Onko avustettavalla oikeus pistää työntekijä pihalle
Jos työntekijä vaan kiroilee ja valittaa omia olojaan ja vaivojaan ja vaikuttaa hieman agressiiviselta? Eikö avustajan kuuluisi vain tehdä työnsä, eikä suoltaa omaa pahaa oloansa toisen niskaan. Joka on vieläpä puolustuskyvyttömässä asemassa avustajaan nähden.
Onko tuo jo hyväksyttävä syy ottaa uus tilalle? Kannattaako avustettavan puhua avustajan käytöksestä jonnekin?
Kys avustajalla on hirveästi poissaoloja muutenkin, ei yhtäkään kokonaista kuukautta ole töissä ollut ja sitten kun on töissä, niin tahtomattani jouduin todistamaan kuinka avustaja kiroili ja valitti kovaäänisesti...ei kyllä tod ole sillä kaikki kunnossa...pään sisällä.
Kommentit (6)
Ok, jos vammaispalveluun kertoisi avustajan käytöksestä, niin saisikohan sieltä apua...
Tuntuu avustettavan puolesta tosi kurjalta, että joutuu kuuntelemaan tuollaista omassa kodissaan.
Itseä ainakin ahdistaisi, jos omassa kodissa joutuisin kuuntelemaan kovaäänistä valitusta ja kiroilua, enkä edes pääsisi itse pois.
No, otan asian puheeksi hänen kanssaan ja kyselen mitä hän ajattelee asiasta.
Avustaja kun oli uhkaillut aiemmin, että tämä avustettava joutuu maksaa hälle korvauksia jos antaa potkut, luulen että kokee itsensä aika alistetuksi henkisesti tuon avustajan puolelta...
Ap
Maksaako avustettava tästä palvelusta?
Mummoni avustaja on vaihdettu pariin kertaan ihan vaan, kun ei kemiat kohtaa. Tässä tietenkin asiakas maksaa omat laskunsa, että voi valittaakin palvelusta.
Silti kyllä tuossa johonkin voi ilmottaa. Ei ole avustajan tehtävä kiroilla ja kertoa omasta navastaan, ellei kysytä. Kiroilu ei kuulu kenenkään työtehtäviin, etenkään asiakaspalvelutilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako avustettava tästä palvelusta?
Mummoni avustaja on vaihdettu pariin kertaan ihan vaan, kun ei kemiat kohtaa. Tässä tietenkin asiakas maksaa omat laskunsa, että voi valittaakin palvelusta.
Silti kyllä tuossa johonkin voi ilmottaa. Ei ole avustajan tehtävä kiroilla ja kertoa omasta navastaan, ellei kysytä. Kiroilu ei kuulu kenenkään työtehtäviin, etenkään asiakaspalvelutilanteissa.
Kaupunki maksaa. Pitääpä selvitellä tätä, ensin avustettavan itsensä kanssa..kiitos teille vastauksista ja mukavaa päivää kaikille ❤️
Onko avustettava itse työnantaja vai joku firma? Jos on välikätenä joku firma, silloin luulisi, että olisi helppo keskustella firman esimiehen kanssa ja pyytää vaihtoa. Jos on itse työnantaja, pitää noudattaa samoja irtisanomislakeja kuin muutkin työnantajat. Mutta myös avustajan pitää noudattaa lakeja, eli tulla töihin, kuten on sovittu ja käyttäytyä asiallisesti yms.
En osaa lakia, mutta kuulostaa todella ikävältä. Poissaolot ovat yleensä kyllä syy keskustella työntekijän kanssa.