Töitä joihin et kykenisi?
Oletetaan ettei koulutus ole ongelma, mutta missä työssä tai alalla tietäisit olevasi umpisurkea? Entä missä menestyt?
Itse olisin huono missä tahansa työssä, jossa joutuisin hoitamaan toimistotehtäviä jonkun tiukassa alaisuudessa, eli kaikenlainen sihteerityö. En myöskäön viihtyisi naisvaltaisessa työpaikassa, koska en siedä ns. nokkimisjärjestyksiä.
Menestyn itsenäisenä yrittäjänä, takana 17 vuotta oman yrityksen pyörittämistä.
Kommentit (57)
Lehtien puhelinmyynti. Kokeilin sitä peräti 2 h ja se riitti. Rehellinen kun oon niin en pysty yksinkertaisesti valehtelemaan niin paljoa kuin tuo duuni vaatii.
Öljy-yhtiön myynninedistäjä. Timanttidiileri. Kaivospomo Kongossa. UPM:n hakkuupäällikkö. Mikä vaan joka tekee aktiivisesti työtä että toiset ihmiset ostavat enemmän kräppiä mitä eivät tarvitse..
Oi niin monia.. tai suunnitella joku riistoveriorjatyöhön perustuva rahasampo ja kääriä kermat päältä.
En pystyisi työskentelemään lihan tuotannossa, vaikka lihaa syönkin. En haluaisi työskennellä hoitotyössä enkä päiväkodissa, kunnioitan kyllä Heitä jotka jaksavat. Eikä ravintolan keittiökään olisi minun paikkani. Töitä olen tehnyt yli 30 vuotta, minulle sopii ns. 8-16 duuni ja ne tylsät toimistotyöt.
En pystyisi koskaan olemaan lastenhoitaja tai lähihoitaja/sairaanhoitaja, mutta arvostan siis näissä ammateissa olevia todella paljon!
Kamala määrä lapsia paimennettavana, ja toisaalta sitten erilaisten eritteiden käsittely inhottaa. Myös lähinnä naisista koostuva työyhteisö olisi painajainen itselleni, en kestä draamaa ja juoruilua.
Työskentelen kansainvälisissä asiantuntijatehtävissä, työssäni täytyy osata käsitellä ihmisiä ja yhdistellä nopeasti tietoa eri lähteistä. Tässä koen olevani hyvä.
Vouti tai muu ulosottomies. En kestäisi ihmisten halveksuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Poliisi, vanginvartija. En kuuntelisi rikollisten paskapuhetta vaan ampuisin jokaisen, joka aukoo päätään.
Patologi. En kestäisi katsella mätiä ruumiita. Voisin kyllä olla kirurgi, joka leikkaa eläviä potilaita. Jos homma menee pieleen ja potilas kuolee leikkauspöydälle, niin patologi saa käsitellä potilaan loppuun.
Roskakuski. Ei huvita tonkia jätteitä. Jos haluan nähdä roskaa, voin avata television.
Jenkkivartija San Quentinissa sanoi niiden juttuja hauskoiksi.
Ensihoitaja. Jossakin vaiheessa harkitsin ja sitten tajusin, etten kestäisi nähdä mitä pahat kolarit aiheuttaa ihmisruumiille.
"Maksullinen nainen" tai strippari. Muu seksityö voisi mennä omilla ehdoilla (esim. kuvat ja videot jossai ei ole muita ihmisiä mukana, paitsi ehkä oma kumppani).
Johtajana toiminta, puhelinmyynti, sairaanhoito tai lääkärintyö ja muutenkin kaikki suuren vastuun hommat.
Punavihersokeus sulkee pois monta ammattia enkä myöskään ole musikaalinen. Käden taidot riittää ehkä jopa vaativimpiinkin hommiin ja kriisijohtamisessakin väitän pärjääväni. Kaikki mitä olen koittanut on onnistunut helposti. Sukeltajan homma voisi olla yksi jossa luonto loppuisi ainakin harjoittelematta.
Vierailija kirjoitti:
Öljy-yhtiön myynninedistäjä. Timanttidiileri. Kaivospomo Kongossa.
