Miksi vanhemmat ottavat kummeja, jos eivät halua olla heidän kanssa missään tekemisissä?
Olen nyt nähnyt sen, joten kyllä nyt jää kummilapsi sivuun. Kiitos elämän julmuuden. Kiitos ja elämä menee eteenpäin ja jatkuu hyvänä, jopa parempana. Ei kaikki ole suinkaan muutamista ihmisistä kiinni. Elämä taitaa olla näin helpompaa. Onneksi ei enää tarvitse esittää teidän meille mitään. Kateus on kait pahinta mitä tiedän. Onneksi itse ei sitä koe ja voi elää täysillä. Osasta ihmisiä vain ei ole elämään toisten ihmisten kanssa ja teistä ei siihen ollut.
Kommentit (9)
Itseä kutsuttiin aikoinaan kummiksi (mutta en voinut, koska en ole kirkon jäsen), niin enpä ole noiden kanssa ollut lapsen syntymän jälkeen kanssa tekemisissä. Niin, että aika väkinäistä se olisi ollut, jos kummius olisi sitten ollut vain sitä lahjojen lähettelyä.
Näinpä. Lapsen kanssa ei voi tulla kylään, aina on niin hankalaa jokin. Jos yrittää itse mennä käymään kummilapsen luona, sekään ei sovi. Taas on kaikki niin hankalaa.
Sen kerran kun voi tulla käymään, on hirveää säätöä aikataulujen kanssa, vaikka kotona vain ollaan lapsen kanssa. Ei jaksa.
Niin, lahjan kyllä voi tuoda. Muutoin ei kuulu mitään.
Kummius on aikansa elänyt. Miksi tarvitaan kummi ja/ tai kummeja, koska kaikki ovat " unohtaneet" oikeasti kummin roolin ja tehtävät? Kummilta odotetaan vain lahjoja tai rahaa.
No, jos haluaa olla kirkon jäsen ja noudattaa traditioita, lapsen kasteelle tarvitaan kummi.
Kummit voivat olla vaikeita löytää.
Moniko on lopettanut yhteydenpidon kummilapsen perheeseen, koska sieltä suunnalta ei kuulu mitään vastavuoroisuutta? On turhauttavaa lahjoa lasta, jota ei näe eikä tunne. Kuinka kauan viitsii itse yrittää pitää yhteyttä...
Joku kummilapsen vanhempi voisi myös kertoa, miksi toimii näin?
Kummius on kuollut instituutio.
Sama se kuka ne vuosittaiset roskatason synttäri- ja joulukrääsälahjat hommaa.
Yksi kummilapsi jää myös meidän elämästä pois, kun äiti ei osaa käyttäytyä.
Lahjat.