Miehen itkeminen rumaa?
Mieshän ei saa itkeä kuin hävitessään urheilussa. Iso osa naisistakin on kasvanut kulttuuriin, jossa miehen itku hämmentää ja vieroksuttaa vielä vuona 2021. Mies menettää ison osan miehisyyttän itkiessä.
Itse olen oppinut aika käytännöllisesi itkun suhteen. kun tuntuu oikein pahalta, itku helpottaa. Pitää vain itkeä yksin ja syrjässä. Naiskumppanini ei edes tiedä, että käyn välillä itkemässä. Hän odottaa aina positiivista suhtautumista. No itse hän itkee toisinaan, mutta hän onkin nainen.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Eipä se naisillakaan ole kovin sallittua.
Tämä. Vetistelevä pomo menettäisi arvovaltansa, pitää olla karski kuin suomalainen mies!
mies pelkää enemmän itkemistä kuin sydänkohtausta ja vatsahaavaa, vaikka ekalla voisi jopa välttää tuon. tokan. Kai nyt pitäisi usklataa tehä kaikki minkä nainenkin tkeee ja paljon vielä sellaista mitä nainen ei uskalla?
Terapeutit taitaa sanoa, että tunteita ei voi kieltää vaan ne pitää hyväksyä. Vaikea sanoa. Jos todella haluaa koteloitua ja elää tunneköyhää elämää, eikö sekin pitäisi hyväksyä.
Höh. Mun mies itkee silloin tällöin ihan mun edessä ja lähinnä pidän seksikkäänä miestä joka uskaltaa näyttää tunteensa🤭 itkeminen puhdistaa ja on vain yksi tapa purkaa pahaa oloa, tai miksei ilostakin voi itkeä.
Miehen ei kuulu itkeä!
Tosimies sulkee tunteet sisälleen ja sitten humalassa hakkaa vaimoaan ja lapsiaan.
Kyllähän tämä sama asia koskee vaikka nauramista. Liian paljon naurava mies on vähän epäilyttävä. Valtaosa suomalisista naisista haluaa perusmiehen, joka ei tunteile puoleen tai toiseen vaan on se vakaa kivikallio, joka ei hätkähdä vaikka maailma kaatuisi. tarjoaa ravinnon, seksin eikä turhia höpöttele. Voi tuntua elokuvakliseeltä, mutta on täyttä totta.
Tunteilevia miehiä hakevat naiset on pieni, mutta äänekäs vähemmistö. Valtaosa Tinderimiehistä on sitä perinteisempää sorttia. Varsinkin ne, joilla käy flaksi. Deittailun sääntö numero yksi on: tunteet kurissa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tämä sama asia koskee vaikka nauramista. Liian paljon naurava mies on vähän epäilyttävä. Valtaosa suomalisista naisista haluaa perusmiehen, joka ei tunteile puoleen tai toiseen vaan on se vakaa kivikallio, joka ei hätkähdä vaikka maailma kaatuisi. tarjoaa ravinnon, seksin eikä turhia höpöttele. Voi tuntua elokuvakliseeltä, mutta on täyttä totta.
Tunteilevia miehiä hakevat naiset on pieni, mutta äänekäs vähemmistö. Valtaosa Tinderimiehistä on sitä perinteisempää sorttia. Varsinkin ne, joilla käy flaksi. Deittailun sääntö numero yksi on: tunteet kurissa.
Tämä. Mieheni on juuri tällainen hiljainen karhu ja jössikkä ja juuri siksi häntä rakastan. Jos hän ryhtyisi tunteilemaan, jotain olisi pahasti vialla.
Miehen itku on hellyttävää ja saa minut arvostamaan miestä entistä enemmän. Oma mieheni kyynelehtii vähintään kerran kuussa ja silloin minä pidän kiinni ja lohdutan. Itsekin itken suunnilleen saman verran ja mies ottaa silloin mut syliin. Tasavertaista ja vastavuoroista siis.
Vierailija kirjoitti:
Miehen ei kuulu itkeä!
Tosimies sulkee tunteet sisälleen ja sitten humalassa hakkaa vaimoaan ja lapsiaan.
Päinvastoin. Ei näillä ole yhteyttä. Hakkaajat purkavat samoja tunteita sekä selvänä että humalassa.
Suomalainen mies voi olla geneettisesti naisvihamielinen, mutta se on eri juttu.
Pillittäjät on kuvottavia. Sukupuolella siinä ei ole jälleen mitään tekemistä. Lopettakaa se jatkuva pillittäminen ja yleensä vielä täysin turhasta.
