Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Töitä joihin et kykenisi?

Vierailija
04.04.2021 |

Oletetaan ettei koulutus ole ongelma, mutta missä työssä tai alalla tietäisit olevasi umpisurkea? Entä missä menestyt?

Itse olisin huono missä tahansa työssä, jossa joutuisin hoitamaan toimistotehtäviä jonkun tiukassa alaisuudessa, eli kaikenlainen sihteerityö. En myöskäön viihtyisi naisvaltaisessa työpaikassa, koska en siedä ns. nokkimisjärjestyksiä.

Menestyn itsenäisenä yrittäjänä, takana 17 vuotta oman yrityksen pyörittämistä.

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Feissari

Vierailija
42/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylllä esim lähihoitaja voisi olla ja siinä kouluttautua ymmärtämäään laajemmalti ihmisten käyttäytymistä. Mutta siinäkin se että ensin jokin vaikka potilaan huumeongelma olisi korjattu ennekuin pääästäisiin neuvottelemaan niistä muista asioista. Nuoo pihteeet on esim se että siihen jokin järjestelmä että helpottuisi se työ sitä kautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samat. :D Silti sovin vaan naisvaltasille aloille, mut en kestä naisia yhtään. :D Ne on aina kateellisia mulle ja mulla menee siihen kanamaisuuteen niin hermot!

Minulla sama! Onneksi työyhteisöstä löytyy kaltaisiani naisiakin ja miestyökaverit ovat niitä joiden kanssa tulen parhaiten toimeen ( paitsi, jos kyseessä on kanamainen mies).

Vierailija
44/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulin etten voisi olla päikyn täti, mutta se onkin yllättävän mielenkiintoista. Ja todella antoisaa :) Sitten en jaksaisi, jos olisi kotonakin lapsia.

Vierailija
45/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu.

Ymmärrän, osittain ainakin. Lastensuojelussa näkee kyllä myös paljon sitä kuinka ihmisten elämä lähtee hienosti ylöspäin nousuun. Se on tämän työn suola ja sitä on ilo nähdä. Siitä ei vaan saa raflaavia lehtiotsikoita, joten tämä osa työstä jää ihmisillä pimentoon.

Vierailija
46/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina miettinyt että työ lennonjohdossa olisi niin stressaavaa ja vastuullista että pää meinaa hajota jo pelkästä ajatuksesta.

Vierailija
47/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi olla myyjä tai asiakaspalvelija. Tympäisisi ihmisten huono käytös, tyhmät vitsit, tytöttely ja muut ärsyttävät jutut. Nyt korona-aikaan myös ärsyttäisi väärin maskia käyttävät asiakkaat.

Yrittäjä ei voisi olla myöskään. Kaikki kirjanpito- ja laskutusasiat ois mulle hepreaa ja jatkuva pelko persiissä, jos yrityksellä menisi huonosti. Mulle on helpompi olla vaan rivityöläisenä ja työpaikan oven sulkeutuessa jättää työasiat töihin.

Vierailija
48/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja vanhustyössä ja onhan se raskasta katsoa kun vanhus kuihtuu pois, viimeiset päivät voi olla kivuliaita ja toki lääkitään sen mukaan. Sen kuitenkin jollakin tavalla kestää kun tietää, että takana on pitkä elämä ja kuolema on helpotus.

En kuitenkaan voisi tehdä töitä vakavasti sairaiden lasten parissa. Mä en kestäisi katsoa sitä.

Vähän ot, mutta haluan sanoa sinulle että teet , ja kollegasi, todella tärkeää työtä.

Kiitos sinulle ja teille kaikille.

Pieni pyyntö loppuun, kohdelkaa vanhuksia aina hyvin, arvostavasti ja kunnioittaen, myös silloin kun on

itsellä huono päivä.

Jumala kiittää.

Kiitos. ❤️ Itse tekee parhaansa töissä, mutta raha on se joka puhuu. Enemmän henkilökuntaa pitäisi olla, että ehtisi viettämään aikaa asukkaiden kanssa. Onneksi meillä saa ottaa lisää henkilökuntaa silloin kun asukkaan elämän loppu lähenee. Voi sitten yksi hoitaja istua huoneessa asukkaan kanssa jos omaiset eivät ole paikalla.

