Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Että mua inhottaa olla lihava!!

Vierailija
05.04.2021 |

Ja miten vaikeaa on saada painoa pois kohta nelivitosena. Olen 160/80 ja koko kevättalven yrittänyt milloin mitäkin ruokavaliota, paastoa, ketoa ym, eikä paino ole hievahtanut kuin ehkä puoli kiloa alaspäin. Mitään hyvää ei vissiin saisi enää suuhunsa laittaa tässä iässä, koskaan! L-kokoiset vaatteet alkaa käydä pieniksi ja ihan sama mitä laitan päälleni niin näytän ihan kamalalta. V*tuttaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saman painoinen eikä mulle oo menneet L-koon vaatteet enää moneen vuoteen. 46 on vaatteitteni koko, se on XL. 

Vierailija
2/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ketossa tökki kauanko kokeilit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala syömään niin paljon vähäkalorisia vihanneksia että et jaksa lisäksi syödä kovin paljoa runsaskalorisempia ruokia

Vierailija
4/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanpituinen nelivitonen, ja olen saanut ihan kaloreita laskemalla ja liikuntaa lisäämällä (500 kcal vaje vuorokaudessa) painoa pois 78 kg -> 63 kg. Aikaa mennyt tosin vajaa vuosi.

Vierailija
5/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Itse ”vain” 164cm/ 68kg ja mäkin olen mielestäni hirveä pullaposki jonka päälle mikään vaate ei istu. Huoh, onneksi alkaa olla kevät niin aion taistella enemmän ulkoilemalla tätä tilannetta vastaan! Siis apua, ajatella miten pitkä matka mullakin on päästä tästä vaikka 55 kiloon, joka muistaakseni oli tosi hyvä paino pituiselleni :/ mutta luovuttaa ei ainakaan saa, joten lenkkeilemisiin, kuuden jälkeen pelkälle vesilinjalle jne ja tsemppii sullekin! :)

Vierailija
6/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ketossa tökki kauanko kokeilit?

Kokeilin ketoa ekan kerran kolmisen vuotta sitten ja paino tippuikin nopeasti vajaat kymmenen kiloa ja pysyi pitkään poissa. Kun olin silloin tyytyväinen painooni, niin palasin sekaravintoon, eikä paino lähtenytkään nousuun. Ja heti kun lähti, aloitin ketoruokavalion uudelleen, tuloksetta. Paino ei laskenut grammaakaan usean viikon aikana, joten lopetin sen. Aloitin taas muutaman kk jälkeen ja sama juttu, ei vaikutusta.

Vierailija
7/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö vähemmän

Vierailija
8/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Mä haluan vain sanoa että älä lopeta syömästä, äläkä tee pikakuureja. Itse laihdutin 30-40kg syömällä hyvin vähän, ja sairauden tullessa en jaksanut säätää syömisten kanssa niin lihoin 60kg. Surullista mutta totta. Tsemppiä.

Vierailija
9/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja jatkaa, että liikunta tökkii ihan hirveästi, etenkin kun kunto on mennyt huonoksi. Steppilaudalla jos askellan kymmenen minuuttia, niin en pääse kunnolla kävelemään kolmeen päivään, vaikka olisin venytellyt ennen ja jälkeen. Kylläpä motivoi, kun ei pysty heti edes jatkamaan suunnitelmiensa mukaan ja sattuu kuin olisi auton alle jäänyt...

Kuntopyörää jaksaa polkea 5 minuuttia ennen kuin on ihan hapoilla, vaikka kuinka tekisi mieli veivata edes puoli tuntia.

Motivaatio katkeaa aina ihan omiin kipuihin ja jaksamattomuuteen :(

Vihanneksia puputin todella paljon heti alkuvuodesta alkaen, proteiinia sopivasti ja hiilarit minimissä, vettä join ainakin kolme litraa päivässä. Kolmen viikon jälkeen vaaka näytti -300g. Ei motivoi, ei!

Viiniäkään ei saisi juoda ollenkaan, vaikkei se kauhean kaloripitoista ole, kun se näköjään vesittää koko viikon muun kalorivajeen.

