Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos pariskunta on autossa, mies ajaa, koska muuten miestä luullaan alkoholistiksi

Vierailija
05.04.2021 |

Tai vähintään humalassa olevaksi.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmilla omat autot. Mies haluaisi aina, että mentäisiin joka paikkaan minun autollani, jossa minä ajan ja hän on kyydissä. Hän haluaa säästää sillä lailla omissa bensakuluissaan. Syyt, miksi pitää mennä juuri minun autollani ovat tasoa hänen autoonsa ei mahdu, vaikka minun autoni on paljon pienempi.

Vierailija
22/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaimo on ajaa välillä. Varsinkin pitkillä matkoilla. Js joskus lyhyilläkin. Se mitä muut siitä miettii, ei kiinnosta. Ihan sama vaikka kaikki tutut, ja tuntemattomat pitäisivät alkoholistina. Miksi niin monia kiinnostaa mitä muut ajattelee?

Siksi, että kiinnostamattomuus johtaa ennenpitkää Suomen nykytilan kaltaiseen ilmiöön, jossa huonosta käytöksestä tulee joku ihmeellinen normaali.  Kyllä fiksua ihmistä kiinnostaa mitä muut tästä ajattelee ja miltä tämä näyttäisi muiden silmin katsottuna.

Hei te alapeukuttajat, nyt ihan oikeesti.  Näin se vaan menee, tykkäsitte tai ette. Kyvyttömyys ottaa muut huomioon johtaa vain huonon käytöksen muuttumiseen maan tavaksi, koska suurelta osalta puuttuu kaikki pidikkeet.  Suuressa kuvassa tämä näkyy mm. juuri poliitikkojen korruptoitumisena: ei ole laitonta tehdä jotain, mutta ei nyt ehkä soveliastakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on molemmilla omat autot. Mies haluaisi aina, että mentäisiin joka paikkaan minun autollani, jossa minä ajan ja hän on kyydissä. Hän haluaa säästää sillä lailla omissa bensakuluissaan. Syyt, miksi pitää mennä juuri minun autollani ovat tasoa hänen autoonsa ei mahdu, vaikka minun autoni on paljon pienempi.

Meilläkin on omat autot, mutta kyllä minä osaan miehenkin autoa ajaa. Että ensikerralla vaan hyppäät kylmän viileästi miehen autoon kuskin paikalle.

Vierailija
24/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on työsuhdeauto, miehellä oma. Mun autoa hyödynnetään siis mahdollisimman paljon, koska siinä on kiinteä verotuksellinen kulu. Niinpä minä olen myös enimmäkseen ratissa.

Vierailija
25/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää nyt joku 1960-luvulla syntyneiden miesten ajatusmalli? "Mies ajaa autoa, paitsi silloin kun on humalassa".

En ole kuullut yhdenkään millenniaali-sukupolven edustajan pohtivan, miksi nainen ajaa. Suomessa on jo nähty naispresidentti, naispoliisi, naislääkäri, naispuolinen taksinkuljettaja ja naispuolinen Finnairin lentokapteeni. 

Eihän tässä olekaan kysymys siitä, ettei nainen voisi tai osaisi ajaa, vaan perheiden rooli- ja työnjaosta. Vaikka olemmekin tasa-arvoisia, tietyt opitut asiat tulevat jotenkin selkärangasta eikä niitä hoksaa edes kyseenalaistaa. Esimerkiksi on totuus, että äiti jää useammin lapsen kanssa kotiin, kun mies käy töissä ja nainen käy lapsen kanssa neuvolassa ja mies hoitaa auto- ja remppajutut. Näin se nyt vain todella usein edelleenkin menee eikä siitä tarvitse pillastua.

Eli kukaan ei sano, ettei nainen osaa tai saa ajaa autoa. Kysymys on siitä, kumpi kahdesta ihmisestä sen todennäköisemmin yleensä tekee. 

Vierailija
26/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalla jos mies pyöräilee tai kävelee 1,5km kauppaan tms normaalit arkivaatteet päällä, ajatellaan hänen olevan humalassa.

Spandexit korjaavat tilanteen, silloìnhan hän urheilee.

