Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Finnair on jo alustavasti päättänyt hankkia sähkölentokoneita Ruotsista

Vierailija
04.04.2021 |

Heart Aerospace ES-19 , 19 matkustajapaikkaa.

Matkaetäisyys n. 400km.

Tuotantoon n. 2026. Koelennot n. 2024.

http://www.lentoposti.fi/uutiset/finnair_tutkii_s_hk_lentokoneiden_tuom…

Samasta konetyypistä on olleet muutkin lentoyhtiöt kiinnostuneita.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää lentää asumattomien alueiden yllä, jotta jatkojohto ei osu taloihin.

Vierailija
2/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaginen 19 tulee siitä, että ei tarvita lentoemäntiä, kun matkustajia on alle 20.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakoot minun puolestani vaikka partakoneita Puolasta.

Vierailija
4/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsi pitää olla, koska Finnairin ruotsalaiset lentokoneet!

t. RKP

Vierailija
5/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei tule sähkökatkoa lennon aikana :o 

Vierailija
6/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo eivät tule ikinä toimimaan, yhtälö sähkölentokoneesta ei tule ikinä toimimaan, aivan täysin järjetön ajatus.

Polttomoottorilentokone kevenee huomattavasti lennonaikana ja on suunniteltu niin ettei sillä pysty tai saa laskeutua täydessä kuormassa kantavien osien ylirasituksen takia.

Sähkölentokone ei kevene lennon aikana yhtään vaan joutuu laskeutumaan täydessä kuormassa, kantavat rakenteet joudutaan suunnittelemaan huomattavasti vahvemmiksi tai käyttämään parempia/kalliimpia materiaaleja.

Miten älytön määrä akkuja koneessa täytyy olla? Akuilla joudutaan tekemään kaikki, paisneistukset, jäänestot, lämmitykset, hydrauliikat, aivan kaikki mitkä nyt saadaan moottoreista automaattisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo eivät tule ikinä toimimaan, yhtälö sähkölentokoneesta ei tule ikinä toimimaan, aivan täysin järjetön ajatus.
Polttomoottorilentokone kevenee huomattavasti lennonaikana ja on suunniteltu niin ettei sillä pysty tai saa laskeutua täydessä kuormassa kantavien osien ylirasituksen takia.

Sähkölentokone ei kevene lennon aikana yhtään vaan joutuu laskeutumaan täydessä kuormassa, kantavat rakenteet joudutaan suunnittelemaan huomattavasti vahvemmiksi tai käyttämään parempia/kalliimpia materiaaleja.

Miten älytön määrä akkuja koneessa täytyy olla? Akuilla joudutaan tekemään kaikki, paisneistukset, jäänestot, lämmitykset, hydrauliikat, aivan kaikki mitkä nyt saadaan moottoreista automaattisesti.

Tämä koskee kaukolentoja, joissa polttoainekuorma on lähdössä merkittävä osa kokonaismassasta ja tällöin tosiaan MTOW > MLW.

Mutta nyt on kyse lyhyiden matkojen koneista, joissa on eri tilanne.

Ei kaukolennoille akkukäyttöiset koneet ole tulossa. Todennäköisesti niissä käytetään tulevaisuudessa vetyä.

Vierailija
8/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis aivan kipeetä! Mieletöntä sähkönkulutusta luvassa kun eikös sitä pitänyt säästää?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo eivät tule ikinä toimimaan, yhtälö sähkölentokoneesta ei tule ikinä toimimaan, aivan täysin järjetön ajatus.

Polttomoottorilentokone kevenee huomattavasti lennonaikana ja on suunniteltu niin ettei sillä pysty tai saa laskeutua täydessä kuormassa kantavien osien ylirasituksen takia.

Sähkölentokone ei kevene lennon aikana yhtään vaan joutuu laskeutumaan täydessä kuormassa, kantavat rakenteet joudutaan suunnittelemaan huomattavasti vahvemmiksi tai käyttämään parempia/kalliimpia materiaaleja.

Miten älytön määrä akkuja koneessa täytyy olla? Akuilla joudutaan tekemään kaikki, paisneistukset, jäänestot, lämmitykset, hydrauliikat, aivan kaikki mitkä nyt saadaan moottoreista automaattisesti.

Hei, nyt sun pitää heti soittaa Finnairille. Siellä ei varmaan ole ketään töissä joka ymmärtää lentokoneista jotain. Sun pitää heti jakaa viisautesi ja tietosi heidän kanssaan!

Vierailija
10/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis aivan kipeetä! Mieletöntä sähkönkulutusta luvassa kun eikös sitä pitänyt säästää?!

Rakennaan pari hiilivoimalaa, niin saadaan lentsikoihin sähköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Finnairilla ole varaa mitään koneita ostaa, eikä omista nykyisiään.

Ehkä leasing-diili.

Velkaa velan päälle.

Vierailija
12/12 |
04.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvita uusia koneita kun eihän kukaan enää lennä mihinkään muutenkaan.