Minulle nuo sopivat hyvin. Voisin olla myös tupakkayhtiön edustaja, alkoholia myyvän firman edustaja tai huumekauppias (laillinen huumekauppa).
Jos joku on niin tyhmä, että ostaa tupakkaa, alkoholia, huumeita, timantteja tai öljyä (bensaa, dieseliä) niin se on sitten ostajan oma vika.
En ole koskaan omistanut (enkä ajanut) polttomoottorikäyttöistä ajoneuvoa, joten minun puolestani kaikki autojen omistajat voivat jäkättää "liian kalliista bensasta" vaikka loppuikänsä.
Trapetsitaiteilija; huippaa sen verran ettei pystyisi.
Joku professori tai muu tieteilijä, koska siinä tarvitaan muutakin kuin vain koulutusta, ei vaan äly riitä.
Siivoustyössäkään en pärjäisi, koska olen liian pikkutarkka enkä koskaan ehtisi tehdä töitäni.
Tylsä toimistotyö taas sopii oikein hyvin.
Vihreä sisäministeri. En pystyisi tuhoamaan suomalaisten elämää.
Taitolentolaivueen lentäjä. Liian nopeaa liikkumista liian kalliilla vehkeellä liian nopealla reagoinnilla. Ei vaan pystyisi.
Arkkitehti. En ikinä saisi valmiita piirustuksia aikaiseksi, kun laskisin kantavuuksia uudelleen ja uudelleen, että ne varmasti kestäisivät.
Kelloseppä. Näkö ei riitä.
Joku päikyn täti tai opettajan homma kuulostaa ihan painajaiselta. Edelle kiilaa ehkä puhelinmyyjän jobi. Olen ollut jo useamman vuoden esimiehenä. En jaksa tuota alaisten jatkuvaa rutiininomaista rutkutusta. Yritän löytää jotain leppoisampaa hommaa, jossa itsekin voisin tehdä hyvällä omalla tunnolla vaikkapa ohareita just ennen tai jälkeen lomien. N39
Samat setit kuin ap:lla eli en siedä naisvaltaisten alojen nokkimisjärjestyksiä ja sihteerihommia ankaran johdon alaisuudessa. Minusta ei ole myöskään laitoshuoltajaksi/siivoojaksi (kokeiltu on) huonojen työilmapiirien takia. Minä siis kykenen moniin asioihin ja tykkäisin tehdä töitä pienelläkin palkalla, mutta ne työilmapiirit on kauheita. Minulla siis naisvaltaisten alojen koulutukset, alojen työpaikat traumatisoivat minut koska jouduin kiusatuksi. En ole lannistunut ja vaihdan alaa sähköasentajaksi.
En voisi olla töissä naisvaltaisella osastolla, kuppikunnat puistattaa. Enkä osaa myydä mitään. Enkä pitää puheita/esityksiä isolle yleisölle. Enkä työskentelemään korkealla tai maan alla.
Eritteet ei pelota, niihin tottuu. Myöskään ihmisen hätää en välttämättä pystyisi käsittelemään, olen liian empaattinen niin väsyisin hetkessä.
En kykenisi töihin missä on verta ja suolenpätkiä.
En myöskään kykenisi/haluaisi mihinkään jakkupukuhommiin turhantärkeilemään, pätemään ja hypettämään viimeisen kvartaalin tuloksia.
En tekisi mitään työtä jossa hiukset myssyn alla piiloon pakotettu
En tekisi työtä joka edellyttäisi jatkuvaa matkustelua toisiin kaupunkeihin ja maihin
En tekisi työtä joka vaarantaisi perheeni ja lähiomaisteni terveyden ja elämän
Vähän ot, mutta haluan sanoa sinulle että teet , ja kollegasi, todella tärkeää työtä.
Kiitos sinulle ja teille kaikille.
Pieni pyyntö loppuun, kohdelkaa vanhuksia aina hyvin, arvostavasti ja kunnioittaen, myös silloin kun on
itsellä huono päivä.
Jumala kiittää.