Mulle on turn-off, jos mies tunnustaa, ettei itke juuri koskaan. Tulee vaikutelma jostain tunteettomasta psykopaatista tai muuten tunnevammaisesta tapauksesta. Tottakai mies saa itkeä siinä missä nainenkin.
T. N35+, Pk-seutu
Ap on ihan oikeassa, ei kannata itkeä koskaan toisen nähden. Jos on paha olla, toimituksen voi hoitaa yksin omissa oloissaan. Opin tämän jo lapsena kun hautajaisissa kiellettiin itkemästä, ettei "nolaa" ketään. Sisko sai itkeä, koska oli tyttö. Minä en. Kieltäjänä naiset, äiti ja mummo.
Eipä se itkeminen ikinä ole kovin esteettisen näköistä, oli itkijä kuka vain.
Itkeviä naisiakin väheksytään, pidetään heikkoina. Vahvuutta on olla välittämättä näistä arvostelijoista. Itku vapauttaa surun taakasta. Toki voi olla helpompaa tehdä se omissa oloissaan, niin minäkin mieluummin. Toki voin myöntää itkeneeni.
Niinpäin se menee, että naiset opettaa miehille tunteiden käytön. Suomalainen nainen on kylmä kova ja etäinen. Sitä sitten saa miehiltä mitä tilaa. Suomalainen, joka kasvaa muualla muiden naisten vaikutuksen alaisena, myös kasvaa epäsuomalaiseksi tunteiden osoittajaksi
Vierailija kirjoitti:
Tästäkin on ihan turha tehdä mitäään miehet sitä naiset tätä vastakkain asettelua. On ihmisiä, jotka osaavat suhtautua toisen itkuun paremmin, kun toiset taas huonommin.
Miehen itku voi olla jollekin naiselle vaikea paikka, mutta niin se saattaa olla myös tämän miehen miespuoliselle kaverillekin. On helppoa sanoa, että miehet hyväksyvät naisen itkun paremmin, jos se ei ole itselle mikään ongelma. Suurella osalla naisista on kuitenkin kokemus miespuolisesta kumppanista joka suuttuu itkusta tai lähinnä kommentoi "mitä v'ttua sä siinä vingut".
Niin, missä, kenelle ja missä yhteydessä itkee.
Onhan ne itkupotkuraivarit työkaverilta hieman hämmentävät, on sitten kyseessä aikuinen mies tai nainen (kärjistys), mutta oman puolison kanssa ollaan itketty kyllä yhdessä. Se on puhdistava, herkkä, hellä ja yhdistävä hetki. Siinä tavoittaa toisen pelot, toiveet ja odotukset - aidon hyväksynnän ja läsnäolon. Siinä hetkessä jaettuja asioita on vaikea ns. feikata.
Satunnaiset yhdessä itketyt hetket pettymyksistä ja menetyksistä auttaa kovasti ymmärtämään suhteessa sen, mikä toiselle on merkityksellistä. Usein puhuminen ja itku auttaa puhdistamaan ilmaa, kun jompi kumpi on itsekseen omia kokemuksiaan hiljaa mielessään sisäänpäin kääntyneenä yrittänyt selvittää. Seksi on muuten sen jälkeen upeaa, ;) Se on paljasta ja alastonta, jos mikä!
Minä kyllä uskallan itkeä.
Ja itken usein yksinäisyyttäni.
Töissä vajaa 10v. nuorempi sälli kävi taannoin itkun partaalla ilmeisesti asiakkaan aiheuttaman stressin takia kun alkoi silmät punoittaa, enkä ollut millänsäkään. Pikemminkin oli mielenkiintoista huomata normaalisti suht jäyhässä ja jopa ilmeettömässä tyypissä tämmöinen herkempi puoli. Käänsin tilanteen sitten hienovaraisen rauhoittelun/lohdutuksen kautta huumorin puolelle ja lopulta nauroimme hulluja asiakkaitamme yhdessä. - N40
En seurustelisi itkevän miehen kanssa. Haluan olla miehen enkä naisen kanssa.
No aivan varmasti nainen järkyttyy nähdessään, kun mies vollottaa akkamaisesti nenä punaisena ja räkä valuen äänekkäästi niiskuttaen, eikä itku ole sellaista miehekästä elokuvamaista, jossa vain hieman kyyneltä valuu silmäkulmasta ilmeen pysyessä muuten miehekkään jämäkkänä.
Paljon rumempaa jälkeä voi tulla jos kieltäytyy itkemästä