Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkän matkan kaksivuotias lapsi jaksaa kävellä?

Vierailija
03.04.2021 |

Niin, että ei välillä pääse minnekään lepäämään eikä istumaan rattaisiin (eikä kanneta). Mietin tässä kuinka kauas uskaltaisin ihan kävellen lähteä lapseni kanssa (joka ei enää mahdu rattaisiin eli ei voida niitä enää käyttää).

Minkä verran teidän kaksivuotiaat jaksaa kävellä? Entä kolmevuotiaat?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset rattaat teillä oikein on? Meillä neljävuotias mahtuu oilein hyvin matkarattaisiin ja kilomäärätkään eivät vielä pauku. Eihän tällainen nelivuotiaskaan aina jaksa kävellä. Väsy voi tulla yllättäen.

Vierailija
2/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jaksaa keksiä matkalle kaikkea mielenkiintoista, niin jaksaa kyllä vaikka kuinka pitkään. Mutta jos on vaan tylsää eteenpäin talsimista, niin ei juuri mitään. Riippuu myös tietenkin, onko virkeä vai väsynyt. Ja tietenkin riippuu ihan lapsen luonteesta myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaiset rattaat teillä oikein on? Meillä neljävuotias mahtuu oilein hyvin matkarattaisiin ja kilomäärätkään eivät vielä pauku. Eihän tällainen nelivuotiaskaan aina jaksa kävellä. Väsy voi tulla yllättäen.

Britax go next yhdistelmärattaat. Mielestäni hyvät, mutta lapsi ei mahdu. On aika isokokoinen ikäisekseen. 

Ap

Vierailija
4/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jaksaa keksiä matkalle kaikkea mielenkiintoista, niin jaksaa kyllä vaikka kuinka pitkään. Mutta jos on vaan tylsää eteenpäin talsimista, niin ei juuri mitään. Riippuu myös tietenkin, onko virkeä vai väsynyt. Ja tietenkin riippuu ihan lapsen luonteesta myös.

Haluaisin kuulla jotain määriä mitä muiden alle kolmevuotiaat jaksaa kävellä. Yritän tietenkin keksiä kaikkea kiinnostavaa matkan varrelle, vaikka lintujen katsomista jos ei muuta, mutta aina ei tule mieleen mitään lasta kiinnostavaa. Mutta siis mietin jaksaisiko tuo kävellä vaikka viiden kilsan retken. Ap

Vierailija
5/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 2-vuotias olsi jaksanut kävellä enemmän kuin minä jaksoin. Lapsissa on eroja.

Suuresti ihmettelen, miksi lapsenne ei muka mahdu rattaisiin! Meidän lapsi olsi mahtunut viihin vaikka 7-vuotiaana. Ei tietenkään häntä niissä sen ikäisenä kuljetettu, mutta kaverukset huvikseen kärräsivät toisiaan.

Vierailija
6/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi lähteä kovin pitkälle matkalle. Ovat niin uhmakkaita. Sen minkä itse jaksaa tarvittaessa kantaa kotiin.

Vierailija
7/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli usein sellainen kilsan lenkki ja ihan vaivatta jaksoi sen kävellä.

Vierailija
8/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen motivaatiosta. Korkeasaaressa kaksivuotias olisi kävellyt varmaan kunnes olisi nukahtanut pystyyn.

Vierailija
9/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaksivuotias jaksoi kävellä kauankin, jos sai valita itse reitin. Ojan pohjia pitkin, siksakkia ja ympyrää kyllä onnistui, mutta jokseenkin suoraan tietää pitkin oli hyyvin vaikeaa.

Tosin yleensä kävely onnistuivain toiseen suuntaan, palatessa jaksaminen loppui heti. Tosin ei 2-vuotiaan reittivalinnoilla yleensä kovin kauas olisi päässyt.

Vierailija
10/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota ruoska käteen ja jahtaa kaksivuotiasta sen kanssa huitoen. Sillähän se selviää milloin voimat loppuu.

Vierailija
11/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi kilometriä kuulostaa tosi paljolta.

Muistelisin meidän muksujen kävelleen kaksivuotiaina 2km matkan kaupasta kotiin, aikaa meni reilu tunti. Kauppaan mennessä istui siis rattaissa ja kotimatkan sai kävellä, tai toisinpäin, riippuen vähän vuodenajasta. Meillä ei ollut autoa, joten kävelyä tuli lapselle kai paljon ikäisekseen.

Mietin vain, kuinkakohan kauan 5km kävely mahtaisi kestää, vaikka lapsi sen jaksaisikin talsia? Toisinaan meillä menee alle kilometrinkin matkaan puolesta tunnista tuntiin, riippuen mitä kaikkea jännää kotimatkalla on.

Vierailija
12/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu päivästä ja motivaatiosta. Joskus taidettiin kävellä 3-4 km. Omista lapsista olen kuitenkin huomannut, että alle 4-vuotiaalle kannattaa aina ottaa rattaat/pulkka mukaan. Vasta 5-vuotiaat jaksavat oikeasti kävellä lenkillä niin, että aikuinenkin nauttii. Pienemmille kannattaa ottaa aina rattaat mukaan, vaikka lapsi kävelisikin suurimman osan matkasta.

