Millainen ihminen lopettaa itse koiransa puukolla/veitsellä?
Tiedän tapauksen, jossa mies vei lemmikkikoiransa metsään ja lopetti sen viiltämällä puukolla/veitsellä kurkun auki. Sanoi vielä itkeneensä siinä maassa vähän aikaa sen jälkeen. Kyseessä sekarotuinen, keskikokoinen aikuinen koira.
Millainen ihminen kykenee tuollaiseen tekoon?
Kommentit (39)
Toihan on laitontakin. Ainoastaan ampumalla tai kaasulla saa itse lopettaa, ja silloinkin vain jos osaa asiansa.
Jos koiralla oli isot kivut ja rahaa ei ollut eläinlääkäriin? Vaikka tuskin se nyt hirveän kallis toimenpide on. En itse ikinä pystyisi tuohon.
En jaksa uskoa puukkojuttuun.
Tuohan on tosi brutaalia.
Moni metsästäjä ampuu koiransa, mutta se on toinen juttu.
Vierailija kirjoitti:
No jollain terävällä veitsellä sitten varmaan? Tuo oli joka tapauksessa se keino. Hirveää mielestäni.
Ap
Tappajatyyppi. karmeaa. Tee ilmoitus eläinrääkäyksestä.
Kauheaa, vaikka olisin kuinka varaton en ikinä pystyisi teurastamaan omaa lemmikkiäni
Vierailija kirjoitti:
Voiko oman lemmikinsä syödä?
Kanan ainakin. On kokemusta. Hyvää oli, kiva oli kana myös eläessään.
Kai se kuitenkin rukkaset nahasta ompeli, ettei mennyt hukkaan, jos oli vähissä varoissa. Koirannahasta tulee hienot rukkaset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jollain terävällä veitsellä sitten varmaan? Tuo oli joka tapauksessa se keino. Hirveää mielestäni.
Ap
Tylsällä ja ruosteisella moralla nitkutteli menemään. Näin mä kuulin.
Pääättäväinen ihminen. Tosin tapa on väärä, ampumalla olisi ollut parempi.
Vierailija kirjoitti:
Toihan on laitontakin. Ainoastaan ampumalla tai kaasulla saa itse lopettaa, ja silloinkin vain jos osaa asiansa.
Saako koiran siis tukehduttaa kaasulla? Sepä kuulostaa inhimilliseltä.
Eläinsuojelurikos. Aloittaneen IP ilmoitettu poliisille, pääsee ainakin jäljille.
Eläinrääkkääjä. Varattomuus ei ole puolustus, eläinlääkäri olisi tehnyt lopetuksen laskulle jos ei ole rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Eläinsuojelurikos. Aloittaneen IP ilmoitettu poliisille, pääsee ainakin jäljille.
Karhuryhmä on varmaan jo hälytetty.
Ihminen, joka ansaitsee täsmälleen vastaavan kohtalon itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Eläinrääkkääjä. Varattomuus ei ole puolustus, eläinlääkäri olisi tehnyt lopetuksen laskulle jos ei ole rahaa.
Niille taisi maistua viina, joten tuskin olisivat laskulle ottaneet, jos luottotiedottomina olisivat saaneetkaan.
Ap
Jollei ole rahaa eläinlääkäriin. En tiedä.