Mä rupesin joulukuussa kasvattamaan omaa hiusväriä
Nyt on kasvanut sen 5cm... näyttää koko ajan likaiselta. Vähän aikaa sitten sävytin latvatkin oman hiusjuuren väriseksi. Nyt koko hiukset sellaiset vaaleat maantien harmaat. Ei kovin kaunis sävy. Mulla oli mansikkablondit hiukset ennen 20vuotta, mutta ei nää saman sävyiseksi kasva enää. Ottaisin vaaleita raitoja mutta ei varaa kun olen työtön. Mitä kannattaa tehdä?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla näytti aika pitkään tyvikasvu harmaalta, kun muu osa oli värjättyä. Nyt on ollut jo vuosia oma väri kokonaan ja ei näytä yhtään siltä mitä oli kasvatusvaiheessa, onneksi.
Noin käy aika monelle. Minä kyllästyin väriaineiden katkuun ja ajattelin, että nyt saavat harmaanvalkoiset hiukset kasvaa. Muutama sentti olikin harmaanvalkoista, mutta nyt, kun omaa väriä on jo 25 senttiä, kokonaisuus on ihana samppanjanbeige. Kuparinpunainen purkkiväri latvoissa on ihan kiva väri, mutta ei sovi ihooni yhtä hyvin kuin tämä oma.
samppanjanbeige hiusväri, nyt on luksusta!
On se. Jollei siitä väristä tykkää yhtään, sitä voi kutsua vaikka vaaleansekaharmaaksi. Tai rutikuivan soramontun väriseksi. Mielikuvillahan tässä leikitään. Ja mielikuvillahan hiusvärejäkin myydään.
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksaa naurattaa nämä kommentit täällä, miten se oma väri on ihan ylivertainen ja niitä sitten massapeukutetaan. Olen pari kertaa lähtenyt tähän trendiin mukaan ja joo, ei. Siihen on ihan syynsä, minkä takia kampaajalla käydään, hiuksia sävytetään, raidoitetaan ja värjätään.
Enkä nyt tarkoita, että oma väri ei voisi luonnostaan joillain olla todella kaunis. Varmasti on. Itselläni vaan ei ole eikä ole monella muullakaan. Sen takia otan raitoja ja sävytän hiuksia. Kestovärejä en halua kemikaalien takia kosketuksiin päänahan kanssa enää.
No, tässä on makukysymys. Itse en todellakaan pidä värjättyjä hiuksia kauniina, ainakaan noin yleistetysti. Olen tosi monta kertaa ihmetellyt jonkun ihmisen rumiksi värjättyjä hiuksia, jotka eivät vaan kantajalleen sovi. Tietysti on kampaajia, jotka osaavat tehdä hyviä ja sopivia värjäyksiä, mutta miten monta kertaa olenkaan nähnyt karmeita sentin levyisiä raitoja, ohuita mustia hiuksia ihmisellä, joka ilmiselvästi on sunnilleen blondi, hampuiksi kuivuneita blondattuja kuontaloita, jne. Sen sijaan en koskaan ole nähnyt rumia värjäämättömiä hiuksia, ihan oikeasti.
Kaiken lisäksi en viitsi edes miettiä hiusten värjäyksen ympäristökuormaa. Paljon turhempaa saastuttajaa on mielestäni vaikea löytää.
N42
Lähempänä hiuspohjaa värini on sameahko, kylmempi ja ei niin vivahteikas. Oikeastaan melko ruma. Elämää nähneissä pituuksissa on kesän vaalentamaa osaa, lämmintä punertavuutta ja kaunista eloisuutta. Muutama vuosi siihen meni, että sain kauppavaalennuksen kokonaan pois ja oman hiusvärin näkyviin harmaine kaikkineen. Ei tämä mikään superihana ole, mutta on ainakin ihan oma.
Tsemppiä kasvatukseen!
Vierailija kirjoitti:
Aina jaksaa naurattaa nämä kommentit täällä, miten se oma väri on ihan ylivertainen ja niitä sitten massapeukutetaan. Olen pari kertaa lähtenyt tähän trendiin mukaan ja joo, ei. Siihen on ihan syynsä, minkä takia kampaajalla käydään, hiuksia sävytetään, raidoitetaan ja värjätään.
