Oletko koskaan sammuttanut keittiöpaloa?
Kommentit (3)
Meillä on sammutuspeitto keittiössä ja vaahtosammutin käden ulotuvilla.
Toivottavasti ei tule tarvetta.
Alkavaa tulipaloa keitiössä 3 kertaa .Koska minulla oli mahdolisuus käydä 2013-2018. siskoni vanhan miehen koti, lähes päivitäin Sydämellä En palkalla! Vanha Siskoni itse pyysi kävisin,koska itse ei jaksanut. Avioliitosta huolimatta,he asuivat eri osoite.Syystä tai toisesta.Mies käytti rollatoria myös sisä tilat,liikunta rajoiteisena.Joten rollatori oli hänen tuolikin.Istui aina keitiönsä lieden vieressä.Näki siitä myös hyvin ulos.Katseli puita,lintuja.Minulla ei asuntoon avainta.En halunnut,niin ei voi myöskään velvolisuudesta pyytää, minua tilanne kuin tilanne mennä sinne heti,sillä siunaamalla.Kyseessä oli muistisairas henkilö ,jolla mahtava kotihoito tiimi kävi.Kun hän tuli avaamaan minulle oven,sieltä keitiön lieden vierestä .Onnistu rolatorin aisoilla lieden ,vivun saamaan päälle 3kertaa. Hän piti lidellä,lehdet ja postisa. Käytössä vain mikro, 1 valmisaterian päivässä lämitykseen.Onnistus siis 3 kertaa saamaan pienen tulipalon aikaan.liedellä palon alku lehti tai patalappu.Hidasta oli tulla hänen avaa minulle ovi ja kun takin,kengät otin pois,palasimme siihen keittiö.Kerkisin nappa lehden,tai patalapun keitiön lavuaarin ja vettä,tuli samuksiin. Pää puhki mietin mikä esteeksi siihen.ettei liesi menen päälle?Kun rollatorin aisat huomaamatta koskee lieden vipuja? Kunnes välähti. Vika virta kytkimestä lieden virta pois.Ei käytänyt liettä, ei uunia.Ei tarvinut siis virtaakaan siihen!Joten selvitiin minun nähden kolmen tuli palon alulta.Hän nukui iki uneen 2018. Mutta elämme jo vuotta 2021. Liesi tehtaat voisivat suoraan valmistaessa laitaa lieten turva esteet tehtaalla,ettei ne vivut mene päälle keneltäkään ihmiseltä. Kaikilla ei mahdolisuus ne ostaa erikseen.Mikä sen nimi onkin?Koira ja lapsi perheissä on itse hankittuja ,siihen este.Ettei koira vahingossa tassuilla,nouse katsoo onko liedellä jotain tai lapsi leiki lieden vivuilla.( ps.lukihäiriöisenä en näe kirjotus virheeni,suotte anteeksi)
Olen. Matto vaan lattialta hellan päälle ja liesituulettimen aukon tukkeeksi. Sitten ovet kiinni ja soittamaan palokuntaa. Hyvin onnistuin, kun paloautot ajoivat aluksi ohi, kun siinä vaiheessa ei enää ollut edes kunnolla savua.