Työkaveri ei puhu palavereissa mitään, kysytyäessä vastaa muutamalla sanalla. Palaverien jälkeen haukkuu muut osallistujat; ulkonäöt, vaatteet ja jutut
Otsikkoon kiteytyi ihmetyksen aihe. Hän todella istuu tuppisuuna hiljaa monen tunnin palaverit (ennen työpaikalla, nyt etänä). Palaverien jälkee tulee ivaamaan, mitä toisilla oli päällä, mitä sanoivat, kuka on lihonut ja kuinka hirveät hiukset kenelläkin oli. Puhuu noita juttujaan minulle.
Väkisin mietin, mitä minusta ajattelee. Puhuinko liikaa ja onko vaatteeni vääränlaiset.
Sitten etäajan jälkeen arvostelee taatusti kuka on ottanut koronakiloja. Kesälomien jälkeen nimittäin tekee sitä ja muutoinkin.
Nyt etäämpänä ei ole tarvinut miettiä omaa vaatetusta, kuten fyysisesti työpaikalla ollessa, ettei ko. työkaveri irvaile selän takana minun vaatteitani, kuten tekee muiden vaatteille.
Hirveä ihminen. Pelkään kuitenkin häntä, mitä pahaa minun sanomistani ja vaatteista ja hiuksista puhuu muille.
Kommentit (12)
Onhan näitä.
Kokouksessa ei saada suuta auki kuin kahville ja pullalle.
Sitten aletaan kitisemään, kun päätös on nuijittu pöytään.
Perusraidaaja.
Näitä on sossupuolen naistyöntekijät täynnä.
Onko työpaikoilla paljon toisten ulkoisen olemuksen arvostelijoita?
Meillä naisvaltaisella alalla sama porukka oli hiljaa palavereissa. Mutta kun tupakalle pääsivät alkoi muiden haukkuminen niistä, jotka ottivat kantaa.
Valloittava persoona. Valaisee varmaan huoneen sisään astuessaan.
Tätä näyttää olevan muuallakin, olen omalla työpaikalla huomannut saman.
Eikö hiljaa olevia hävetä, että heitä pidetään tyhminä, jotka eivät osaa keskustella?
Vierailija kirjoitti:
Onko työpaikoilla paljon toisten ulkoisen olemuksen arvostelijoita?
Kyllä on. "Voisit joskus käyttää korkokenkiä." "Voisit joskus meikata tavalla x." Tämä siis toimistotöissä, joissa ei tarvii olla viimeisen päälle edustava jakkupuvun kanssa, kun kontakteja asiakkaisiin ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Tätä näyttää olevan muuallakin, olen omalla työpaikalla huomannut saman.
Eikö hiljaa olevia hävetä, että heitä pidetään tyhminä, jotka eivät osaa keskustella?
häpeä on sairaus
Ja sä kuuntelet tuollaista ja hiljaa hyväksyt?
Ei tarvitse kuunnella. Sano, että sulla on muuta tekemistä ja jätä valittaja.
0/5