Enkä nyt tarkoita, että oma väri ei voisi luonnostaan joillain olla todella kaunis. Varmasti on. Itselläni vaan ei ole eikä ole monella muullakaan. Sen takia otan raitoja ja sävytän hiuksia. Kestovärejä en halua kemikaalien takia kosketuksiin päänahan kanssa enää.
Oletkohan sinä nyt ihan oikeassa paikassa naureskelemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä nyt tarkoita, että oma väri ei voisi luonnostaan joillain olla todella kaunis. Varmasti on. Itselläni vaan ei ole eikä ole monella muullakaan. Sen takia otan raitoja ja sävytän hiuksia. Kestovärejä en halua kemikaalien takia kosketuksiin päänahan kanssa enää.No, tässä on makukysymys. Itse en todellakaan pidä värjättyjä hiuksia kauniina, ainakaan noin yleistetysti. Olen tosi monta kertaa ihmetellyt jonkun ihmisen rumiksi värjättyjä hiuksia, jotka eivät vaan kantajalleen sovi. Tietysti on kampaajia, jotka osaavat tehdä hyviä ja sopivia värjäyksiä, mutta miten monta kertaa olenkaan nähnyt karmeita sentin levyisiä raitoja, ohuita mustia hiuksia ihmisellä, joka ilmiselvästi on sunnilleen blondi, hampuiksi kuivuneita blondattuja kuontaloita, jne. Sen sijaan en koskaan ole nähnyt rumia värjäämättömiä hiuksia, ihan oikeasti.
Kaiken lisäksi en viitsi edes miettiä hiusten värjäyksen ympäristökuormaa. Paljon turhempaa saastuttajaa on mielestäni vaikea löytää.
N42
Onnistuneesti värjätyistä tai sävytetyistä hiuksista ei näe, että ne on värjätty. Epäonnistuneista värjäyksistä kyllä näkee. Eli ei voi sanoa, että kaikki värjätyt hiukset on epäonnistuneita.
Toisekseen, samaisessa kommentissa kirjoitin tästä kestovärien kemikaalikuormasta, joka on syy miksi en niitä enää iholle halua. Mutta alapeukuttakaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä nyt tarkoita, että oma väri ei voisi luonnostaan joillain olla todella kaunis. Varmasti on. Itselläni vaan ei ole eikä ole monella muullakaan. Sen takia otan raitoja ja sävytän hiuksia. Kestovärejä en halua kemikaalien takia kosketuksiin päänahan kanssa enää.Oletkohan sinä nyt ihan oikeassa paikassa naureskelemassa?
Aha. Eli ketjuun ei saa osallistua, jos on kasvattanut oman värin aikaisemmin ja sieltä ei ole paljastunut heleän kaunis "shampanja", tai muu todella imarteleva väri?
Minkä ihmeen takia ihmiset edes värjäisivät hiuksia, tai kävisivät kampaajalla, jos se lopputulos on aina karmaisevan ruma, kuten täällä väitetään?
No poistun ketjusta, kun näköjään saa kertoa vain positiivisia kokemuksia. Itseänikin kiinnostaa kyllä luonnollisemmat vaihtoehdot väreille, kevytsävyt ja muut keinot piristää hiuksia, mutta ilmeisesti tämä ketju ei ole oikea paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkä nyt tarkoita, että oma väri ei voisi luonnostaan joillain olla todella kaunis. Varmasti on. Itselläni vaan ei ole eikä ole monella muullakaan. Sen takia otan raitoja ja sävytän hiuksia. Kestovärejä en halua kemikaalien takia kosketuksiin päänahan kanssa enää.Oletkohan sinä nyt ihan oikeassa paikassa naureskelemassa?
Aha. Eli ketjuun ei saa osallistua, jos on kasvattanut oman värin aikaisemmin ja sieltä ei ole paljastunut heleän kaunis "shampanja", tai muu todella imarteleva väri?
Minkä ihmeen takia ihmiset edes värjäisivät hiuksia, tai kävisivät kampaajalla, jos se lopputulos on aina karmaisevan ruma, kuten täällä väitetään?