Vierailija
27/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se oli lähes aina ex mies kun ajoi. Ei minua huvita vapaalla ajaa, töissä saa ajaa rekkaa ihan tarpeeksi.

Vierailija
28/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä ei ollut automiehiä ja minä ajoin suurimman osan pitkistä matkoista, koska itse tykkään ajaa autoa. 

Vierailija
29/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen kuuluu ajaa autoa ja maksaa laskut ravintolassa, kaupassa, hotellissa jne.  Näin miehenä olen vahvasti tätä mieltä.  

Tietty esim. pitkällä automatkalla nainenkin voi jakaa taakkaa välillä ja ajaa. Nainen saa tottakai myös osallistua laskunmaksuun siirtämällä rahaa miehen tilille tai lompakkoon, mutta itse maksutapahtuman hoitaa mies.

Oletko syntynyt 40-luvulla?!

En, mutta niin vaan kuuluu mielestäni tehdä ja kyllä se myös useimmille naisille näyttää mainiosti sopivan ilman hässäkkää.  Nykyinen naisystävä ajaa vuodessa enemmän kuin minä (pidempi työmatka) ja tienaa tuplat, mutta silti kun ollaan yhdesssä liikkeellä niin minä ajan ja hoidan maksuliikenteen. Hän nauttii kyydistä ja osallistuu kyllä tarvittaessa, mutta asiasta ei tehdä mitään numeroa.

Vierailija
30/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli yleensä ratissa ja joi kaljaa samalla. Todellisuudessa hänen ei olisi pitänyt olla edes pelkääjänpaikalla, koska saattoi häiritä äidin ajamista kapuamalle kuskin puolelle näyttämään ikkunasta keskisormea muille liikenteessä oleville esim. ohitustilanteessa. Ja ihan selvinpäin tätä tapahtui. Näin jälkikäteen ajateltuna ihme että selvisimme kaikki hengissä tähän päivään asti.

Vierailija
31/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin yksi tasa-arvo-ongelma, joka ei feministejä kiinnosta, koska ihmisten asenteista kärsijä on mies

Kun naiset alkoivat ajaa tasa-arvoa, he ignoorasivat haukut ”huonosta naiseudesta”.

Eli miehet voitte ignoorata ajatuksen siitä että joku voisi luulla teitä juopoiksi ja nauttia ajastanne, olitte ratissa tai ette. Vaihtoehtoisesti voitte hankkia apua niihin mahdollisiin alkoholiongelmiinne, jotta voitte olla siinä ratissa turvallisesti ja ilman tarvetta esittää olevanne selvinpäin. 👍

Vierailija
32/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalla jos mies pyöräilee tai kävelee 1,5km kauppaan tms normaalit arkivaatteet päällä, ajatellaan hänen olevan humalassa.

Spandexit korjaavat tilanteen, silloìnhan hän urheilee.

Ja jos on täysi-ikäinen ja ajaa mopoa on varmasti kylähullu.

Vierailija
33/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudulla ja yli 50-vuotiaiden kohdalla valitettavasti ajatellaan niin. 

Vierailija
34/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos kumpikaan ei aja, ne harrastaa seksiä.

Vierailija
35/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI, vaan mies ajaa koska minulla on lievä näkövamma joka nykyisin estää autolla ajamisen. Aikaisemmin minä ajoin paljon. Minä kun luulin että pääsiäisenä poltetaan trollit roviolla.

Vierailija
36/36 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on totta.

Isommassa kaupungissa asuessamme oli ihan tavanomaista, että vaimo ajoi usein.

Täällä pikkukaupungissa katsotaan kieroon jos esimerkiksi lapset ovat takapenkillä ja vaimo hyppää marketin pihassa rattiin.

Automaattisesti silloin äijä on kännissä. Kerran (epäilen) meidän perään soitettiin poliisit kun vaimo oli ajanut aluksi, mutta sitten minä nousin rattiin, kun olimme käyneet kaupassa. Lähdimme liikkeelle sattumalta vielä parkkipaikalta joka oli paikallisen juottolan kohdalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän