Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaiset välit sinulle on sisaruksiisi?

Vierailija
04.04.2021 |

Oletteko läheisiä? Pidättekö usein yhteyttä? Vai onko välinne huonot? Tai kadehditko sisartasi? Kadehditaanko sinua?
Itselläni on siskoni kanssa läheiset välit. Mutta mieheni välit siskon kanssa erikoiset. Kateellisuus, vaikkei siihen ole mitään järkevää syytä, paistaa läpi kaikessa mitä hän tekee ja sanoo.
Hänen seuransa on tosi raskasta. Ja ollaan siitä kyllä surullisia.
En usko, että tilanne tulee ikinä menemään parempaan suuntaan.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kelpovälit, kun vain ei olla liian usein tekemisissä. Nähdään ehkä pari kertaa vuodessa eikä oikeastaan nykyisin paljon soitella tai muillakaan kanavilla viestitellä. Ei vain jakseta puolin eikä toisin ja se on ok.

Vierailija
2/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikeat on koska kovin erilaisia ollaan. Kohteliaat välit pysyy suunnilleen kuten edelliselläkin: etäisyyttä ja älyä olla puuttumatta toisen asioihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät. Kaikkien kanssa ei pidetä yhteyttä, ei soitella, enkä niin tiedä missä asuu, mutta välit ovat hyvät.

Vierailija
4/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskot on mun parhaita ystäviä.❤️

Vierailija
5/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perheen vanhin lapsi. Veljistäni vanhin on pari vuotta minua nuorempi, mutta loput ovat paljon nuorempia, yläasteikäisiä tällä hetkellä. Vanhimman veljeni kanssa ollaan ihan hyvissä, joskin vähän etäisissä väleissä. Ei kyläillä koskaan mutta viestejä laitetaan säännöllisesti. Puhutaan aika keveistä aiheista, musiikista ja leffoista. Lapsena oltiin todella läheisiä ja jaettiin ala-asteen loppuun asti sama huone. Sen jälkeen alettiinkin sitten kasvaa erilleen. En ole koskaan esimerkiksi tavannut veljeni naisystävää, hän on tavannut oman mieheni yhdesti.

Nuorempia sisaruksiani en ole koskaan oikein tuntenut. Äidin kautta olen kuullut että ainoa siskoni vertailee itseään paljon minuun, veljistä nuorin taas on aina todella täpinöissään kun kuulee että olen tulossa käymään. Keskimmäisen veljen elämästä en tiedä juuri mitään enkä esimerkiksi uskaltaisi laittaa viestiä ja kysyä mitä kuuluu.

Vierailija
6/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hyvät välit. Tavataan nykyään harvemmin kuin kerran vuodessa, asutaan kaukana toisistamme.

Soitellaan vaihtelevasti, toiset keskenään useammin ja toiset vähän harvemmin.

Meitä on siis 4. Itse olen iltatähti ja ikäeroa seuraavaan siskoon 9v ja vanhimpaan 17v.

Mutta vaikka ei olla koko ajan yhteyksissä, tiedän että vaikeuksissa ollaan aina toistemme tukena ja puolella.

Vierailija
7/46 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvät. Nähdään ehkä kerran kuukaudessa tai vähän harvemmin, sillä välimatkaa on melkein 200 km. Ei soitella säännöllisesti, mutta välillä saatetaan innostua esim. lomailemaan yhdessä perheidemme kanssa.

Vierailija
8/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin kummoiset välit. Siskoni on hyvin vahva tavoittelemaan omaa etuaan ja haluaa, että toimitaan aina niin kuin hän haluaa. Hän ei myöskään koskaan soita tai kysele viestillä kuulumisia. Eikä välttämättä edes vastaa viesteihini tai kutsuihini. On kuulemma niin kiireinen.

Silti olettaa, että olemme kaikki juhlapyhät yhdessä isoa suurta perhettä. Mikä on minusta jotenkin hölmöä, kun muuten ei olla juurikaan tekemisissä.

Vierailija
9/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljen vaimo on täysmoukka.

Vierailija
10/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä ilmenee?

Vai oletko kateellinen veljesi onnesta?

Vierailija
11/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät välit on, kunhan muistan vältellä muutamaa aihetta, joissa joudun täysin sisareni jyräämäksi. 

12/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat kaverit! 💖 Wa-ryhmä piipittää päivittäin jotain käypää ja hyödyllistä 😂 Ja kun naamatusten nähdään, niin aina on hauskaa 😃

Vierailija
13/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavataan muutaman kerran vuodessa. Asumme molemmat pk-seudulla. Ikäeroa on 13 vuotta.

Vierailija
14/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli oli niin väkivaltainen minua kohtaan lapsena ettei voi olla eikä koskaan tule hyviä välejä.

Ehkä veljen vaimo luulee että olen "hankala" tms. kun välttelen enkä halua olla avuksi. En usko että veli on paljastanut mitään siitä kuinka sadisti oli pikkusiskoaan kohtaan.

Vierailija
15/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä ilmenee?

Vai oletko kateellinen veljesi onnesta?

"onnesta"

Vierailija
16/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 6v nuorempi sisko, joka asuu 600km päässä. Jos lapsena kylvettiin riidan siemen, kun siskoa lellittiin ja hän oli aina se pikkuraukka, jolle piti antaa kaikki periksi. Parikymppisenä muutin pois. Välit olivat aikuisiällä jonkinlaiset ja mutta menivät poikki isäni kuoltua (äiti kuoli jo aiemmin). Minulla ei ollut kuolinpesässä mitään oikeuksia, vain pelkkiä velvollisuuksia. Sisko piti pesää yksityisomaisuutenaan, paitsi kun piti maksaa kp:n laskuja (käteisvarat loppuivat aikanaan), niin ilmoitti, että minun pitää maksaa puolet. Viimein kyllästyin ja vaadin pesän jaettavaksi. Sen jälkeen välit menivät kokonaan. 

Vierailija
17/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yllättynyt aiemmista vastauksista ja etäisistä väleistä sisaruksiin. Minä näen siskoni perhettä viikoittain ja viesteillään ehkä joka toinen päivä. Veli asuu kauempana, joten ei nähdä usein, mutta kuulen hänestä joitain kertoja viikossa perheen wa-ryhmässä.

Vierailija
18/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni vuotta nuorempaan ei ole minkäänlaisia välejä. Hän oli pienenä hirveä lellipentu ja edelleen on kauhea besserwisser. Tietäisikin vielä jostain jotain, vaan ei. Kahteen nuorempaan on isompi ikäero, mutta heidän kanssaan tulen hyvin toimeen ja nähdään usein.

Vierailija
19/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etäiset on. Ikäeroa aika paljon. Ei kyllä ole sisarrusta vastaan mitään mutta jotenkin ei olla koskaan päästy samalle aaltopituudelle vaikka ei kyllä oikein olla riideltykkään ja on meissä samoja piirteitä ja kannetaan samoja lapsuuden murheita sisällämme eli traumoja. Onhan se vähän kummallista että ollaan niin etäisiä.

Vierailija
20/46 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veli oli niin väkivaltainen minua kohtaan lapsena ettei voi olla eikä koskaan tule hyviä välejä.

Ehkä veljen vaimo luulee että olen "hankala" tms. kun välttelen enkä halua olla avuksi. En usko että veli on paljastanut mitään siitä kuinka sadisti oli pikkusiskoaan kohtaan.

Sama kohtalo. Vain ihan pakolliset yhteydenpidot🤢tosi harvoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kaksi