Vierailija
13/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä n. 2-3km. 2,5 vuotias on.

Vierailija
14/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, mä ymmärrän. Me jouduttiin just uusimaan rattaat, kun meidän 2v ei mahtunut yhtiinkään kolmesta jotka meillä jo oli. Nipinnapun mukavasti istuu Brioissa, eli niille peukku jos löydät halvalla. :D

Hämmentyneille tiedoksi, toisten 2veet kulkee myös 104 koon vaatteissa..

No, mut itse asiaan.. Muutaman kilometrin kävelee meillä reippaasti, siitä yli meneville kilsoille pitää jo keksiä puuhastelua ja esimerkiksi pitää istuen tauko juoman tms kanssa.

Meillä on kaikki kieltäytyneet rattaista siinä 2,5-3v hujakoilla ja sitten on kulkeneet ihan 5km-6km matkaa mukavasti. Talvella on kolmen vanhana tarvinneet vielä pulkkaa, kun kävely on raskasta.

Hassu juttu,mä olen aina ihmetellyt miten joku kuskaa enää kolmen vanhaakaan rattaissa esim päiväkotiin.

Vierailija
15/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus kävelee n. Kilometrin jos haluaa, esikoisen ei varmaan edes 300 m ja karkaili. Brio ponyt on hyvät isolle lapselle.

Vierailija
16/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuopus kävelee n. Kilometrin jos haluaa, esikoisen ei varmaan edes 300 m ja karkaili. Brio ponyt on hyvät isolle lapselle.

Uteliaisuus heräsi sen verran, että on pakko kysyä miten te sitten ulkoilette? Siis teidän lapsi suostuu sitten istumaan esim tunnin rattaissa jos käytte vaikka kävelyllä tms, vai onko hänellä jotain viihdykettä sitten tms? En siis mitenkään pahalla kysy, mutta kun meillä nimenomaan joudutaan lahjomaan tosi rankasti siinäkin vaiheessa jos pieni makaa neljän kilsan jälkeen jäykkänä taaperoraivareissaan eikä yhteistyö-kykyä löydy venkoilulta rattaisiin menoon niin ollenkaan. 😂

Vierailija
17/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kolmevuotias kävelee sen 2-3 km, mutta eihän se kovin nopeaa ole. Miksi haluaisit 5 km lenkille taaperon kanssa? Me kävellään puistoon/kauppaan/koiran pissatus/naapuriin.

Vierailija
18/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kolmevuotias kävelee sen 2-3 km, mutta eihän se kovin nopeaa ole. Miksi haluaisit 5 km lenkille taaperon kanssa? Me kävellään puistoon/kauppaan/koiran pissatus/naapuriin.

Meillä ei ole autoa. Jos halutaan käydä ”jossain” eli esim kauppakeskuksessa niin on käveltävä ainakin 4 km edestakainen matka. Ap

Vierailija
19/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viisi kilometriä kuulostaa tosi paljolta.

Muistelisin meidän muksujen kävelleen kaksivuotiaina 2km matkan kaupasta kotiin, aikaa meni reilu tunti. Kauppaan mennessä istui siis rattaissa ja kotimatkan sai kävellä, tai toisinpäin, riippuen vähän vuodenajasta. Meillä ei ollut autoa, joten kävelyä tuli lapselle kai paljon ikäisekseen.

Mietin vain, kuinkakohan kauan 5km kävely mahtaisi kestää, vaikka lapsi sen jaksaisikin talsia? Toisinaan meillä menee alle kilometrinkin matkaan puolesta tunnista tuntiin, riippuen mitä kaikkea jännää kotimatkalla on.

On mulla aikaa vaikka kolmen tunnin kävelyyn. Lapsi viihtyy ulkoilmassa. Ap

Vierailija
20/21 |
03.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viiden äiti kirjoitti:

Voi, mä ymmärrän. Me jouduttiin just uusimaan rattaat, kun meidän 2v ei mahtunut yhtiinkään kolmesta jotka meillä jo oli. Nipinnapun mukavasti istuu Brioissa, eli niille peukku jos löydät halvalla. :D

Hämmentyneille tiedoksi, toisten 2veet kulkee myös 104 koon vaatteissa..

No, mut itse asiaan.. Muutaman kilometrin kävelee meillä reippaasti, siitä yli meneville kilsoille pitää jo keksiä puuhastelua ja esimerkiksi pitää istuen tauko juoman tms kanssa.

Meillä on kaikki kieltäytyneet rattaista siinä 2,5-3v hujakoilla ja sitten on kulkeneet ihan 5km-6km matkaa mukavasti. Talvella on kolmen vanhana tarvinneet vielä pulkkaa, kun kävely on raskasta.

Hassu juttu,mä olen aina ihmetellyt miten joku kuskaa enää kolmen vanhaakaan rattaissa esim päiväkotiin.

Kiitos vinkistä, katson jos torista löytyisi briot. Ja käyttää jo koon 104 vaatteita. Ap