Heavy-rock musiikki
Pojanpoikani Kanadasta on innostunut heavy-rock -musiikista ja puoliksi suomalaisena (äiti on cree-intiaani) hän haluaisi tietää suomalaisia heavy-rock yhtyeitä. Hän on iältään 14-vuotias.
Hänen äitinsä ja hän pitävät kovasti yhtyeistä kuten Nightwitch, Children of Bodom ja Sonata arctica, jotka he olivat itse aikoinaan löytäneet ja joista tuli jopa heidän suosikkeja.
Poika ei niin innostunut Cheekistä.
Voitteko heavy-rock-muusikin ystävät lähettää vinkkejä hyvistä yhtyeistä?
Älkää laittako mitään, missä on liian roiseja sanoituksia.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Klassinen musiikki on kaikkein parasta. Flamenco ja jazz menettelee. Lähes kaikki muu on vähän puolivillaista.
Samaa mieltä! Tuo rokki/poppi ei edes ole musiikkia. Pelkkää poseerausta, puolivillaista laulua ja pyllynpyöritystä.
Nuo mainitsemasi ovat Suomalaisia, joten siihen samaan sarjaan menee Amorphis, Ensiferum, Voidfallen, Lordi, 69Eyes, Him, Apocalyptica, Battle Beast, Wintersun, Turisas ja vaikka Northern Kings.
Ruotsalaisista vielä Arch Enemy, Elaine ja tietysti Norjasta on hyvä mainita Frog Leap, jossa on todella hyviä metallikovereita eri kappaleista.
Näillä alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Klassinen musiikki on kaikkein parasta. Flamenco ja jazz menettelee. Lähes kaikki muu on vähän puolivillaista.
Pidän klassisesta ja Jazzista, mutta esimerkiksi Nightwishin sinfoninen metalli on todella korkealuokkaista.
Vierailija kirjoitti:
Niin tätähän kukaan ei kysynyt.
Esim:
Lordi, Maj Karma, Sentenced, Timo Rautiainen & Trio Niskalaukaus, Viikate, Apocalyptica, Daniel Lioneye, Kilpi, Kiuas, Los Bastardos Finlandeses, Lyijykomppania, Manitou, Oz, Raskasta joulua, Santa Cruz, Sapattivuosi, Sinergy, Sturm und Drang, Tarot, Verenpisara, Waltari, Zero Nine
Siitä kun järjestyksessä lähtee liikkeelle...
Vierailija kirjoitti:
Nuo mainitsemasi ovat Suomalaisia, joten siihen samaan sarjaan menee Amorphis, Ensiferum, Voidfallen, Lordi, 69Eyes, Him, Apocalyptica, Battle Beast, Wintersun, Turisas ja vaikka Northern Kings.
Ruotsalaisista vielä Arch Enemy, Elaine ja tietysti Norjasta on hyvä mainita Frog Leap, jossa on todella hyviä metallikovereita eri kappaleista.
Näillä alkuun.
Kiitos! Poikaa kiinnostaa juuriensa takia, suomalainen rock-musiikki, mutta muukin skandinaavinen musiikki varmaankin kelpaa.
Amorphis: the bee, silver bride
Insomnium: while we sleep, lose to night
Wintersun: Time
Korpiklaani: tuli kokko
Suomalaisuudesta kiinnostuneelle voisi sopia folkhenkinen metalli, kuten Korpiklaani.
Heavy-rockissa on paljon taitavia muusikkoja, mutta itse musiikki kyllä harvemmin oikein jaksaa kiinnostaa...
Toki jotkut biisit mullekin toimii ja ymmärrän hyvin kyllä että kolahtaa nuorempiin.
Mutta klassinen on mulle nykyisin kaikkein kiinnostavinta musiikkia. Toivoisin että olisin nuorempana jo tutustunut tuohon maailmaan. Pop-musiikki ei kiinnosta enää lainkaan.
Flamencoon olen vähän hurahtanut nyt kun vanhemmalla iällä olen hoksannut kuinka mielettömiä soittajia siltä saralta löytyy, esim. Paco de Lucia.
Terv. se aiempi
Vierailija kirjoitti:
Heavy-rockissa on paljon taitavia muusikkoja, mutta itse musiikki kyllä harvemmin oikein jaksaa kiinnostaa...
Toki jotkut biisit mullekin toimii ja ymmärrän hyvin kyllä että kolahtaa nuorempiin.
Mutta klassinen on mulle nykyisin kaikkein kiinnostavinta musiikkia. Toivoisin että olisin nuorempana jo tutustunut tuohon maailmaan. Pop-musiikki ei kiinnosta enää lainkaan.
Flamencoon olen vähän hurahtanut nyt kun vanhemmalla iällä olen hoksannut kuinka mielettömiä soittajia siltä saralta löytyy, esim. Paco de Lucia.
Terv. se aiempi
Täällä ei edelleenkään kysytty mitään sinun klassisen ja flamencon kuuntelustasi.
Insomnium on hyvä ja ehdottomasti kannattaa vinkata bändi pojalle.
Kanadalaisella isä-poika kaksikollahan on youtube kanava jossa, kuuntelee metallibiisejä ja tuntuvat diggaavan suomihevistä kovasti
https://www.youtube.com/channel/UC0NpEEcmONWuTU3nfURmyKw
Olivat suomessakin festarivieraana toissa kesänä ja kuvasivat vlogia
Onko sellaista genreä kuin heavy rock edes olemassa? Toki on hard rock ja sitten on heavy metal, mutta heavy rock tietääkseni ei ole mikään oikea genre.
Ruotsista tulee aivan mahtavaa heavya ja power metallia. Ainakin sellaiset yhtyeet kuin: Sabaton, amaranthe, brothers of metal ja powerwolf.
Vierailija kirjoitti:
Onko sellaista genreä kuin heavy rock edes olemassa? Toki on hard rock ja sitten on heavy metal, mutta heavy rock tietääkseni ei ole mikään oikea genre.
Nykyään suurinosa raskaasta musiikista on jonkinlaista metallia tai sitten rockia mutta alalajeja ja genrejä on nykyää niin valtavasti että turha hienostella termeillä kun kukaan ei enää tiedä mihin lajiin ne varmasti asetetaan kun yhtyeiden tuotanto itsessäänkin vaihtelee eri genrejen välillä.