Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulle tullut tänään jo kaksi puhelua ilmeisesti ulkomailta, toisessä sönkötettiin enkkua ja toisessa soittaja oli mykkä. Fb-tietovuoto? Muita?

Vierailija
05.04.2021 |

Vai olenko ainoa. Onko tämä sattumaa, vai onko taustalla se fb-tietovuoto?
Puhelinnumeroni ei ole edes itselleni missään näkyvissä facessa, mutta olenhan mä saattanut sen sinne antaa... en muista.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitti, trolli. Ei näitä aloituksiasi kukaan jaksa.

Vierailija
2/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mullekin tuli mut en ole koskaan facessa ollutkaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut outoja soittoja myös. Tulevat yleensä numeroista, joissa numeroita on yksi enemmän tai vähemmän kuin suomalaisessa matkapuhelinnumerossa. Kun numerot googlettaa, tulee vastaukseksi aasialaisia merkkejä.

Vierailija
4/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietovuoto on ollut jo kaksi vuotta sitten. Olen saanut ulkomailta soittoja jo viime päivien ilmoitusta aikaisemmin, taisi olla syksyllä.

Vierailija
5/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jo useampi viikko sitten epämääräisiä puheluita, vaikka facea ei ole koskaan ollutkaan.

Vierailija
6/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli vastailee taas itse itselleen.

Vierailija
7/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook laittoi tilini lukkoon. 🤔

Vierailija
8/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääne tuli kanssa Isosta Britanniasta. Jälleen. Kannattaa vastata poliisille mäni.

Vierailija
9/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka vastaa tuntemattomaan numeroon ikinä?

Vierailija
10/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli aiemmin paljonkin, mutta nyt ei ole vähään aikaan tullut, tosin paypal tilini yritettiin kaapata

Vierailija
11/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jokunen viikko sitten jo ”Microsoftilta” puheluita useammasta eri numerosta. Lopettivat nopeasti kun sanoin ettei mulla ole tietokonetta.

Vierailija
12/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpuhelin, johon suurin osa puheluista tulee ulkomailta. On vähän pakko vastata.

Vierailija
13/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin siitä yhtään mitään muuta haittaa on kuin että vastasi turhaan puheluun. Luuletko, että kotisi tuhoutuu, jos vastaat? Toisekseen minä esim. olen jättänyt soittopyyntöjä lääkäreille ja terveyskeskukseen, joten tietysti vastaan silloin tuntemattomiin numeroihin. 

Vierailija
14/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://stickerapp.fi/tarrat/luonto/turnipsi-2

Eihän toi poika edes ollut hirveän väärässä 😯😉😝🤓

Ap

Vierailija
15/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin tuli viime viikolla englanninkielinen puhelu.

Kun vastasin oli vähän aikaa hiljaista, sitten joku nainen alkoi esitellä itsensä ja länttäsin luurin kiinni.

Näytti vastatessa ihan normaalilta numerolta, mutta kun lopetin puhelun, siinä luki, että puhelu tuli Tanskasta.

Toivottavasti puhelinmaksussa ei ole mitään outoa lisämaksua.

Vierailija
16/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietovuoto on ollut jo kaksi vuotta sitten. Olen saanut ulkomailta soittoja jo viime päivien ilmoitusta aikaisemmin, taisi olla syksyllä.

Eikös ne tiedot laitettu näkyviin vasta 1.4.21?

Siksi mietin tätä

Ap

Vierailija
17/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kaksi Puhelua tuli eilen

Toinen Tanskasta ja toinen Suomesta

Toinen sanoi haloo ja toinen sulki heti linjan molemmat siis iski luurin ns korvaan

Vierailija
18/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin tuli viime viikolla englanninkielinen puhelu.

Kun vastasin oli vähän aikaa hiljaista, sitten joku nainen alkoi esitellä itsensä ja länttäsin luurin kiinni.

Näytti vastatessa ihan normaalilta numerolta, mutta kun lopetin puhelun, siinä luki, että puhelu tuli Tanskasta.

Toivottavasti puhelinmaksussa ei ole mitään outoa lisämaksua.

Ei niistä mitään maksuja tule. Olen huvittanut itseäni höpisemällä näiden ”microsoftilaisten” kanssa jo pidempään. Ne soittelee enemmän ja vähemmän säännöllisesti kumpaankin puhelimeeni (oma ja firman).

Vierailija
19/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tullut jo pari vuotta ulkomailta huijauspuheluita tietovuodon takia. Nyt oli kuitenkin ollut monta viikkoa hiljaista eikä yhtään huijauspuhelua, kunnes tänään on ollut jo kaksi yritystä. Ensimmäinen puhelu tuli paikasta nimeltä "Kymi" ja toinen Ruotsista. Outoa noissa puheluissa oli se, ettei minulle koskaan aikaisemmin ole tullut huijauspuheluita noista paikoista eikä etenkään koskaan Ruotsista. (Näen siis puhelimesta puhelun jälkeen mistä maasta tuntematon numero on soittanut.) En odottanut puhelua ulkomailta pääsiäisenä joten olin heti epäluuloinen enkä vastannut.

Eli väittäisin nyt olevan liikkeellä uusia huijareita. Etenkin tuo Ruotsista tullut puhelu ärsyttää, kun siihen moni voisi erehtyä vastaamaan tai jopa soittamaan takaisin.

Numerot oli +46700870366 ja +358528087756 eli toinen näytti suomalaiselta numerolta mutta eikö tuo ole ihan liian pitkä "kymiläiseksi" numeroksi.

Vierailija
20/21 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan laulaa aina "Hilipatipippan, hilipatipippan, hilipati-hilipati-pippampaa".