Kutsumatta kylään tuleva sukulainen
Lähellä asuva sukulainen tupsahtelee millon tahansa kylään kutsumatta, usein on ollut kävelemässä pihaan kun tullaan kaupasta tai lenkiltä. Miten voisi tehdä selväksi että etukäteen olis sopivaa soittaa ja kysyä voiko tulla? Kerrankin tuli koko perheen voimin kun olimme juuri saunaaan menossa, minä puolipukeissa pihalla ulkosaunaan matkalla. Nolona siinä pyyhkeeseen sommistautuneena sanoin että nyt on vähän huono aika kun heidän lapset halusi tulla sisään leikkimään meidän lasten kanssa. Meidän lapset on siis jo yläasteella eivätkä leiki enää.... Usein tämä sukulainen lähettää omat lapsensa meille kysymättä ja osaavat soittaa ovikelloa, mutta sitten marssivat oven avattua sisään ja riisuvat ulkovaatteet kun olisi omaan kotiin tulossa.
En halua olla ilkeä, mutta miksi eivät tajua että ei noin voi toimia? kaikki ei halua että kylään vaan tullaan moikkaamaan tosta noin mihin päivän aikaan vaan.
Hän on yksin lasten kanssa paljon ja tullut olo että aina kun on lastensa kanssa niin tunkee meille koska ei halua olla omien lastensa kanssa "yksin". Heidän lapset on tosi energisia ja vähän raskaitakin. Kerrankin tuli meille lastensa kanssa ja samantien nukahti pihatuoliin, lastensa kirmatessa pitkin meidän kukkapenkkejä. Apua pliis.. En halua että välit menee, mutta tuntuu ettei kyseinen henkilö ymmärrä ettei me joka viikko edes haluta olla tekemisissä kun on ihan omat menot ja lapsetkin niin vanhoja ettei niitä kiinnosta.
Enkä muiden lapsia enää halua vahtia kun omat on jo kasvatettu.
Kommentit (46)
Yläasteikäiset on vielä 3-6 vuotta alaikäisiä eli EI NE VIELÄ KASVATETTU OO VAAN PAHIN ON EDESSÄ :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välit poikki tommoseen.
Suoraan vaan välit poikki ilman, että koittaa sopia pelisäännöistä? Okei.
Välinpitämättömien ääliöiden kanssa ei pysty sopimaan mistään, sinä empatiakyvytön ääliö
ValoPallo kirjoitti:
Meillä appivanhemmat ja miehen sisko marssivat kylään milloin sattui huvittamaan. Sisälle pääsivät, kun lapset avasivat oven ja sitten vaan marssittiin peremmälle. Alkuun sanottiin, että toivotaan, että soitettais ja kysyttäis etukäteen sopiiko. Hirveä meteli siitä syntyi ja raivoamine, ettei sukulaisille noin sanota. Lopulta pistettiin välit poikki - ei avattu ovea ja muutettiin pois. Puhelimeen vastattiin. Alkuun soittelivat ja parkuivat, että eivät tajua " mitä me tehtiin väärin". Mies selitti kärsivällisesti, mistä oli kyse ja selitystä seurasi aina anopin tai siskon raivoaminen ja syyllistäminen. Lopulta ei enää vastattu edes puhelimeen.
Appivanhemmista jompikumpi tai miehesi sisko kävi antamassa alapeukun.
Fakta on minun kotiini ei tule kuin aikuset lapseni ja lapsen lapset perheineen.Osan sen suoran sanoa myös sukulaisilleni jotka lähes vieressä asuu .1 perhe etämällä sukua.Sama koskee tuttavat kumin kaimat,ystävät.Kotini osaa olla ihan yksinkin.Ei mitää virkistystä mulle jos jokaisen kotini otan.En änkeä itse muiden kotii,ei mitän tarve.Tapan ihmset kahvila tai lounas.Jokainen maksaa siellä itsensä.
Minä teen kotona töitä, mitä appivanhemmat ei hahmota lainkaan.
Heidän mielestään minä olen kotona joten soittelevat minulle sinne ja kun sanon että soittaisivat pojalleen, nämä kauhistuu että eihän sitä nyt töissä voi häiritä. Sitren soittavat minulle että minä sanoisin sille pojalleen kun minuahan voi aina häiritä.
Eivät osaa kelloa joten kun sovitaan että tulkaa iltapäivällä kahville, he on oven takana 6.30.
Nyt en enää vastaa puhelimeen ja jos he yrittää tulla sopimatta tai väärään aikaan, en avaa ovea.
Sen verran kypsynyt tähän.
Asutte maalla?