Vierailija
10/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala syömään niin paljon vähäkalorisia vihanneksia että et jaksa lisäksi syödä kovin paljoa runsaskalorisempia ruokia

Hyvä keino venyttää vatsalaukku ja totutella syömään jättimäisiä aterioita. Sitten kun homma lähtee lapasesta, niin kasvikset vaihtuu leipään, pullaan, karkkiin pastaan jne. Arvata saattaa, että kusessa ollaan.

Suosittelen apeelle ketoa pätkäpaastolla ja jatkamaan riittävän kauan. Katso videoita Juu tuubista ja kerää vinkit talteen. Joku tyyppi oli tehnyt videot eri ikäisille naisille ja siis oma videonsa 40+ naisille. Ne löytyy kyllä kun selailet aiheen videoita.

Vierailija
11/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
12/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen kalorivaje on täällä ollut laihdutuskeino. Kiloja lähtenyt viime huhtikuusta noin 15. Ylipainoa ei ole ollut enää elokuun jälkeen. Mitään pikaratkaisua ei ole olemassa.

Vierailija
13/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevättalven olet laihduttanut monella eri tavalla? Montako päivää olet kullekin tavalle antanut? 🤪 Laita toki vaan kroppaa enempi sekaisin tempoilemalla.

Vierailija
14/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile joogaa, videoita löytyy aloittelijoillekkin youtubesta. Jooga huoltaa ja vetreyttää kehoa. Eikä siinä tarvitse vääntyä mihinkään ihme asentoihin.

Vierailija
15/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mitannut itseäsi muuten, kuin vaa´alla? Siis mittanauhalla? Varsinkin ketolla käy usein niin, että vaaka näyttää itsepintaisesti samaa, mutta sentit hupenee vyötäröltä ja muualta. 

Pätkäpaasto on kyllä ihan hyvä, mutta itse en pysty pätkäpaastoilemaan muutoin kun yhdistämällä siihen keton (ketoosi vie nälkää pois). Jos pystyt pätkäpaastoon ilman ketoa, niin voit niinkin kokeilla. Tehokkain se kyllä on keton kanssa. 

Ketoakin on kovin monenlaista, mitenköhän söit sillä ollessasi? Esim. Juttadietin keto on sellaista, että siinä rajoitetaan sekä rasvaa että hiilareita, ja kärvistellään nälässä... Sellaista ei pitemmän päälle kukaan jaksa eikä se kyllä ole terveellinenkään. 

Mä ketoilen siten, että olen jättänyt pois kaiken sokerin, vehnäjauhon, tärkkelyksen ja siemenöljyt. Syön runsaasti erilaisia vihreitä vihanneksia, tomaattia ja paprikaa, sieniä, sipulia. Proteiininlähteinä normaalirasvaiset lihat, kalat, munat, hapanmaitotuotteet ja juustot. Rasvana käytän voita, avokadoa, kookosöljyä, lihan/kanan oma rasva ja munissakin on rasvaa. En punnitse enkä laske mitään, syön silloin kun on nälkä ja sen verran, että nälkä lähtee. Tää tyyli on johtanut luonnollisesti siihen, että olen paastolla 16-21 tuntia vuorokaudessa. Paaston pituus vaihtelee vähän nälän mukaan. Syömisikkunan aikana syön kaksi kertaa.

Tykkään itse tästä tyylistä siksi, että pidän ketoruuista, nälkä ja mieliteot on poissa, olo on energinen ja laihtuminen tapahtuu ihan itsekseen ilman sen isompia säätämisiä. En jaksaisi mittailla ja kirjailla kaikkea syömisiäni ylös, se ei ole mulle sopiva tapa. 

Mun ehkä tärkein tsemppiviesti sulle ois, että ala mittaamaan itseäsi, unohda se vaaka. On ihan sama mitä numeroita se näyttää, tärkeintä on sun vointi ja se, että huomaat vaatteiden istuvan paremmin (ts. sentit katoaa, painolle ihan sama). Ihan varmasti pienenet, kun et vaan anna periksi! 

Vierailija
16/16 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minuakin inhottaa olla lihava...

181cm, 146kg. Ennätyspaino on ollut 150kg, hoikimmillani olin 73kg.

10 viimeisen vuoden aikana olen valehtelematta laihduttanut 90kg isommissa ja pienemmissä erissä. Valitettavasti tulee aina kaikki takaisin ja muutama kilo lisää.