Naapurissa asuvat terveydenhoitaja, alakoulun opettaja, kotihoidon sairaanhoitaja ja tehostetun palveluasumisen esimies: he kaikki lähtivät Lappiin pääsiäiseksi
Hiljaista on ollut Facebookissa, itse työskentelen kunnalle ja saimme some ohjeen. Älä julkaise lomakuvia yms. provosoivaa. Näinhän se menee se mikä ei ole ns. julkista on sallittua. Luulisi heidän nimenomaan noudattavan sääntöjä ja välttää matkustelua. Niin se on että ei meihin tartu.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole kielletty matkustamasta.
Totta. Toivottavasti osaavat nämä työpaikan ”kultakimpaleet” olla levittämättä virusta työpaikalleen ja asiakkaisiin. En ole uskonut hetkeäkään, että laitoksiin ym. virus on aina levinnyt muka vierailevien omaisten kautta.
Eräs sosiaalityöntekijä oli viikon perheineen Lapissa lomalla. Seuraavan viikon teki etänä töitä eikä mennyt tärkeisiin asiakaspalavereihin. Selitys oli saattaa tartuttaa muut, kun riskialueella lomaili. Kieltäytyipä vielä osallistumasta palavereihin Teamsin välityksellä. Muut joutuivat hänen työnsä tekemää.
Kätevää: ensin lomailet viikon, sitten vetoat olevasi työpaikalle riski ja kieltäydyt töistä, jotka voisit etänäkin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Matkustamista ei ole kielletty, kyllä on huvittavia nämä kyttääjät sun muut. Jos tauti tappaisi kaiken ikäisiä tuhansia, kyseessä olisi oikea pandemia, mutta tämän takia ei kukaan täysjärkinen jätä elämäänsä elämättä.
Ei kyse ole siitä, etteikö saisi elää.
Kyse on siitä, että toimii vastuullisesti eikä levitä/tartuta/tapa muita.
Minä teen kaikkeni suojatakseni muita ja vaadin sitä
muiltakin. Kenelläkään ei ole oikeutta välinpitämättömyydellään tai tahallisuudellaan tartuttaa virusta minuun.
Vierailija kirjoitti:
Luulin että kaikki kuolivat 😪😪
Just tällaisia väärinkäsityksiä välttääkseen pitäisi asioista puhua niiden oikeilla nimillä
Ihminen KUOLEE/MENEHTYY ei lähde pois tai nuku pois tms
Vierailija kirjoitti:
No mitä sitten? Hiihtämään ja laskettelemaan sinne mennään ja yleensä omalle/vuokramökille. Ravintolat kiinni, takeawayta saa. Vähemmänhän siellä ihmisten kanssa on tekemisissä kuin normiarkena. Hiihtolomilla ei taudit levinneet muualla kuin Levillä pienessä määrin. Muuten ei tartuntoja tullut.
Matkalla tankataan ja käydään vessassa ja ruokakaupassa jne.
Jos meidän Pertti saa koronan päiväkodista ja ope saanut sen Rukalta. Niin voihan vida.
He osaavat ammattilaisina vastuulliset tavat eli maskin käytön. Ei tuossa mitään väärää tai riskiä ole, hyvä vain, että voivat irtautua raskaasta työstään hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen EI ole kielletty.
Vaikka ei ole kielletty niin pitäisi tajuta että näin levitetään tautia alueille joissa sitä on vähän,käydään matkan varrella kaupassa,huoltoasemalla ym.Tätä vauhtia koron ei lopu koska minä-minä-minä ja minun oikeudet.
Kenelle se ohje sitten tarkoitettu älä matkusta
Vierailija kirjoitti:
Matkustamista ei ole kielletty, kyllä on huvittavia nämä kyttääjät sun muut. Jos tauti tappaisi kaiken ikäisiä tuhansia, kyseessä olisi oikea pandemia, mutta tämän takia ei kukaan täysjärkinen jätä elämäänsä elämättä.
Sulla on mennyt maailman tilastot ohi?Eihän kohta 3 miljoonaa olekaan mitään?Mutta näinhän se on että kun tauti oikeasti pelottaa niin pitää uskotella itselle että eihän se olekaan vaarallinen,ainakaan mulle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matkustaminen EI ole kielletty.
Vaikka ei ole kielletty niin pitäisi tajuta että näin levitetään tautia alueille joissa sitä on vähän,käydään matkan varrella kaupassa,huoltoasemalla ym.Tätä vauhtia koron ei lopu koska minä-minä-minä ja minun oikeudet.
evvk
Ihanaa karenssi lomaa vielä päälle.
Noilla kaikilla aloilla on juuri mitä ihmisiä, joille ei puhe auta. Tietävät kaiken kaikesta.
Varsinkin opettajat.
Minuakin tuo sapettaa. Tässä ollaan eletty vuosi kököttäen kotona ja noudattaen milloin mitäkin suosituksia. Samaan aikaan monet kaverit lomailevat milloin missäkin päin Suomea. Just näytettiin uutisissa, mikä tungos oli jossain Lapin laskettelukeskuksessa ravintolan ovella. Siellähän on vissiin monet ravintolat nyt auki.
Vierailija kirjoitti:
Kenelle se ohje sitten tarkoitettu älä matkusta
Aivan. Just yksi fyssari tuli reissulta Lapista.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin tuo sapettaa. Tässä ollaan eletty vuosi kököttäen kotona ja noudattaen milloin mitäkin suosituksia. Samaan aikaan monet kaverit lomailevat milloin missäkin päin Suomea. Just näytettiin uutisissa, mikä tungos oli jossain Lapin laskettelukeskuksessa ravintolan ovella. Siellähän on vissiin monet ravintolat nyt auki.
Juuri näin.
Meilläkin tuttu joka oli joulun Himoksella ja ajoi Lappiin sieltä suoraan. Nytkin jossain reissussa. Ääliö.
On just niitä ihmisiä joiden pitää saada koulusta ylimääräistä lomaa kun pitää päästä reissuun.
Olis kiva joskus päästä Lappiin käymään, mutta palkka niin pieni
että tekee tiukkaa että saa ruokaa edes pöytään.
Mieti, jos kaikki pörräisivät vit tuuntuneina etelän ulkoilualueilla ja kyläilisivät ystävillään. Leviäisi takuulla. Loma kun olisi jäänyt lomailematta niin oi sitä vit kevättä.
Lapissa olen ja facebookkiin olen kuvia päivittänyt. Eipä täällä sen vaarallisempaa ole kuin muuallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Olis kiva joskus päästä Lappiin käymään, mutta palkka niin pieni
että tekee tiukkaa että saa ruokaa edes pöytään.
Mieluummin ulkomaille, mutta hih, Lappiin joutuvat tyytymään
No kelpaisi sekin