Tiedättekö ketään 4v, joka istuu syöttötuolissa vielä?
Ja juo nokkamukista.
Aattelin vaan, että miten yleistä on, kun tuttavan pojalla vielä niitä köytetään.
Aloitti päiväkodin äskettäin, opettavatkohan siellä juomaan mukista ja syömään ilman syöttötuolia?
Kommentit (17)
mutta aika vauvana lastaan pitävät. Meillä kylässä juuri 2v joka joi normaalista lasista!
ruokapöydästä pois
osaa kyllä juoda tavallisesta lasista
mutta luullakseni nuorimmainen oli täyttänyt jo 4 ennen kuin luovuttiin syöttötuolista kokonaan. Kyse oli vain siitä, että syöttötuolista ylettyi paremmin. Se oli tuoli siinä kuin muutkin, itse siihen tietysti kiipesi ja tuli pois, ei siinä mitään sen mystysempää ollut. Nokkamukeista luovuttiin varmaan jo 2-vuotiaana.
lapset ovat alle 2-vuotiaan kieltäytyneet menemästä syöttötuoliin. Samanlaisella tuolilla ovat halunneet istua kuin muutkin.
MIten 4-vuotias edes mahtuu syöttötuoliin?
Meillä on syöttötuoli viety varastoon reilusti alle kaksivuotiaana ja hyvin on pärjätty. Nuorin on tosin niin lyhyt, että tavalliselta tuolilta oli hankala syödä, joten ostettiin Ikeasta lasten tuoli, jossa istuinosa on normaalia korkeammalla. Tavallisesta lasistakin on juotu 1,5 vuoden ikäisenä.
Onko parempi sitten joku baarijakkara tms.?
Ja harva 4-vuotias kai on niin pullea, ettei tavalliseen syöttötuoliin mahtuisi.
Pöytä on aika korkea ja tyttö lyhyt, syöttötuolissa istuen on paljon helpompi esim. piirtää ja askarrella. Toki itse kiipeää siihen ja pois. Tuoli se on siinä kuin joku muukin.
äiti huikkaa että tässä sun maito ja ojentaa tuttipullon
muusta ei ollut mitään juonut ennen sitä
Kätevän korkea. Tavalliseen syöttötuoliin en kyllä ole laittanut vajaa 2.v jälkeen.
Mun ystävän 3,5.v juo tuttipullosta kotona pitkin päivää, ja öisinkin kuulemma.
Meillä käytössä edelleen ollut melkein 4.v asti Tripptrapp- syöttötuoli ilman turvakaarta
Niin meilläkin, onhan se lapselle sopivampi kuin tavalliset tuolit (istuu niilläkin kyllä kylässä ja ravintoloissa jne).
Ja tripp trapissa istun minäkin välillä, kun teen jotain, jossa on kiva olla vähän korkeammalla. Kuten sanomalehden luku tai joku muu paljon pinta-alaa tarvitseva homma.
jotenkin sen oudompi kuin rintaa syövä 4 v
Kunhan lapsi istuu mukavasti ja sopivalla korkeudella?
Siis sen jälkeen kun turvakaari on poistettu. Enemmänkin se on tuoli, jonka korkeutta voi säätää ja johon pienikin lapsi pääsee itse helposti kiipeämään. Meillä kaaret on poistettu reilun vuoden iässä, kun lapsi jo tajuaa että tuolista pudotessa sattuu.
Syöttötuolissa ei mielestäni ole mitään vikaa, tuttipullossa ja rattaissa on.
Hoh-hoijaa... Heidän pitäis herätä!