Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekarotuisista koirista mielipide

Vierailija
04.04.2021 |

Itse ajattelen aina seropeista, että omistajalla ei ollut varaa puhdasrotuiseen.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita. Yleensä mukavin luonne ja lisäksi terveitä ja pitkäikäisiä.

Vierailija
2/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni en muuta kelpuuttaisikaan. Jalostaminen on pääosin sairasta eläinrääkkäystä.

Onneksi olen kissaihminen. Helpompaa hankkia terve sekarotuinen (maatiainen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekarotuinen yleensä terveempi ja pitkäikäisempi. Vaikka kultaisia rakastankin ja kolme niitä omistanut niin voisin oikein hyvin seuraavaksi valita sekarotuisen.

Vierailija
4/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaita on. Kolme rotukoiraa ollut mut tää nykyinen seropi on vaan niin ihana. Kiltti, nätti ja fiksu. Vähän ahne kyllä ruuan kans.😂

Ei mitään tekemistä rahan kans, enempi pidän itse valistuneina ihmisiä jotka tarjoaa kodin seropille tai rescue koiralle.

Vierailija
5/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otan seuraavaksi sekarotuisen. Nyt on rotukoira.

Vierailija
6/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdasrotuisten omistajat ovat usein natšeja

Vierailija
7/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sekaroutuinen joka on saanut rotujensa parhaat puolet aivan ihana mix

Vierailija
8/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä ”terveen” seropin omistajista on kuvauttanut koiransa?

Vierailija
9/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelen, että omistajalla on ollut hyvä sydän kun ottanut sellaisen koiran joka sitä kotia eniten tarvitsee.

Vierailija
10/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas en ajattele yhtään mitään, jokainen saa ottaa sellaisen koiran kuin haluaa. En keksi mitään syytä, miksi se rotupi olisi parempi.

Vierailija
11/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas ajattelen, että omistajalla on ollut hyvä sydän kun ottanut sellaisen koiran joka sitä kotia eniten tarvitsee.

Mihin tämä väite perustuu? Miksi seropi tarvitsee eniten kotia?

Vierailija
12/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyden takia vaihdoin rotukoirista sekarotuisiin. Jokainen koirarotu on sisäsiittoinen, ja sisäsiittoisuus jos mikä nostaa perinnöllisten sairauksien riskiä. Toki järkeä pitää seropienkin kanssa käyttää, joku enkkubullan ja ranskabullan mix ei ole vaihtoehto tervettä koiraa etsivälle. Ei se sekarotuisuus niin suuria ihmeitä tee kuitenkaan.

Seropini ovat kuvattu lonkkien, kyynärän, selän ja olkien osalta terveiksi, niiltä on myös kopeloitu polvet ja tutkittu silmät. Kuten myös näiden sekarotuisilta vanhemmilta. Kaikki priimaa :)

Vierailija
13/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kirjoittaja, vaan vastaan omasta puolestani. Yleensä kaikki rescuekoirat ovat sekarotuisia. 

Vierailija
14/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttärelläni on rotukoira (corgi cardigan) ja hänellä on ajatus teettää jossain kohtaa pentuja niin että isä olisi lähipiirin villakoira. En oikein tajua mikä aivoitus tässä on takana, vaikka en itsekään pidä hyvänä rotujen liikajalostusta.

Vierailija
15/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin seropi kuin liian pitkälle jalostettu rotu jolla lonkat pettävät tai henki ei kulje.

Ei minulla ole edellistä lukuunottamatta tavallisia rotukoiria vastaan mitään, mutta en ymmärrä seropien dissausta.

Vierailija
16/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelen, että joku on halunnut antaa kodin kodittomalle koiralle ennemmin kuin ottanut jonkun kalliin rotupikoiran.

Vierailija
17/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutamista kokemusta ja huomioitavaa on, että luonne vikaa ja vihaisuutta on seropeissa enemmän, samoin erilaisia sairauksia. Vähän sellainen köyhänmiehen koira.

Vierailija
18/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet näköjään todella yksinkertainen.

Vierailija
19/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet näköjään todella yksinkertainen.

Seropihan ei ole yhtä kuin rescuekoira.

Vierailija
20/31 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka moni teistä ”terveen” seropin omistajista on kuvauttanut koiransa?

Miksi tervettä ja vilkasta koiraa pitäisi kuvata?

Kuviin mennään jos on syytä epäillä koiralla jotain vaivaa.

Ymmärrän kyllä, että monen koirarodun osalta lähtöoletus on, että ne ei ole terveitä. Kuvaamalla etsitään ne "terveet" poikkeusyksilöt, joille sallitaan lisääntyminen ja jotka pakotetaan lisääntymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yhdeksän