Olin jokin aika sitten yövuorossa ja kävin useasti saattohoidossa olevan asukkaan huoneessa. Jos asukas oli hereillä, niin silittelin päästä ja käsistä. Juttelin, olin läsnä. Huoneessa pieni valo päällä, että kuolevan ei tarvitse olla pimeässä ja pelätä sen takia. Seuraavana yönä tämä vanhus nukkui pois. Tulin huoneeseen kun otti viimeiset henkäykset. Työkaverin kanssa pestiin asukas, puettiin vainajan paita, kammattiin hiukset jne. Yöpöydälle laitettiin kynttilä palamaan ja ikkuna auki, että sielu pääsee lähtemään.

Täällä pienellä paikkakunnalla ei ole mahdollisuutta saada ruumista yöllä mihinkään joten jäi odottamaan aamua. Toki asiasta soitetaan päivystykseen ja lääkäriltä lupa odottaa aamuun. Kyse kuitenkin odotettavissa oleva kuolema. Äkillinen kuolema on eri asia ja silloin soitetaan 112.

Vierailija
49/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi vaihtamaan vaippoja (paitsi lapsille), oksennus lentäisi.

Vierailija
50/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pska urheilija tai taiteilija (lihava, ei luova). En pärjäisi pankissa töissä, koska en ymmärrä rahan päälle. Työt, joissa kohdataan kuolemaa. Kampaaja. En osaa leikata suoraan. Floristi. Tekisin rumia kimppuja. Koirien kouluttaja. Hyvä, kun oma koira on edes sisäsiisti.

Vierailija
51/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi olemaan sellainen myyjä jonka pitäisi oikeasti myydä. Olisin hyvä missä pitää tehdä nopeasti isoja päätöksiä esim. teholla päättämässä kenelle annetaan hoitoa ja kenelle ei (vaikka nyt korona aikaan jos hoitopaikat loppuisi kesken). Henkisesti voisin olla myös tarkka-ampuja tai muussa sotilastehtävässä.

Vierailija
52/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kykenisi olemaan sairaanhoitaja enkä lähihoitaja. En lääkäri, enkä mikään joka koskee hoitavalla tavalla toiseen ihmiseen. Hieroja ja fyssarikin olisi ehdoton ei.

En pystyisi olemaan insinööri tai mikään laskujen ja numeroiden parissa työskentelevä.

En kykenisi olemaan lentejä, laivakapteeni tai mikään kulkuneuvon kuljettaja.

En kykenisi olemaan kokki, koska en siedä kiireessä työskentelyä.

En pystyisi olemaan lakimies tai sosiaalityöntekijä enkä mikään, kenellä on paljon vastuuta omien päätöksien tai puheiden vuoksi.

No mikä voisin olla? Joku hömppä-ammattilainen varmaankin. Ehkä kampaaja tai myyjä. Nyt olen varhaiskasvatuksen ope ja tämä on ihan kamalaa pas*aa.

Vierailija
53/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri. En pystyisi koskemaan humalaisiin, narkkareihin jne. Pristelemaan paiseita, kaivelemaan peräaukkoja, käsittelemään eritteitä...

Niinpä. Monet ihmettelevät että miten joku voi olla hammaslääkäri, hyi työskennellä nyt jonkun suussa. Minä keksin aika paljon enemmän kaikkea ällöä, mihin ns. tavallinen lääkäri voi työssään törmätä.

Vierailija
54/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viemärisukeltaja

Vierailija
55/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patologiksi en haluaisi, enkä myöskään puhelinmyyjäksi. Matemaattisten aineiden tai tietotekniikan parissa työskentely ei sekään onnistuisi, sillä ne eivät ole vahva puoleni.

Vierailija
56/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teurastaja tai markkinointi/myyntialalla. Kukaan ei jaksa sitä tuputtamista.

Vierailija
57/57 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentavilla aloilla, missä ihmisten kärsimys ja kuolema on arkipäiväistä. Eli tiettyjä hommia tekevät lääkärit, hoitajat, poliisit, palomiehet, papit, muut kriisityöntekijät jne.

Tehdastöissä tai muissa töissä missä on kova meteli ja metallinharmaa työympäristö. En voi sietää kovia ääniä.

Tutkija (Suomessa). Olet mukamas todella tärkeää materiaalia tietotaitoinesi mutta palkassa se ei näy mitenkään. Apurahoja saa jännitellä ja sitten tehdään todella pitkäpiimäisiä projekteja. Työ vaatii erittäin hyvää keskittymiskykyä, istumalihaksia ja pilkun nusuttelua edestä, takaa ja sivuilta.