Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vaivaako muita suvun, perheen tai ystävien tapaamisissa se...

Vierailija
04.04.2021 |

, jos vain osa ihmisistä keskustelee ja muut kuuntelevat/seuraavat keskustelua hiljaa?

Vaikea selittää, mitä haen takaa, mutta pointtina se, että onko epäkohteliasta, jos vain tarkkailee muita eikä itse keskustele. Välillä tällaiset tilanteet ovat kiusallisia, kun tuntee olevansa jokin esiintyjä, jota muut seuraavat, mutta välillä taas on mukavaa, etteivät ihmiset puhu toistensa päälle eikä ole montaa keskustelua käynnissä samaan aikaan.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole mitään asiaa niin miksi puhuisin? En ole tyhjänpuhuja.

Vierailija
2/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni rennossa ilmapiirissä moni ihminen keskustelee samaan aikaan toisilleen, varsinkin jos on iso kokoontuminen käynnissä. olisi kummallinen ajatus, että esimerkiksi sukujuhlissa olohuoneessa vain muutama henkilö käy pidempiä aikoja keskustelua muiden sitä kuunnellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla epävarma itsestäsi ja puheistasi?

Vierailija
4/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi tapaamiset on täyttä pakkopullaa.

Oon kolmatta päivää anoppilassa ja oon kyllä täysin valmis lähtemään kotiin.

Vierailija
5/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et kysy toisilta mitään? Miksi puhut vain yksin?

Vierailija
6/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mielestäni rennossa ilmapiirissä moni ihminen keskustelee samaan aikaan toisilleen, varsinkin jos on iso kokoontuminen käynnissä. olisi kummallinen ajatus, että esimerkiksi sukujuhlissa olohuoneessa vain muutama henkilö käy pidempiä aikoja keskustelua muiden sitä kuunnellessa.

Aika mahdoton ajatus että kaikilla olisi jokin mielipide ihan jokaiseen asiaan josta keskustellaan.

Vierailija
7/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ainakin vaivaisi jos hyvien läheisten kanssa kukaan ei kokisi tärkeäksi esimerkiksi vaihdella muiden kanssa kuulumisia. Tietenkin välillä ei ole puhuttavaa ja tulee hiljaisia hetkiä, mutta ehkä ne hiljaiset hetket kuuluu "luonnollisemmin" virallisempiin kokouksiin kuin perhepiirin tapaamisiin?

Vierailija
8/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän mitä aloittaja ajaa takaa. Sama se on työelämässä. Suut kyllä käy selän takana, mutta kun pitäisi asioista yhdessä puhua, niin pahimmat marmattajat pitävät suunsa kiinni. Selkärangatonta touhua. Itse olen opetellut olemaan hiljaa. Ollaan sitten kaikki hiljaa eikä puhuta mitään.

Vierailija
9/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika mahdoton ajatus että kaikilla olisi jokin mielipide ihan jokaiseen asiaan josta keskustellaan.

ja juuri siksi luulisi, että voisi keskustella pienemmissä porukoissa sitten toisista aiheista eikä vain olla hiljaa?

Vierailija
10/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen silloin itse kuuntelijan roolissa jos paikalla on useampia ihmisiä joista en pidä.

Vierailija
11/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelen, ettei ole mitään selkeää koodia, kuinka tulee toimia tai keskustella, mutta itse jättäisin menemättä sellaiseen tapaamiseen, jossa en kokisi tarvetta keskustella kenenkään kanssa tai jossa minun kanssani ei haluta keskustella. Mutta hyvien ystävien tapaamisessa tuskin tällaista tilannetta on.

Vierailija
12/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa porukkaa vaan on luonteeltaan hiljaisempia eivätkä ole koko ajan suunapäänä, se on täysin normaalia eikä siinä ole mitään vikaa.

En minä ainakaan koskaan kiinnitä huomiota erityisesti siihen että jos joku on hiljaa ja kuuntelee. Nämäkin asiat saattaa iän myötä muuttuakin, joku tulee vanhemmiten hiljaisemmaksi ja toinen puheliaammaksi.