Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Heavy-rock musiikki

muori
04.04.2021 |

Pojanpoikani Kanadasta on innostunut heavy-rock -musiikista ja puoliksi suomalaisena (äiti on cree-intiaani) hän haluaisi tietää suomalaisia heavy-rock yhtyeitä. Hän on iältään 14-vuotias.
Hänen äitinsä ja hän pitävät kovasti yhtyeistä kuten Nightwitch, Children of Bodom ja Sonata arctica, jotka he olivat itse aikoinaan löytäneet ja joista tuli jopa heidän suosikkeja.
Poika ei niin innostunut Cheekistä.

Voitteko heavy-rock-muusikin ystävät lähettää vinkkejä hyvistä yhtyeistä?
Älkää laittako mitään, missä on liian roiseja sanoituksia.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heavy-rockissa on paljon taitavia muusikkoja, mutta itse musiikki kyllä harvemmin oikein jaksaa kiinnostaa...

Toki jotkut biisit mullekin toimii ja ymmärrän hyvin kyllä että kolahtaa nuorempiin.

Mutta klassinen on mulle nykyisin kaikkein kiinnostavinta musiikkia. Toivoisin että olisin nuorempana jo tutustunut tuohon maailmaan. Pop-musiikki ei kiinnosta enää lainkaan.

Flamencoon olen vähän hurahtanut nyt kun vanhemmalla iällä olen hoksannut kuinka mielettömiä soittajia siltä saralta löytyy, esim. Paco de Lucia.

Terv. se aiempi

Yhä lisääntyvissä määrin alkaa olla meidän setämiesten musiikkia. Nuoremmat diggaa poppia, räppiä ja näitä nykyisiä musiikkeja joista ne vanhemmat harvoin ymmärrämme.

Meille uppoaa edelleen se rock ja heavy, metal joiden kulta-aika oli vuosia sitten. Toki metalli edelleen osittain voimissaan mutta taas aika marginaalissa kuten aiemminkin. Suomessa tietysti poikkeuksellisen paljon metalliväkeä verrattuna muihin länsimaihiin jos nyt ruotsi tuosta unohdetaan jossa myös metallipäitä.

Vierailija
22/27 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sellaista genreä kuin heavy rock edes olemassa? Toki on hard rock ja sitten on heavy metal, mutta heavy rock tietääkseni ei ole mikään oikea genre.

Nykyään suurinosa raskaasta musiikista on jonkinlaista metallia tai sitten rockia mutta alalajeja ja genrejä on nykyää niin valtavasti että turha hienostella termeillä kun kukaan ei enää tiedä mihin lajiin ne varmasti asetetaan kun yhtyeiden tuotanto itsessäänkin vaihtelee eri genrejen välillä.

Näin, ja sit suomen (jota tässä kyseltiin) harvinaisen hyvä ja iso raskaan musiikin tarjonta suurelta osin on rock-hevimetalli tyyppistä nimenomaan, sen suurempaa erottelua ja hiustenhalkomista kaipaamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liian roisia sanoitusta?

No, tämä bändi ei laulanut Kissin tyyliin "Lick it up" tai "Uh! All nigh!".

Sen sijaan hirttäytymisestä, aivojen räjäyttämisestä seinälle, ranteiden auki leikkaamisesta, elämään pettymisestä...

Sentenced:

Vierailija
24/27 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auri on Nightwish pomo Tuomas Holopaisen toinen bändi ja vaimo Johanna laulaa. Ei ole metallia mutta jos arvostaa Tuomas Holopaista.

Vierailija
25/27 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsista tulee aivan mahtavaa heavya ja power metallia. Ainakin sellaiset yhtyeet kuin: Sabaton, amaranthe, brothers of metal ja powerwolf.

Eikö Powerwolf ole saksasta?

Vierailija
26/27 |
05.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

F i n n t r o l l

Wtf! Tuo kielletty sana täällä? Miksi?

Vierailija
27/27 |
06.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset