Onko täällä ketään, jolla lapset pienellä ikäerolla?
Meille on nyt tulossa pikkukolmonen. Kuopukseen tulee ikäeroa vain 10,5kk ja esikoiseenkin ainoastaan 2v10kk. Miten olette jaksaneet vastaavassa tilanteessa? Ehtiikö kaikille lapsille antaa tarpeeksi aikaa ja huomiota, vai kärsivätkö isommat väistämättä? Mulla on jo valmiiksi huono omatunto, kun en pysty keskittymään täysillä kumpaakaan lapseen. :-(
Kommentit (9)
Koitan ajatella asiaa järjellä ja mietin, että onneksi ei ole kolmoset/neloset :D Sulla tulee olemaan kolme pientä, työtä varmasti tulee riittämään, mutta lapset eivät varmasti kärsi huomion puutteesta. Ovat kuitenkin eri kehitysasteella ja esikoinen varsinkin osaa jo monia asioita itsenäisesti, esim, syödä, ei tarvii vaippoja jne. Älähän murehdi :)
9
eka lapset ovat kaksoset ja kun seuraava syntyi olivat kaksoset 1v juuri vast ikään täyttäneet ja sitten seuaava olikin 1v3kk kun syntyi neljäs lapsemme ja hän oli kanss juuri täyttänyt 1v kun meidän viides lapsemme syntyi ja tällä hetkellä nuorimmainen on 2kk. Elikkä aika pienet ovat ikäerot mutta hyvin on pärjätty vaikka mies on töissä.
Kaikki suht terveitä, eli ei mitään poikkeustilanteita. Kaikki apu vaan vastaan, mitä saa. Siivooja on myös hyvä, vaikka vain silloin tällöin. Muistakaa miehen kanssa vuorotella hoitamisessa ja kotitöissä.
Ihanaa kuulla, että kaikki voi sujua hyvinkin. Täytyy tosiaan vaatia miestäkin osallistumaan enemmän lasten -ja kodinhoitoon. Tähän asti olen pyörittänyt taloutta melkein yksin... :-( AP
olet siis käytännössä heti synnytyksen jälkeen alkanut uudestaan odottaan...?
Ppaljon voimia ja tsemppiä odotukseen!!
Mmeillä lapsilla ikäeroa 1,5v ja kolmatta ei kyllä tule ihan putkeen. ;D
joku täällä joskus sanoi, että tuo vuoden ikäero ois helpompi kuin 1,5-2 vuotta. Meillä lapsilla ikäeroa 1,5 v myös ja ollut sellaista menoa että oksat pois. Kyllä molempien vanhempien hermot ja voimat ovat koetteilla. On uhmista ja unettomia öitä, lasten eritahtiset rytmit jne. Mutta kai se puolen vuoden päästä on jo helpompaa...
Aloin odottaa kuopusta kun esikoinen oli 1v3kk, joten en siis aivan heti tullut raskaaksi, tosin sain kaksi keskenmenoa ennen kuopuksen syntymää. Nyt kuopus on kaksi kuukautta vanha ja tein just positiivisen raskaustestin. Täysimetyksellä mennään tietenkin ja ensi viikolla oli tarkoitus mennä laitattamaan kierukka. Tämä on siis todellinen yllätysraskaus, mutta toki tämä kolmaskin lapsi on meille tervetullut. :-) Kiitokset voiman toivotuksista. Niitä varmasti tarvitaan. :-) AP
Kyllä sinäkin pärjäät. Meidän lapsilla on ikäeroa 2min. Tosi hyvin on mennyt!
Totta. Itsekin olen kaksonen ja minulla on todella läheinen suhde sisareeni. Periaatteessa olen sitä mieltä, että sisarukset ovat suurin lahja minkä vanhemmat voivat lapsilleen antaa, mutta kai nämä hormoonit tekevät sen, että omatunto kolkuttaa joka asiasta. :-) AP