No poistun ketjusta, kun näköjään saa kertoa vain positiivisia kokemuksia. Itseänikin kiinnostaa kyllä luonnollisemmat vaihtoehdot väreille, kevytsävyt ja muut keinot piristää hiuksia, mutta ilmeisesti tämä ketju ei ole oikea paikka.
Totta kai saa osallistua, mutta pitää sitten kestää oman asenteensa aiheuttamat kommentit.
Se pitää pestä aamuisin ja voi käyttää kuivashampoota sen juurikasvuajan, niin ei näytä niin rasvaiselta.
Mä kasvatin oman värin four reasons take away colour- sarjan värillä. Suosittelen kokeilemaan. Mulla on luonnostaan blondit hiukset mutta jonkun älynväläyksen vuoksi halusin eri sävyistä vaaleaa ja jouduin kierteeseen kun oma väri näytti harmaalta. Luulin että iän myötä on tullut harmaa väri. Sitten päätin kokeilla kasvattaa oman värin. Se oli tuskaa kun näytti niin harmaalta. Sitten ostin omaa sävyä lähellä olevan four reasons- sarjan värin ja värjäsin sillä. Tämän jälkeen juurikasvuun vedin noin 2 kk välein raitoja vapaalla kädellä jotta ei olisi niin radikaali juurikasvu. Nyt on oma väri joka ei todellakaan ole harmaa. Tuo four reasons TaKe away colour on siitä hyvä että löytyy useita sävyjä eikä jätä samanlaista juuri kasvua (ainakaan mulle) kuin muut värit
Vierailija kirjoitti:
Mä kasvatin oman värin four reasons take away colour- sarjan värillä. Suosittelen kokeilemaan. Mulla on luonnostaan blondit hiukset mutta jonkun älynväläyksen vuoksi halusin eri sävyistä vaaleaa ja jouduin kierteeseen kun oma väri näytti harmaalta. Luulin että iän myötä on tullut harmaa väri. Sitten päätin kokeilla kasvattaa oman värin. Se oli tuskaa kun näytti niin harmaalta. Sitten ostin omaa sävyä lähellä olevan four reasons- sarjan värin ja värjäsin sillä. Tämän jälkeen juurikasvuun vedin noin 2 kk välein raitoja vapaalla kädellä jotta ei olisi niin radikaali juurikasvu. Nyt on oma väri joka ei todellakaan ole harmaa. Tuo four reasons TaKe away colour on siitä hyvä että löytyy useita sävyjä eikä jätä samanlaista juuri kasvua (ainakaan mulle) kuin muut värit
Kerrostalo mikä sävy sulla oli noista four reasons väreistä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni tuo on ihan kestoväri, jossa on ainakin ruskeissa sävyissä mukana PPD:tä. Siihen päälle raitoja, niin nyt on taas todella "luonnollista" "oman värin" kasvattamista. Ehkä tyvi on omaa mutta latvat ei ainakaan. Oma väri kasvatetaan värjäämällä hiukset?
Vierailija kirjoitti:
Ei se väri näy kokonaisuudessaan, kun vasta silloin kun on saanut pari vuotta kasvaa. Kesällä tulee luonnollisia raitoja.
Kiitos tästä. Mulla oli vaaleahko tukka, mutta sytot vei hiukset ja nyt on vuoden kasvaneet ja kasvoivat takaisin ruskeina. En yhtään sulata tätä väriä mutta en halua mennä kampaajallekaan nyt korona-aikana värjäämään. Odottelen vielä vuoden että mitä tästä tulee.
Mulla kasvoi hiukset hieman punertaviksi maantien sävyisiksi eli ovat varjossa tummanvaaleat tai vaaleanruskeat, syksyn valaistuksessa aavistuksen kuparin sävyiset ja hääkuvassa punaiset. Suorassa auringonpaisteessa kuultavat vaaleina ja hohtavat kultaisina.
Sama on silmien värissä joka on erilainen kaikissa valaistuksissa ja kuvissa vaihdellen sinisestä vihreään ja kylmästä lämpimään. Hiuksiin on alkanut myös tulla harmaita kuten kulmakarvoihin. Nekin hohtavat kultaisina auringossa.
Millään värillähän tällaista ei saa. Silti värjään hiuksia välillä ja kokeilen eri hiusmalleja, koska jossain vaiheessa kyllästyn näyttämään aina samalta.
Kerrostalo mikä sävy sulla oli noista four reasons väreistä?
Ap[/quote]
Kirkkaan vaalea beige- sävyä käytin. Tuolla ylempänä joku vähän kritisoi tätä tapaa :D en missään vaiheessa sanonut että sopii kaikille ja kyllä se raidoittaminen vaan häivyttää sitä juurikasvun ja latvan välistä kontrastia jolloin ei niin helposti sorru kesken kaiken värjäämään koko päätä.
Mulla kävi siinä mielessä hyvä säkä, että mun oma väri on todella lähellä tuota sävyä jonka löysin. Sen takia oli helppo huolettomasti sinne tänne vedellä raitoja. Jos oma väri olis täysin eri kuin se latva niin vaatisi enemmän ammattitaitoa ja luultavasti raitoja tarttis niin paljon että melkein ihan sama värjätä koko pää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se väri näy kokonaisuudessaan, kun vasta silloin kun on saanut pari vuotta kasvaa. Kesällä tulee luonnollisia raitoja.
Kiitos tästä. Mulla oli vaaleahko tukka, mutta sytot vei hiukset ja nyt on vuoden kasvaneet ja kasvoivat takaisin ruskeina. En yhtään sulata tätä väriä mutta en halua mennä kampaajallekaan nyt korona-aikana värjäämään. Odottelen vielä vuoden että mitä tästä tulee.
Tsemppiä. Äidille tuli sytojen jälkeen täysin hopeanharmaat ja laineikkaat hiukset.
Mulla oli vuosikausien kierre, joka alkoi, kun halusin ruskeista hiuksistanin tummemman ruskeat. Pienikin juurikasvu häiritsi ja muutaman viikon välein en raaskinut kampaajalla käydä. Värjäsin siis itse ja koska pelkän tyven värjääminen ei omalle päälle onnistu, siitähän seurasi se, että väri kerrostui ja tummeni. Vastaavasti tässä parissa vuosikymmenessä oma hiusvärini on vaalentunut nuoruuden ruskeasta jolloin juurikasvu erottuo helpommin jne.
Viime kesän lopussa kyllästyin suunnittelemaan ja toteutin - leikkautin hiukseni todella lyhyiksi ja vaalensi huomattavasti. Sitten annoin kasvaa omaa väriä. Paljastuva oma väri onkin aika kaunis, monisävyinen kuten hiuseni on aina olleet. Hiukan harmahtavaa, toisaalla kullanvaaleaa, häivähdys ruskeampaa. Ja todella, sopii kasvoilleni huomattavasti paremmin kuin kova purkkiväri.
Anna siis itsellesi ja hiuksillesi aikaa. Leikkaa mahdollisimman lyhyeksi, jolloin poistuva värjätty osuus on pienempi. Vuodenvaihteesta on niin vähän aikaa, että sinulla on pääasiassa iso juurikasvu, oma väri ei näy kunnolla.
Lopetin värjäämisen joskus tuossa 2014, ja kyllä siinä meni pari kolme vuotta, ennenkuin koko tukka oli kokonaan omani värinen. Juurikasvu näytti pitkään harmaalta ruskealta (olen parikymppinen), ja nyt väri on syvän suklaanruskea, kun latvoissa ei ole punaruskeaa väriä vertailukohteena. Ei enää kemikaaleja tähän tukkaan. Odotan sitä päivää, kun alan saamaan harmaita hiuksia. Ihmetyttää se, että meidät laitetaan vihaamaan omaa luonnollista hiusväriämme. :(
Vierailija kirjoitti:
Vähän sama. Lapsena oma luonnollinen väri oli kirkkaanvaalea. Raskausaikana aloin kasvattaa ensimmäisen kerran omaa väriä takaisin ja kova pettymys oli kun hius ei ollutkaan enää kirkas vaalea vaan aivan mitäänsanomattoman värinen harmaa. Väri ei kirkastunut edes kesällä ja näytin vaan vanhalta ja väsyneeltä. Tiesin kyllä että raskaus ja ikä tummentaa hiusta mutta en ihan tuota odottanut.
Palasin taas raidoittamaan ja tämä sopii parhaiten, kasvot ja hiukset kirkastui vaaleilla raidoilla.