskus on jopa viikkoja tarpeettomana.

Vierailija
7/7 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunut kummassakin ja omakotitalo kauempaa se mihin kaipaan takaisin.